ترسناک‌ترین مجسمه‌های جهان+ تصاویر

هنر همانند بسیاری از جنبه‌های زندگی، برای موفق بودن نیازمند جذابیت است و البته زیبایی در شکل‌دهی به جذابیت‌های هنری عاملی مهم تلقی می‌شود. با این حال نمی‌توان جذابیت هنر را صرفا به زیبایی وابسته دانست، بلکه آنچه بیش از همه اهمیت دارد تاثیرگذاری و میزان مقبولیت یک اثر هنری، در ارتباط با مخاطب است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، با چنین نگرشی گاه آثار هنری خلق می‌شوند که با فراموشی زیبایی بصری، مقولاتی چون ترس و اعجاب را برای ارتباط با مخاطب برمی‌گزینند و اتفاقا نامشان هم ثبت می‌شود. پایگاه خبری سنس ۳۶۰، در گزارشی نگاهی داشته است به نام چند هنرمند که آثارشان نمونه‌ای از مجسمه‌ها و نقاشی‌های ترسناک و عجیب دنیاست که همانند اجساد مرده انسان و یا عروسک‌های شیطانی هستند. البته در اصلِ این گزارش تصویرهایی وجود داشت که برای رعایت استانداردها، در ترجمه‌ی گزارش به فارسی حذف شده است.

مونیکا کوک

مونیکا کوک یک هنرمند امریکایی است که تحصیلات خود را در دانشگاه هنرهای تجسمی اسکوویگن نیویورک به اتمام رسانده است. هنر او چه زمانی که بر روی نقاشی، عکاسی یا مجسمه‌سازی کار می‌کند، حول یک زمینه مرکزی از جمله زیبایی و زشتی جسم انسان می‌گردد. تصویر پایین نمونه‌ای از انیمیشن کوتاه او به‌نام والی در سال ۲۰۱۱ است.

سارا سیتکین

این هنرمند در یک مصاحبه در تفسیر یکی از مجسمه‌هایش بیان کرده که بدن انسان‌ آسیب‌پذیر و ضعیف است؛ به‌گونه‌ای که هر روز به هشت ساعت خواب نیاز دارد. خیلی از ما شاید ترجیح بدهیم این واقعیت را نادیده بگیریم اما آثار سیتکین این اجازه را نمی‌دهند. او با استفاده از سیلیکون، لاتکس و گچ، قطعات بدشکلی از بدن انسان را به وجود می‌آورد که در برابر چشمان ما همانند یک چیز خیلی نافرم ظاهر می‌شود.

سیتکین همچنین لباس مجسمه‌هایش را از پارچه‌های معمولی تهیه می‌کند. درواقع او با ساخت مجسمه‌هایش زامبی‌های جهش‌یافته‌ای را تولید می‌کند که مرز تشخیص زنده و مرده را دشوار می‌سازد.

آثار این هنرمند توجهات زیادی را در فضای مجازی به‌ خود جذب کرده، هر مجسمه‌ی او محصول دید متفاوتش به بدن انسان است.

امیل مِلموت

مرگ در ذهن این هنرمند مکزیکی برای همیشه زنده خواهد بود. مرور صفحه اینستاگرام او همانند گشت زدن درون یک کارناوال رمزآلود است؛ البته در صورتی که از عروسک‌های ترسناک واهمه دارید به صفحه اینستاگرام او سر نزنید.در آثار این هنرمند بدن‌ها از شکل افتاده، تفکیک شده و به هم دوخته شده هستند. 

پاول فریر

این هنرمند در لندن فعالیت می‌کند. او شخصیت‌های انجیل را با بدن‌های شکنجه دیده می‌سازد. به عنوان نمونه در یکی از آثارش لوسیفر را پیچ خورده در بین سیم‌های تلگراف ساخته است. فریر درد، نقص و انحراف انسان را به‌ تصویر می‌کشد.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید