گزارش جی پلاس

گاف عجیب تلویزیون در برنامه های دیشب!

پخش همزمان رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی جهان از دو شبکه سیما به طور همزمان، آن هم در شرایطی که تیم ایران هیچ نماینده ای نداشت، یکی از اتفاقات عجیب شب گذشته تلویزیون بود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر جی پلاس؛ شنبه شب و در روز ما قبل پایانی رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی جهان، اتفاقی عجیب در رسانه ملی افتاد. شبکه سه طبق روال هر شب رقابت های آزاد و روزهای ابتدایی رقابت های فرنگی، برنامه اش پخش مسابقات نهایی هر روز بود. مسابقاتی که نیمه نهایی اوزان هر روز و فینال و رده بندی اوزان روز گذشته را در خود داشت. این تصمیم به این خاطر اتخاذ شده بود که اگر قرار بر مدال آوری بود، در همین زمان بدست می آمد و صدا و سیما می توانست افتخار آفرینی ها را پوشش دهد.

با این حال روز شنبه اتفاق جالبی افتاد. قرار بود مثل روزهای گذشته، رقابت های بعد از ظهر مسابقات قهرمانی جهان در بوداپست به صورت زنده پخش شود و  طبق روال روزهای گذشته رقابت های بعد از ظهر باید روی آنتن می رفت اما این بار ایران حتی یک نماینده هم نداشت. نه کشتی گیران روزمان به نیمه نهایی رسیده بودند و نه دیروزی ها شانسی برای کسب مدال داشتند. با این حال گویا دیگر برنامه ای نبود که شبکه سه جایگزین کند و مجبور بود دو مسابقه رده بندی و یک فینال را برای هر چهار وزن باقی مانده پخش کند!

چیزی حدود دو ساعت رقابت های کشتی قهرمانی جهان البته بدون حضور حتی یک کشتی گیر ایرانی! روی آنتن شبکه سه بود. برنامه ای که قطعا با این شرایط و بدون نمایندگان ایران طرفداران قابل توجهی ندارد که روی خط شبکه سراسری سه قرار بگیرد.

این تازه همه ماجرا نبود! درست همین تصاویر و رقابت ها به طور همزمان و تنها با یک گزارشکر دیگر از شبکه ورزش هم پخش می شد!

در شبکه سه بهزاد کاویانی و هادی عامل مشغول اجرای برنامه و پخش کشتی ها بودند و در شبکه ورزش هم پیرایرانی و یدالله اعتصامی!

یعنی هر کشتی شب گذشته مثلا بین نماینده روسیه و صربستان، از هر دو شبکه به طور همزمان روی آنتن می رفت و گویا هر دو شبکه برنامه دیگری برای پخش نداشتند. تصاویر کشتی ها یکی بودند و تنها صدای گزارشگر و تحلیل های پس از مسابقه با یکدیگر تفاوت داشتند!

به طور حرفه ای اگر قرار باشد نگاه شود، مسابقه ای اینچنینی که رقابت های ورزشکاران ایران را در خودش ندارد، بهتر است از شبکه تخصصی ورزش پخش شود و آنتن شبکه سه که مخاطبان عام تر و بیشتری دارد به برنامه دیگری اختصاص پیدا کند. قطعا ارزش دو ساعت آنتن شبکه سه بسیار بیشتر از آن است که یک رویداد با این شرایط را به طور همزمان با یک شبکه دیگر پخش کند.

دیدگاه تان را بنویسید