گزارش جی پلاس؛

هشدار کمبود توالت با اقدام عجیب "بیل گیتس" در کنفرانس + عکس

بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت به تازگی در سخنرانی خود در اجلاسی که پیرامون کمبود سرویس‌های بهداشتی در چین برگزار شد، به کمبود توالت در کشورهای در حل توسعه اشاره کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناوری جی‌پلاس، بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت و یکی از ثروتمندترین مردم جهان در حالی در اجلاسی با موضوع سرویس بهداشتی در آینده پکن سخنرانی می‌کرد که ظرفی محتوی مدفوع انسانی در مقابلش بود! وجود این نمونه، جلب کردن توجه حضار به مشکلی بود که بسیاری از کشورهای در حال توسعه را در دنیا تحت تأثیر قرار داده و آن کافی نبودن سرویس‌های بهداشتی است.

بیل گیتس با اشاره به نمونه مدفوعی که روی میز قرار داشت گفت: این مسئله به ویژه در کشورهایی که بهداشت هم به خوبی رعایت نمی‌شود، اهمیت بالاتری دارد. بسیاری از کودکانی که در این کشورها زندگی می‌کنند هنگام بازی کردن در معرض این مواد زائد قرار می‌گیرند. این اتفاق نه تنها کیفیت زندگی را تحت تأثیر قرار می‌دهد، بلکه با ابتلا به انواع بیماری‌ها و مرگ و میر و سوءتغذیه آنها هم در ارتباط است.

این میلیاردر معتقد است که بیش از نیمی از جمعیت جهان از نبود پاکیزگی و تجهیزات و امکانات بهداشتی راحت و در دسترس در عذابند. این اولین باری نیست که او از چنین اقدام های عجیبی برای جلب توجه بیشتر استفاده می‌کند. او در سال 2009 در کنفرانس فناوری، سرگرمی و طراحی در کالیفرنیا، دنیا را به نیش کشنده پشه مالاریا متوجه کرد.

بیل گیتس به منظور افتتاح مجدد اجلاس نمایشگاه سرویس بهداشتی به میزبانی بنیاد بیل و ملیندا گیتس در پکن حضور داشت که در خلال آن گوشه‌هایی از فناوری نوین در فاضلاب و نصب ساده و ارزان‌قیمت‌تر این دستگاه‌ها به نمایش درآمدند. کمپینی که از سوی شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین به عنوان «انقلاب سرویس بهداشتی» به راه افتاده، با بهبود وضعیت سرویس‌های بهداشتی در سراسر چین، آن را به اقتصاد شماره دو جهان تبدیل کرده است.

چین در سال‌های اخیر نسبت به بهبود سلامت و بهداشت میلیون‌ها نفر از مردم این کشور پیشرفت‌های چشمگیری داشته است. این کشور فرصت خوبی برای به کارگیری راه‌حل‌های نوآورانه بهداشتی غیرفاضلابی در اختیار دارد که میلیون‌ها نفر در دنیا می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

بنا بر گزارش اخیر یونیسف، 892 میلیون نفر در دنیا به دلیل عدم دسترسی به سرویس‌های بهداشتی در محیط‌های باز دفع مدفوع می‌کنند. دولت هند اعلام کرده است که رشد سرویس‌ بهداشتی عمومی در این کشور باعث شده تعداد افرادی که در محیط‌های باز دفع مدفوع دارند، از 550 میلیون نفر در سال 2014 به کمتر از 150 میلیون در سال جاری برسد.

دیدگاه تان را بنویسید