گزارش جی پلاس؛

چیزی شبیه خودزنی در شبکه سه!

ماجرای کشدار و پرحاشیه ای که این روزها در شبکه سه جریان دارد، گویا قصد تمام شدن ندارد و هر روز به شکلی ادامه پیدا می کند و این در حالی است که مدیر جوان این شبکه بر وجود نظم و قانون حاکم بر آنجا تاکید می کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر جی پلاس؛ ماجرا از آن‌ جا آغاز شد که یکشنبه شب، پخش با تاخیر اولین قسمت سریال «حوالی پاییز» از شبکه سه و اصرار مدیریت پخش بر قطع نشدن سریال! (برای اولین بار در تاریخ شبکه سه) باعث بهم خوردن زمان روی آنتن رفتن اخبار شبانگاهی ساعت 22 شبکه سه شد. ماجرایی که باعث شد تا گوینده اخبار در اقدامی عجیب و نادر، روی آنتن زنده به انتقاد از پخش شبکه سه بپردازد و این کار را غیر حرفه‌ای و هماهنگ‌ نشده عنوان کند!

  • علت اصلی تاخیر در پخش اخبار چه بود؟

این اتفاق آغاز کننده یک خودزنی بزرگ و ادامه دار در شبکه سه بود. اتفاقی که هنوز هم مشخص نیست به چه دلیلی رخ داده. مدیران شبکه سه دلیل آن را یک مشکل فنی عنوان کردند که البته احتمالا واقعیت ندارد چرا که اگر تنها پای یک مشکل فنی در میان بود، ماجرا به هیچ وجه به انتقاد صریح گوینده خبر آن هم روی آنتن زنده نمی رسید.

اینطور که به نظر می رسد، اختلاف اصلی جایی غیر از آنتن زنده و در رابطه میان بخش اخبار و پخش شبکه سه رخ داده و به سادگی یک مشکل فنی نبوده است!

  • کش دادن حاشیه

اما این پایان ماجرا نبود. صبح دوشنبه که برنامه حالا خورشید با اجرا رضا رشیدپور روی آنتن رفت، این داستان وارد فاز دیگری شد و پای بخش معاونت دیگری از شبکه سه هم به میان آمد! رضا رشیدپور در برنامه صبح دوشنبه اش، با نگاه طنز که البته بیشتر حالتی تمسخرگونه داشت، به انتقاد از گوینده اخبار پرداخت. رشیدپور در آغاز برنامه اش در تمسخر رفتار گوینده اخبار شباهنگاهی کم نگذاشت تا شاهد یکی از عجیب‌ترین اتفاق‌ها در صدا و سیمای ملی باشیم.

در حالی که خیلی‌ها هنوز در شوک این اتفاق بودند و فیلم برنامه صبح رضا رشیدپور در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شد، مدیران پخش اخبار سیما هم بیکار ننشستند و با تهیه گزارشی از بیماری‌های قلبی، با کنایه‌ای در ظاهر غیر مستقیم و تند، از خجالت رشیدپور درآمدند!

در اخبار شبانگاهی دوشنبه شب، مجری پس از اخبار ورزشی با لحن و حالتی عجیب، عنوان گزارش را اینطور اعلام کرد:

« اگر می‌خواهید سلامت و "رشید" باشید، حواستان باشد!»

عنوانی که از همان ابتدا با لحن و نوع ادای کلمات توسط مجری، به مخاطب آگاه از مسائل اتفاق افتاده خبر می‌داد که قرار است چه اتفاقی بیفتد.

در این گزارش که اگرچه در ظاهر با مسائل پیشگیری از سکته قلبی  ارتباط داشت اما مشخص بود که تنها برای کنایه زدن به رشیدپور و حتی نوعی تهدید ساخته شده! در ابتدای این گزارش صحنه حمله قلبی برخی اشخاص خارجی در میان آنها رضا رشیدپور روی آنتن زنده که چند ماه پیش اتفاق افتاده بود پخش می‌شود و پس از آن هم به افرادی که یک سکته قلبی را رده کرده‌ اند، هشدار می دهد.

رشیدپور پیش از پخش این گزارش در حساب توییترش از اخبار شبانگاهی بابت زیاده روی اش عذرخواهی کرد. با این حال این گزارش روی آنتن رفت تا بازهم شاهد ادامه ماجرا باشیم. مجری حالا خورشید پس از این گزارش با انتشار پستی در اینستاگرامش می خواهد بداند که باید حواسش به چه چیزی باشد تا سلامت و رشید بماند! رشیدپور همچنین از لحن تهدید آمیز بخش اخبار شبکه سه نیز گلایه کرده است. 

  • ضعف مدیریتی در شبکه سه؟!

وجود اختلاف بین بخش های مختلف یک نهاد اتفاق عجیب و پیچیده ای نیست اما اینکه به این روز برسد و کسی هم نباشد که این اختلاف و شکاف را مدیریت کند، نشان می دهد که یک جای کار می لنگد.

مدیر جوان شبکه سه که اتفاقا در همین روزهای اخیر روی آنتن زنده برنامه حالا خورشید آمد و بر نظم و انضباط و قانون مدار بودن تمام امور شبکه سه تاکید کرد اما حالا نوک پیکان انتقادها متوجه او شده که چرا مدیریتی برای به وجود نیامدن اتفاقات اخیر و حتی در حین ماجرا، صورت نگرفته است! علی فروغی مدیر شبکه سه پیش از این نیز  بر سر اختلافش با عادل فردوسی پور، خبرساز شده بود.

به گزارش جی پلاس؛ این ماجرا از آغاز تا پایانش چیزی شبیه خودزنی بود؛ آن هم روی آنتن زنده پرمخاطب ترین شبکه تلویزیون و در انظار مردمی که رسانه ملی خود را این چنین می دیدند.

دیدگاه تان را بنویسید