گنج‌زاده برای طلا و صادقی و پورشیب برای برنز مبارزه می‌کنند

در پایان روز نخست مسابقات‌ کاراته قهرمانی جهان ۲۰۱۸ اسپانیا، از بین شش نماینده ایران سه کاراته‌کا حذف شدند و سه کاراته‌کا برای کسب مدال تلاش خواهند کرد.

لینک کوتاه کپی شد

 

به گزارش جی پلاس، از صبح روز سه‌شنبه، ۱۵ آبان ماه ۱۳۹۷ روز نخست رقابت‌های کاراته قهرمانی جهان ۲۰۱۸ اسپانیا به میزبانی شهر مادرید و با حضور ۱۱۱۷ کاراته‌کا پیگیری شد که تیم‌های ملی ایران نیز با شش نماینده (سه نماینده بانوان و سه نماینده مردان) به مصاف رقبا رفتند و در پایان، سه کاراته‌کای ایران حذف شدند و گنج‌زاده به فینال رسید و پورشیب و فاطمه صادقی نیز برای کسب برنز به مصاف رقبا خواهند رفت.

در جریان این رقابت‌ها ذبیح‌الله پورشیب در وزن ۸۴- کیلوگرم در دور اول استراحت داشت و سپس دو بر یک "آرناس زاپاتا" از اسپانیا را شکست داد و "کامران مدنی" از آمریکا را چهار بر صفر مغلوب کرد. او در سومین مبارزه مقابل "گرس اندرسون" از اسکاتلند، او را هشت بر صفر مغلوب کرد اما در چهارمین دیدار خود با نتیجه شش بر پنج مقابل "والری چوباتار" از اوکراین شکست خورد و به جدول شانس مجدد رفت. پورشیب در این گروه مقابل "عبدالاحد سیسه" از سنگال قرار گرفت و با نتیجه سه بر صفر به برتری رسید و به دیدار رده‌بندی راه یافت و برای کسب مدال برنز باید به مصاف "دانیر یولداشوف" از قزاقستان برود.

پگاه زنگنه نیز در وزن ۶۸- کیلوگرم بانوان در نخستین گام سه بر یک مقابل "سرلینز مارتینز" از کوبا شکست خورد و به دلیل عدم راهیابی این کاراته‌کا به مسابقه فینال، زنگنه از گردونه مسابقات حذف شد و به جدول شانس مجدد نرسید.

گنج‌زاده در وزن ۸۴+ کیلوگرم ابتدا با نتیجه شش بر صفر از سد "عادیلت شادیکانوآ" از قرقیزستان گذشت و در دور دوم با نتیجه سه بر صفر مقابل "لوکا کاستا" از بلژیک به برتری دست یافت. او در دور سوم نیز با نتیجه شش  بر چهار مقابل "برایان ایر" آمریکایی پیروز شد تا به مصاف نماینده ترکیه برود. گنج‌زاده در مقابل "آلپ ارسلان یامان‌اوغلو" نیز چهار بر دو به برتری دست یافت تا به مرحله نیمه‌نهایی صعود کند و در دیدار نیمه‌نهایی نیز با نتیجه هشت بر یک از سد "الکساندر شینتسین" از روسیه گذشت و به دیدار نهایی صعود کرد.

حمیده عباسعلی نیز در وزن ۶۸+ کیلوگرم بانوان، در گام نخست به مصاف "شیما ابولیازید" قهرمان جهان ۲۰۱۴ از مصر رفت و با نتیجه ۴ بر ۲ مغلوب حریف خود شد و با توجه به شکست کاراته‌کای مصری مقابل "الینه چاتزیلیادو" از یونان، عباسعلی نیز شانس حضور در جدول شانس مجدد را از دست داد و حذف شد.

همچنین ابوالفضل شهرجهردی در بخش کاتای انفرادی مردان در دور نخست با نتیجه پنج بر صفر از سد "یوکی یوجیهارا" از سوئیس گذشت و در دور دوم با نتیجه پنج بر صفر "الساندرو آمدو دی جیوانی" از بلژیک را شکست داد. او در دور سوم نیز با نتیجه ۵ بر صفر از سد "کای ترونگ" از سوئد گذشت اما در مسابقه چهارم با نتیجه ۳ بر ۲ مغلوب "ایلجا اسمرگونر" از آلمان شد. با این نتایج در صورت راهیابی حریف آلمانی به مرحله بعد شهرجردی می‌توانست در جدول شانس مجدد برای کسب مدال برنز تلاش کند اما به دلیل باخت کاتا روی آلمانی نماینده ایران نیز از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در ادامه فاطمه صادقی، نماینده کاتای بانوان ایران در دور نخست با نتیجه پنج بر صفر از سد "ریم داغی" از تونس گذشت و در دور دوم نیز با نتیجه چهار بر یک "اما روت ون" اسکاتلندی را شکست داد ولی در مسابقه سوم خود با حساب پنج بر صفر مغلوب "کیو شیمیزو" از ژاپن شد. نماینده تیم کاتای بانوان ایران در بخش انفرادی، به دلیل راهیابی "کیو شیمیزو" کاتاروی ژاپنی به فینال این رقابت‌ها می‌تواند برای کسب مدال برنز در جدول شانس مجدد به مصاف رقبایش برود.

 

دیدگاه تان را بنویسید