سیستان و بلوچستان در تولید میگو رتبه چهارم کشور را دارد

مدیر کل دفتر آبزیان و آب شور سازمان شیلات کشور در چابهار با بیان اینکه سیستان و بلوچستان از میان 5 استان مستعد تولید میگو کشور در جایگاه چهارم قرار دارد گفت: امیدواریم از طریق جذب سرمایه گذار و بهره برداری از ظرفیت پهنه وسیع تولید میگو در استان به جایگاه واقعی تولید و تکثیر این محصول برسیم .

لینک کوتاه کپی شد

 

به گزارش جی پلاس، معدنی افرود: کمیته راهبردی فنی توسعه و تکثیر پرورش میگو در سیستان و بلوچستان با هدف تولید پایدار این محصول راه اندازی می‌شود.

معدنی ادامه داد: در چند سال اخیر روند توسعه پرورش و تولید میگو در سیستان و بلوچستان با موفقیت نسبی همراه بوده است به طوریکه امسال میزان تولید میگو در چابهار به 1500 تن رسید .

وی پیش بینی کرد: امسال میزان تولید و تکثیر میگو در سیستان و بلوچستان 20 درصد افزایش یابد .

مدیرکل دفتر آبزیان و آب شور سازمان شیلات کشور گفت: از قابلیت های مهم توسعه سواحل مکران توجه به صنعت پرورش میگو است و این امر نیازمند توجه ویژه برای تخصیص اعتبارات است.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان نیز گفت: آب‌وهوای مطلوب و زمین‌های مستعد، بیش‌از 42 هزارهکتار از اراضی ساحلی سواحل مکران محدوده کنارک، چابهار تا گواتر را مستعد پرورش میگو در سه مرحله از سال کرده که در صورتی که زیرساخت‌ها آماده شود، 60 هزارتن میگو بنا به آوردها تولید می‌شود که هم‌ارزآوری عالی برای کشور دارد و هم اشتغال‌زایی منحصربه فردی در سیستان و بلوچستان ایجاد می‌کند.

هدایت الله میرمرادزهی در ادامه به صید و صیادی استان نیز اشاره کرد و گفت: باآنکه سیستان و بلوچستان قطب صید و صیادی ایران و تأمین‌کننده عمده نیاز شیلاتی کشور است اما صیادان استان تنها از ۱۰ درصد ذخایر دریاهای آزاد استفاده می‌کنند و این در حالی است که کشورهای پیشرفته نظیر چین و ژاپن با کشتی‌های بزرگ صید صنعتی همیشه در آب‌های آزاد متعلق به کمیسیون تن‌ماهیان اقیانوس هند و نزدیک به آب‌های ما فعال‌اند و خیلی بیش‌تر از صیادان فراساحل ما صید می‌کنند‌.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان بابیان اینکه برنامه ما افزایش بهره‌وری از دریاست، خاطرنشان کرد: اعزام کشتی‌های پشتیبان برای تأمین انبار، آذوقه و ادوات لنج‌های فراساحل استان در آب‌های آزاد و همچنین اعزام کشتی‌های بزرگ صید صنعتی با ظرفیت دو هزار تن از برنامه‌های شیلات سیستان و بلوچستان برای افزایش بهره‌وری از دریاست.

 

دیدگاه تان را بنویسید