گزارش جی پلاس؛

منتی که کی روش بر سر پرسپولیس گذاشت!

کارلوس کی روش زمانی که هیچ اردویی وجود ندارد، بازیکنان ملی پوش پرسپولیس را در اختیار این تیم خواهد گذاشت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ حضور در لیگ قهرمانان آسیا باعث شده تا پرسپولیس کمتر از سایر تیم‌ها در لیگ برتر بازی کند و به همین دلیل در زمان تعطیلات سایر تیم ها، برای این تیم اما برنامه هایی طرح‌ریزی شده است. سعید فتاحی - رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ چند روز قبل، از موافقت کی‌روش با حضور بازیکنان ملی‌پوش پرسپولیس در بازی‌های عقب افتاده این تیم خبر داد.

 

اما در دیدار مقابل ذوب‌آهن و سپاهان و نه پیکان که قرار است همین دوشنبه برگزار شود. فتاحی در ابن باره گفت: «تا جایی که توانستیم به پرسپولیس کمک کردیم. با کی‌روش هم صحبت کردیم و رضایت او را گرفتیم تا 2 بازیکن پرسپولیس که در تیم ملی حضور دارند بتوانند مقابل ذوب‌آهن و سپاهان همراه این تیم باشند.»

 

وقتی به برنامه تیم ملی تا جام ملت‌های آسیا و همچنین زمان برگزاری بازی‌های عقب افتاده پرسپولیس نگاهی می‌کنیم، می‌بینیم که نه تنها کی‌روش و سازمان لیگ لطفی به برانکو و تیمش نکرده‌اند بلکه هر 4 روز یک بار برای این تیم بازی گذاشته‌اند. به تاریخ برگزاری بازی‌های پرسپولیس نگاه کنید. 28 آبان مقابل پیکان و بدون حضور نوراللهی و بیرانوند، 4 آذر برابر تراکتورسازی، 8 آذر مقابل ماشین‌سازی در تبریز، 13 آذر برابر ذوب‌آهن، 18 آذر مقابل سپاهان در اصفهان و در نهایت 23 آذر برابر پارس‌جنوبی‌جم.

یعنی پرسپولیس در طول حدود 25 روز باید 6 بازی سنگین انجام بدهد. 2 سفر به اصفهان و تبریز و یک بازی هم بدون حضور بازیکنان ملی‌پوش و مقابل پیکان. نکته جالب اینکه کی‌روش هیچ اتفاق مثبتی را رقم نزده و مشخص نیست فتاحی چرا از جلب رضایت سرمربی تیم ملی برای حضور بازیکنان ملی‌پوش در ترکیب پرسپولیس صحبت می‌کند!

آخرین بازی عقب افتاده پرسپولیس روز 23 آذرماه برگزار می‌شود. آخرین اردوی تیم ملی نیز بنا به تصمیمی که کی‌روش گرفته، روز 29 آذر آغاز می‌شود. در این حدفاصل، تمام بازیکنان داخلی تیم ملی استراحت می‌کنند تا با آمادگی کامل وارد اردو شوند. ملی‌پوش ‌های پرسپولیس اما باید در لیگ بازی کنند و سپس 6 روز فرصت استراحت دارند. در این بازه زمانی، تیم ملی اردویی نداشت که کی‌روش بخواهد مماشات کند و ملی‌پوش‌های پرسپولیس را در اختیار این تیم قرار بدهد.

به نظر می‌رسد این هم از آن ماجراهایی است که عده‌ای برای کی‌روش می‌سازند تا او را یک مربی با تعامل معرفی کنند. کی‌روش وقتی می‌توانست تعامل خود را برانکو نشان بدهد که برای بازی پرسپولیس- پیکان، نوراللهی و بیرانوند را در اختیار برانکو قرار می‌داد، وگرنه نیمه دوم آذرماه که تیم ملی هیچ اردویی ندارد، موافقت با حضور این بازیکنان در بازی‌های پرسپولیس که موضوع مهمی نیست.

به گزارش جی پلاس؛ البته کارلوس کی روش نسبت به این ماجراها نگاه کلی تری دارد؛ او بارها طی سالیان گذشته خطاب به مسئولان فوتبال کشور تاکید کرد که تکلیف خودتان را برای اولویت دادن به تیم ملی یا باشگاه ها مشخص کنید و اگر همانطور که در کلام می گویید، در عمل هم اولویت تیم ملی است، پس تمام شرایط لازم از جمله در اختیار داشتن بازیکنان در زمان اردوهای تیم ملی فراهم شود. کی روش نسبت به لیگ قهرمانان آسیا هم هیچ نگاه مثبت و سازنده ای ندارد و زمانی از این مسابقات با تعبیر لیگ "میکی ماوس" استفاده می کرد و معتقد است لیگی که بخشی از آن با یک تیم و بخش دیگر هم با تیم دیگری (همان تیم که در پایان فصل عمده بازیکنانش را تغییر داده است) بازی می کند هیچ ارزش و اعتبار فنی ندارد و دلیلی نیست مصالح فوتبال ملی را فدای آن کنیم.

دیدگاه تان را بنویسید