گزارش جی پلاس از خانواده های چند داوره؛

از برادران فغانی و سخندان تا خواهر و برادر ناظمی

استعداد و نبوغ در برخی از خانواده ها موجب علاقه مندی و گرایش چندین نفر از خانواده به یک زمینه خاص شغلی و تحصیلی است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ در ورزش و به خصوص فوتبال، دیده ایم که چند نفر از یک خانواده به این رشته ورزشی گرایش داشته و بعضا موفق و نامدار هم شده اند. برادران فنونی زاده، مجیدی، شیری، پیروانی، بیانی، ماجدی، نویدکیا و ... از چهره های نامدار وشناخته شده فوتبال ایران هستند که بعضا در تیم ملی نیز هم بازی بودند.

شاید در کمتر خانواده ای گرایش چند نفر به داوری، وجود داشته باشد اما در سال های اخیر این موضوع رفته رفته ترویج یافته و اکنون خانواده ای داریم که چند نفر آنها در رشته داوری فعالند؛ شناخته شده ترین آنها هم برادران فغانی.

برادران فغانی (علیرضا و محمدرضا)

البته این مشهور بودن به خاطر موفقیت های متولی علیرضا فغانی است که مرتبا به عنوان نماینده ایران در جام جهانی، المپیک، جام ملت های آسیا و ... خوش درخشیده است. فغانی به خاطر فعالیت پدرش در داوری فوتبال، به این رشته گرایش پیدا کرد و بعدا برادرش هم به عنوان داور وسط در فوتبال کشور درخشید.

محمدرضا فغانی/ علیرضا فغانی و پدرس

هر چند علیرضا (برادر بزرگتر) از نبوغ و استعداد زیادی در داوری  برخوردار است و تقریبا به تمام خواسته های خود رسیده، اما محمدرضا (برادر کوچکتر) در ابتدای این راه است و برای رسیدن به تجربیات برادرش راه طولانی پیش رو دارد.

برادران حیدری (بیژن و پیام)

بیژن حیدری و پیام حیدری

بیژن حیدری، دارنده سوت طلایی لیگ برتر هفدهم در ابتدای راه داوری به عنوان یک پزشک متخصص در جامعه فوتبال شناخته شد اما او خودش را از زیر سایه این لقب بیرون کشید و سال گذشته با قضاوت در دربی تهران توانست گام بلندی در عرصه داوری بردارد و سوت طلایی لیگ هفدهم را هم از آن خود کند. با موفقیت بیژن، برادر کوچکترش پیام نیز به تاسی از برادر وارد دنیای قضاوت شده و رفته رفته پله های ترقی را طی می کند.

برادران میرزابیگی (ابراهیم و علی)

علی میرزابیگی

ابراهیم میرزابیگی از کارشناسان داوری فوتبال ایران است که در سال های نه چندان دور به امر قضاوت مشغول بود اما سال های طولانی از آخرین قضاوت او در فوتبال ایران می گذرد و او وارد حوزه کارشناسی کار داوری شده است. برادر کوچکتر او، علی نیز در ابتدای راه قضاوت داوری است و در فصول اخیر چندین مرتبه توانسته قضاوت بازی های لیگ برتر را بر عهده بگیرد تا هم اندازه و یا در آینده بیشتر از برادرش در این عرصه موفق ظاهر شود.

خواهر و برادر ناظمی (کوپال و گلاره)

گلاره ناظمی

نخستین برادر و خواهری که در داوری فوتبال ایران فعالیت کردند، ناظمی ها هستند اما شهرت گلاره بیش از برادرش است. او در روزهای اخیر به عنوان قاضی فینال المپیک جوانان در آرژانتین انتخاب شد تا الگویی برای سایر داوران خانم باشد. نکته جالب تر فعالیت همزمان برادرش کوپال در لیگ برتر فوتبال ایران است اما کوپال به اندازه خواهر، شناخته شده نیست و چه بسا او خواهرش را به عنوان یک الگو انتخاب می کند.

برادران سخندان (رضا و یعقوب)

یعقوب فغانی

رضا سخندان که در آخرین سال های دوران قضاوت خود قرار دارد، به همراه علیرضا فغانی در تمامی رقابت ها و تورنمنت های بزرگ، شرکت کرده و همانند او خیلی از افتخارات داوری را به دست آورده است. یعقوب سخندان نیز با الگوبرادری از برادرش، مدتی است وارد چرخه داوری لیگ برتر شده است؛ او هم یک کمک داور است که در بازی اخیر استقلال و سپاهان هم به عنوان کمک داور اول، حضور داشت.

دیدگاه تان را بنویسید