گزارش جی پلاس؛

ونزوئلا چه قدرتی دارد؟/ حریف تدارکاتی جدید تیم ملی را بشناسید + نتایج

دومین بازی تدارکاتی تیم ملی در ماه نوامبر 2018 ، مقابل ونزوئلا در دوحه برگزار می‌شود؛ اما ونزوئلا در حال حاضر چه کیفیتی دارد؟

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ دومین بازی تدارکاتی تیم ملی در ماه نوامبر 2018 ، مقابل ونزوئلا در دوحه برگزار می‌شود. دیداری که ابتدا قرار بود به میزبانی ورزشگاه آزادی انجام شود اما مخالفت ونزوئلا باعث شد تا محل برگزاری این بازی از ایران به قطر تغییر کند. سرمربی ونزوئلا، نام 24 بازیکن را برای حضور در بازی‌های تدارکاتی ماه نوامبر اعلام کرده که در میان آن‌ها چهره سرشناسی وجود ندارد؛ جزء سالومون روندون، مهاجم سابق روبین‌کازان که این روزها زیر نظر رافائل بنیتز در نیوکاسل و لیگ برتر بازی می‌کند.

 

ونزوئلا ابتدا 16 نوامبر مقابل ژاپن بازی می‌کند و سپس به قطر می‌آید تا برای تقابل با ایران آماده شود. سرمربیگری ونزوئلا بر عهده رافائل دودامل 45 ساله است. مربی جوانی که از سال 2016 روی نیمکت تیم ملی ونزوئلا نشسته و البته همزمان هدایت تیم‌های زیر 21 و زیر 20 سال این کشور را نیز عهده دار است.

 

در فهرست بازیکنان ونزوئلا، یک بازیکن از احمد گروژنی روسیه و یکی هم از باشگاه آپوئل قبرس حضور دارد. ویلکر خوره آنجل، دفاع وسط احمد گروژنی است و هم‌تیمی میلاد محمدی. مدافعی 188 سانتیمتری که این فصل 14 بازی برای گروژنی انجام داده و یک بازیکن کلیدی در ترکیب این تیم است. آنجل همزمان با میلاد محمدی پیراهن احمد گروژنی را پوشید و البته رابطه نزدیکی هم با مدافع چپ تیم ملی ایران دارد. بی‌شک تقابل این دو می‌تواند یکی از جذابیت‌های بازی ایران- ونزوئلا باشد. آنجل25 ساله، 21 بازی ملی برای ونزوئلا انجام داده و در مقدماتی جام جهانی 2018 نیز یکی از بازیکنان حاضر در ترکیب ثابت این تیم بود.

رافائا رامو، دروازه‌بان 28 ساله آپوئل قبرس، دیگر بازیکنی است که تجربه بازی کنار یک ایرانی را در کارنامه دارد. او در قبرس برای تیمی بازی‌ می‌کند که رضا قوچان‌نژاد هم عضو ان است. رامو این فصل 6 بازی برای آپوئل انجام داده و 540 دقیقه در زمین بوده. او با سابقه بازی برای اودینزه در سری‌آ 8 بار در ترکیب تیم ملی ونزوئلا قرار گرفته اما چه سود که در این بازی تدارکاتی نمی‌تواند مقابل هم‌تیمی ایرانی‌اش قرار بگیرد. قوچان‌نژاد بعد از جام جهانی 2018 تصمیم به خداحافظی از تیم ملی گرفت و به همین دلیل فقط روی حضور در بازی‌های باشگاهی تمرکز کرده است.

ونزوئلا در 4 بازی تدارکاتی خود در ماه‌های گذشته، 2 برد به‌دست آورده و 2 شکست را نیز متحمل شده. این تیم ابتدا با نتیجه 2 بر یک مغلوب کلمبیا شد، سپس 2 بر صفر پاناما را برد، با نتیجه 4 بر 2 مغلوب باسک شد و در آخرین بازی هم 2 بر صفر امارات را برد. این نتایج باعث شده تا هواداران فوتبال در ونزوئلا به آینده این تیم در کوپا امریکا در سال 2019 و همچنین صعود به جام جهانی 2022 امیدوار شوند.

نتایج ونزوئلا در مقدماتی جام جهانی 2018 نشان می‌دهد این تیم از بولیوی، آخرین حریف تدارکاتی تیم ملی ایران نیز ضعیف‌تر است. ونزوئلا در مقدماتی جام جهانی- منطقه امریکای جنوبی- 18 بازی انجام داد و فقط 2 بار به پیروزی رسید. این تیم 6 تساوی به‌دست آورد و 10 بار هم مغلوب حریفان خود شد. نتایجی که باعث شد ونزوئلا در رده دهم جدول 10 تیمی این مسابقات قرار بگیرد.

به گزارش جی پلاس؛ تیم ملی ایران که خود را آماده حضوری موفق در جام ملت‌های آسیا در امارات می‌کند، ونزوئلا را به عنوان حریف تدارکاتی خود برگزیده و امیدوار است مقابل این تیم محک جدی بخورد. تیمی که با توجه به نتایج اخیرش، شاید نتواند همه خواسته‌های کی‌روش را برآورده کند اما سرمربی تیم ملی باید با این شرایط کنار بیاید و ایران را آماده حضوری قدرتمند در جام ملت‌های آسیا کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید