2 میلیون دلار سرنوشت‌ساز در انتظار پرسپولیس!

تیم فوتبال پرسپولیس تا همینجای کار و پیش از برگزاری دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا مقابل کاشیما، پاداش قابل‌توجهی کسب کرده. برانکو و پسرانش با پشت سر گذاشتن حریف ژاپنی می‌توانند این پاداش را دو برابر کنند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، حرف زدن از پول برای کسانی که عمری است روی صندلی‌های طبقه پایین و بالای آزادی و البته شهرها و کشورهای مختلف دیگر پای تیم‌شان ماندند و سرمایه‌های اصلی آن هستند، شاید در نگاه اول اهمیت زیادی نداشته باشد. اما وقتی همین هواداران به کمک کادرفنی و بازیکنان، تیم محبوب‌شان را تا فینال آسیا رساندند و در انتظار کلی پاداش هستند، دیگر نمی‌شود درباره مهم نبودن پول صحبت کرد. پولی که در این وضعیت مالی باشگاهی مثل پرسپولیس کمک بسیار زیادی به آن می‌کند. قرمزها برای رسیدن به این نقطه از زمان از عشق‌شان بیشتر و از پول‌شان کمتر خرج کردند. حالا اما آنها در بهترین موقعیت برای درآمدزایی قرار گرفتند. در این گزارش قصد داریم ریز به ریز پاداشی که قرمزها در مسیر دور گروهی تا فینال آسیا گرفتند را مرور کنیم.

4 میلیون دلار پولی است که تیم قهرمان این فصل رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا دریافت می‌کند. البته که به جز این 4 میلیون دلار تیم‌ها بعد از پشت سر گذاشتن هر برد و هر مرحله نیز پاداش قابل توجهی می‌گیرند.

4 برد و یک تساوی در مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان این فصل برای پرسپولیس درآمد خوبی به همراه داشت. 50 هزار دلار بابت هر برد و 10 هزار دلار بابت هر مساوی. این یعنی 210 هزار دلار برای 13 امتیازی که تیم برانکو در گروهی با حضور السد، نسف قارشی و الوصل کسب کرد. به این رقم باید 100 هزار دلار دیگر هم اضافه کرد. پاداشی که بابت صعود پرسپولیس به دور یک هشتم نهایی رقابت‌ها به این باشگاه تعلق گرفته. تیم در حال بالا رفتن از مراحل لیگ قهرمانان بود و هر مرحله پاداش جداگانه و بیشتری نسبت به مرحله قبلی برای قرمزها داشت. گل سیدجلال به الجزیره در آزادی که صعود پرسپولیس به مرحله یک چهارم نهایی را قطعی کرد، باعث شد 150 هزار دلار به دلارهای انباشته شده قبلی اضافه شود. پیروزی دراماتیک مقابل الدوحیل و صعود به نیمه‌نهایی هم 250 هزار دلار دیگر به حساب باشگاه تزریق کرد.

پاداش شیرین‌تر دقیقا همزمان با تساوی مقابل السد در تهران و صعود به بازی فینال بدست آمد. 2 میلیون دلار برای حضور در بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا این فصل، مبلغی است که Afc برای پرسپولیس و البته حریف ژاپنی این تیم در نظر گرفته. تا اینجا و با یک حساب سرانگشتی ساده مشخص می‌شود که پاداش کسب شده توسط پرسپولیس چیزی معادل 2 میلیون و 710 هزار دلار است.

به این رقمی که درباره‌اش توضیح دادیم باید یارانه سفر پرسپولیسی‎‌ها به کشورهای مختلف را هم اضافه کنیم. قرمزها برای 3 بار حضور در قطر (السد و الدوحیل)، یکبار حضور در ازبکستان و یکبار حضور در امارات 240 هزار دریافت کردند. هر سفر 30 هزار دلار و البته 60 هزار دلار دیگر برای سفر به ژاپن و برگزاری دیدار فینال مقابل کاشیما آنتلرز.

پس تا اینجا و تا قبل از برگزاری بازی فینال، پرسپولیسی‌ها 2 میلیون و 950 هزار دلار از Afc  پاداش خواهند گرفت. رقمی که برای قرمزها با وجود بسته بودن پنجره نقل‌وانتقالات و البته بدهی‌های بسیار زیاد و پرونده‌های خارجی دردسرساز، رقم قابل‌توجهی است.

این پاداش و این پول بیشتر هم خواهد شد اگر قرمزها در مجموع دو دیدار رفت و برگشت کاشیما را از پیش رو بردارند و جام قهرمانی را در تهران بالای سر ببرند. Afc برای تیم قهرمان 4 میلیون دلار در نظر گرفته. یعنی یک تیم اگر از دور گروهی کارش را شروع کند و قهرمان شود، در پایان باید از کنفدراسیون فوتبال آسیا 4 میلیون دلار پاداش بگیرد. پرسپولیسی‌ها 2 میلیون و 950 هزار تا به حال پاداش گرفتند و با قهرمانی آسیا این رقم را به 4 میلیون و 950 هزار دلار می‌رسانند. این یعنی قهرمانی در لیگ قهرمانان برای قرمزها چیزی نزدیک به 70 میلیارد تومان درآمد به همراه خواهد داشت.

البته که در حال حاضر یکی از ابهامات موجود بین پرسپولیسی‌ها نحوه حساب و کتاب این پاداش با فدراسیون است. با توجه به نمونه‌های مشاهده شده، قرمزها شاید مجبور باشند برای گرفتن پاداش‌شان با قیمت روز دلار دوندگی زیادی داشته باشند! این در حالی است که پاداش قهرمانی در آسیا به قدری است که حتی اگر با دلار 4200 با پرسپولیسی‌ها حساب شود، مبلغی نزدیک به 20 میلیارد دست مدیران پرتماشاگرترین تیم آسیا را می‌گیرد.

به همه چیزهایی که گفتیم باید حضور احتمالی پرسپولیس در جام باشگاه‌های جهان را هم اضافه کنیم. قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا پایان ماجراجویی های برانکو و تیمش نخواهد بود. آنها باز هم می‌توانند جلو بروند و پاداش جمع کنند. آذرماه زمان برگزاری جام باشگاه‌های جهان است و پرسپولیس اگر بتواند قهرمان آسیا شود، نماینده فوتبال ایران در آن رقابت‌ها خواهد بود. حضور در جام باشگاه‌های جهان برای پرسپولیس، حتی اگر با شکست مقابل تیم گوادالاخارای مکزیک در همان بازی نخست همراه باشد، یک میلیون دلار پاداش به همراه خواهد داشت. پیروزی مقابل تیم مکزیکی و روبرو شدن با رئال مادرید در مرحله نیمه‌نهایی نیز حداقل پاداش پرسپولیس در جام باشگاه‌های جهان را به 2 میلیون دلار می‌رساند.

پرسپولیس با قهرمانی در آسیا و حضور در جام باشگاه‌ها بین 70 تا 100 میلیارد تومان (به قیمت روز دلار) از کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا پاداش دریافت می‌کند. پاداشی که بدون شک صاحبان اصلی باشگاه یعنی هوادارانی که از آن شاید ریالی در واقعیت سهم نداشته باشند، دوست دارند بدانند چگونه و چطور در جهت منافع تیمی که آن را به فینال آسیا رساندند خرج می‌شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید