کشتی آزاد زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان

قیاسی و شعبانی یک گام تا شکستن طلسم کشتی ایران!

نمایندگان اوزان ۶۵ و ۹۷ کیلوگرم ایران با برتری برابر رقبای خود راهی دیدار نیمه نهایی کشتی ازاد زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان در رومانی شدند تا در آستانه شکستن طلسم کشتی ایران و راهیابی به فینال باشند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ در ادامه رقابت‌های ۵ وزن نخست کشتی آزاد زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان ۲۰۱۸ که در بخارست رومانی در جریان است، مرتضی قیاسی نماینده وزن ۶۵ کیلوگرم ایران در مرحله یک چهارم نهایی برابر کولتون مک کریستال از آمریکا در همان تایم نخست و با نتیجه قاطع ۱۰ بر صفر به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد و برای رسیدن به فینال باید امشب(جمعه) از سد ری هیگوچی نایب قهرمان المپیک ۲۰۱۶ ریو از ژاپن بگذرد.

 قیاسی پیش از این در دور نخست برابر کاراپتیان از ارمنستان با نتیجه ۱۱ بر صفر به برتری رسید.وی در دومین مبارزه و در مرحله یک هشتم نهایی نیز الیاس ژومای از قزاقستان را ۵ بر صفر برد و راهی یک چهارم نهایی شد.

در وزن ۹۷ کیلوگرم نیز علی شعبانی در یک چهارم نهایی برابر اریک تیل از آلمان با نتیجه ۸ بر صفر پیروز شد و راهی نیمه نهایی شد.وی برای رسیدن به فینال باید از سد گیوی ماتچراشویلی از گرجستان بگذرد.

شعبانی پیش از این در دور نخست استراحت کرد سپس در دور دوم به مصاف سیمونه ایناتونی از ایتالیا رفت و با نتیجه ۱۱ بر صفر حریف خود را شکست داد و راهی یک چهارم نهایی شد.

قیاسی و شعبانی در حالی تنها یک گام تا رسیدن به فینال قهرمانی جهان فاصله دارند که تاکنون ایران نتوانسته در جریان رقابت‌های کشتی آزاد و فرنگی بزرگسالان جهان که به تازگی در مجارستان برگزار شد و همچنین رقابت های کشتی فرنگی زیر 23 سال قهرمانی جهان که جمعا در ۳۰ وزن برگزار شد هیچ فینالیستی داشته باشد و این ۲ کشتی‌گیر در آستانه شکستن این طلسم برای کشتی ایران هستند.

نتایج دیگر آزادکاران ایران در ۵ وزن نخست این رقابت‌ها نیز به شرح زیر است:

در وزن ۵۷ کیلوگرم علی رضا سرلک پس از استراحت در دور نخست در دور دوم به مصاف توشه هیرو هاسگاوا از ژاپن رفت و در پایان با نتیجه نزدیک ۲ بر یک شکست خورد.سرلک برای راهیابی به گروه بازنده‌ها و تلاش برای رسیدن به مدال برنز باید منتظر صعود رقیبش به فینال باشد در غیر اینصورت حذف خواهد شد.

در وزن ۷۰ کیلوگرم نیما اشفاقی در دور اول مقابل گورگ میخیان از ارمنستان با ارائه نمایشی ضعیف با نتیجه ۸ بر ۲ شکست خورد و با توجه به شکست این کشتی‌گیر ارمنستانی در دور بعد، اشفاقی از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن ۷۹ کیلوگرم که ۲۲ نفر حضور دارند؛ مجتبی اصغری پس از استراحت در دور اول در دور دوم به مصاف یاماساکی از ژاپن رفت و در پایان با نتیجه ۳ بر ۳ شکست خورد.اصغری برای اینکه بتواند در گروه بازنده ها برای رسیدن به مدال برنز تلاش کند باید منتظر صعود رقیبش به فینال باشد،در غیر اینصورت حذف خواهد شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید