گزارش جی پلاس؛

بهترین گلزنان و پاسور تیم ملی؟/ ستاره آتی پرسپولیس در صدر است

بازیکنان فعلی و سابق سایپا توانسته‌اند بیش از هر بازیکنان دیگری در سال 2018 برای تیم کی‌روش گلزنی کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ تیم ملی ایران در طول هفت روز آینده و در روزهای پنج شنبه و سه شنبه پیش‌رو با تیم‌ها ترینیداد و توباگو و تیم ملی ونزوئلا دیدار خواهد کرد.

کارلوس کی‌روش برای این دیدارها 24 بازیکن را به تیمش دعوت کرده و نمی‌تواند از علیرضا جهانبخش، سعید عزت اللهی، مرتضی پور علی گنجی و پژمان منتظری به دلیل مصدومیت استفاده کند.

در عوض او بازیکنان آماده و لژیونر فوتبال ایران همچون سردار آزمون، کاوه رضایی و ... را به تیم ملی دعوت کرد. مهم‌ترین هدف تیم ملی در ماه‌های باقی مانده تا جام ملت‌های آسیا تقویت قدرت گلزنی تیم ملی است اما آمارها نشان می‌دهد اگر چه کی روش تدابیر تاکتیکی را در ذهنش می‌پروراند اما مهاجمان اصلی تیم او از جمله سردار آزمون، کریم انصاری‌فرد، سامان قدوس، کاوه رضایی و ... جایی در بین بهترین گلزنان تیم ملی ندارد.

طبق گزارش سایت espn، از ابتدای سال 2018 تاکنون، بازیکنان مختلفی برای تیم ملی گلزنی کردند که در صدر بهترین گلزنان تیم ملی مهدی ترابی با 2 گل در 6 بازی بهترین گلزن است. او به واسطه گلزنی در دو بازی متوالی توسط این سایت معتبر ورزشی در صدر جدول قرار گرفته است. او این دو گل را مقابل بولیوی و ازبکستان به ثمر رساند. پس از او علی قلی‌زاده با 2 گل در 4 بازی و کریم انصاری فرد با تک گلی که مقابل پرتغال در جام جهانی به ثمر رساند، در رده سوم قرار دارد. 

بهترین پاسور تیم ملی کسی نیست جزء احسان حاج صفی که با سانترهای خود توانسته دو بار برای بازیکنان تیم ملی موقعیت سازی کند. علیرضا جهانبخش و رامین رضاییان نیز هر کدام با یک پاس گل در رده های بعدی هستند.

آمارها نشان می‌دهد که تنوع گلزن و پاسور در تیم کی‌روش بسیار زیاد است. البته این موضوع به خاطر حضور بازیکنان مستعد و تقریبا هم سطح در تیم ملی است که کی‌روش بارها از این موضوع به عنوان نقطه قوت تیمش یاد کرده است.

تیم‌ملی می‌تواند در دو بازی پیش‌رو مقابل ترینیداد و توباگو و ونزوئلا آمار گلزنی خود را بهبود بخشد و تا حدودی از نظر گلزنی و خلق موقعیت تمرین خوبی را پشت سر بگذارد.

دیدگاه تان را بنویسید