گزارش جی پلاس/در پیام های دریافتی مطرح شد؛

شکایت های مردمی بخاطر واریز نشدن مابه التفاوت ویزای اربعین/ "پول ما را نمیدن؟!"

با گذشت یک هفته از اربعین حسینی، زائران با وجود دریافت پیامک واریز وجه اما هنوز ما به التفاوت ویزاهایشان را از سامانه سماح دریافت نکرده اند!

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر جی پلاس؛ سامانه سماح قرار بود روند صدور ویزا را برای مردم تسهیل کند و از بی نظمی های موجود بکاهد. سامانه ای که اگر چه تا حدودی به هدف خود رسید اما مشکلات جدیدی را به وجود آورد که یکی از آن ها نگه داشتن ما به التفاوت مبلغ ویزای بخشی از ثبت نام کنندگان است. مبلغ قابل توجهی که پیش از رسیدن ایام اربعین در گزارشی به آن پرداختیم و این سوال را مطرح کردیم که ستاد اربعین و مسئولان این سامانه چرا پرداخت پول بیش از 200 هزار زائر را به بعد از ایام اربعین موکول کرده اند و قرار است سود این مبلغ قابل توجه (بیش از 40 میلیارد تومان) که حدود یکماه ماندگاری دارد، به جیب چه کسانی و تحت چه عنوانی برود؟!

ماجرا از این قرار بود که مبلغ ویزا در چند مرحله با بالا و پایین رفتن نرخ ارز دولتی تغییر کرد و در نهایت با دستور دولت قرار شد تا با ارز 4200 تومانی به زائران ویزا داده شود. به این ترتیب قرار شد زائرینی که با مبلغ قبلی ویزا دریافت کرده اند، پس از پایان ایام اربعین حسینی تفاوت مبلغ واریز کرده با نرخ قطعی را دریافت کنند.

 ارسال پیامک واریز

پس از پایان مراسم اربعین و بازگشت اکثر زائرین به کشور، این سامانه اقدام به ارسال پیامک هایی کرد که از واریز شدن قطعی این مبالغ به حسابشان خبر داد؛ اما هیچ کدام از آنها واقعیت نداشت و هیچ پولی به حساب کسی واریز نشده!

پس از انتشار گزارش دیگری در جی پلاس درباره این پیامک ها، جمع قابل توجهی از خوانندگان و کاربران جماران در بخش های مختلف و شبکه های اجتماعی جویای وضعیت نهایی این ماجرا شدند و خواستند بدانند که پول هایشان چه زمانی به آن ها بازگردانده می شود. 

** برخی از کامنت های زائرین که برای جماران ارسال شده:

*پول مردم رو نمیدن؟!

*سلام کسی نیست به این سماح بگه چرا با پول مردم بازی می کنند و پس نمی دهند؟

*سلام روزتون بخیر، امکانش هست نحوه پرداخت مابه التفاوت ویزای اربعین خبر تهیه کنید؟

*ما بقی ویزامونو خبری نیومده ک کی و چجوری میدن؟

*چراکسی ازجانب این ستادبخاطراین اشتباهات عذرخواهی نمیکند؟

*.......اون از اضافه دریافتش اون از دروغ  درباره ارز دولتی به زائران اون از هزینه ده هزارتومانی هر دقیقه مکالمه رومینگ اون از خالی بودن تمام عابربانکهای پایانه های مرزی اون از دروغ سرویسهای ایاب و ذهاب و ....

به گزارش جی پلاس؛ تعداد دیگری از این کامنت ها هم نوک پیکان انتقاد را به سمت دولت نشانه گرفته اند. هر چند در مساله فعلی ظاهرا دولت نقشی خاصی ندارد، چرا که تخفیف های ارزی به زائرین از طریق ستاد مرکزی اربعین داده شده و مردم هم هزینه ویزا را از طریق سایت سماح به این ستاد پرداخت کرده اند؛ لذا مابه التفاوت دریافتی ویزا می بایست نزد آنها باشد که هنوز برگردانده نشده! مبالغی که البته گفته شده بعد از ایام اربعین به حساب زائرین واریز می شود که شاید منظور متولیان ستاد اربعین، پایان ماه صفر باشد!

دیدگاه تان را بنویسید