گزارش جی پلاس؛

کره یا ژاپن؛ کدام حریف پرسپولیس شوند بهتر است؟

یکی از دو تیم سوان سامسونگ کره و کاشیما آنتلرز ژاپن در مرحله فینال لیگ قهرمانان آسیارقیب پرسپولیس می شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، پرسپولیس راهی فینال آسیا شد و کمتر از یک ساعت دیگر هم دو نماینده شرق آسیا یعنی تیم های کاشیما آنتلرز و سوان سامسونگ به مصاف هم خواهند رفت تا تکلیف دیگر تیم فینالیست این رقابت ها مشخص شود. بازی رفت را کاشیما برد؛ در چه شرایطی؟ در شرایطی که سوان سامسونگ دو بر صفر پیش بود اما کاشیما که در خانه بازی می کرد آنقدر قدرت داشت که بتواند سه گل  به تیم کره ای بزند و امیدهایش برای بازی برگشت را نگه دارد. حالا سوال اینجاست که از بین این دو ابر قدرت فوتبال شرق آسیا بهتر است کدام یک رقیب پرسپولیس در فینال آسیا شوند؟ اگر از ایرانی ها بپرسید احتمالا بدون درنگی خواهند گفت سوان سامسونگ. آن هم به دلیل ترس ذاتی که کره ای ها از فوتبال ایران دارند و احتمالا طرفداران پرسپولیس گمان می کنند که شکست دادن این تیم راحت تر است. در این گزارش بررسی کرده ایم که بهتر است کدام یک از این دو تیم مقابل شاگردان پروفسور قرار بگیرند.

کاشیما آنتلرز

ظرفیت های فوتبال ژاپن متفاوت تر از سال های گذشته است، ورود سرمایه های عظیم به فوتبال این کشور و البته بالاتر بردن سطح کیفی فلسفه فوتبال سامورایی ها به دست نیشینو باعث شده است تا رفته رفته شاهد حکمرانی چشم بادامی های سختکوش باشیم! شروعشان با کاشیما آنتلرز است و به زودی قدرت هایی چون کاوازاکی، اف سی توکیو، سرزو اوزاکا، گامبا اوزاکا و... به سطح اول فوتبال آسیا بازخواهند گشت!

111

کاشیما نسخه شرقی الدحیل است! 7 بازی پیاپی بدون شکست از تاریخ 9 سپتامبر تا به امروز در کارنامه آنها به ثبت رسیده است! 9 پیروزی پیاپی که دهمین آن می تواند تاریخی ترین پیروزی این باشگاه برای صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیا باشد؛ تیمی که به واسطه سرمایه گذاری های عظیم توانسته است بیشترین تعداد ملی پوش را در خود جای بدهد و با هدایت گو اویا در کورس قهرمانی جی لیگ ژاپن با 45 امتیاز در رده سوم قرار بگیرد و تقریبا شانس قهرمانی در این رقابت ها را تا هفته بیست و هشتم از دست بدهد! اما این ها دلیلی برای خاموشی آنتلرز در آسیا نیست! یوتو میسائو - گن شوجی - آتسوتو یوچیدا - لئوناردو - سرجینیو - شوما دویی - لئو سیلوا و... ستاره هایی هستند که در این تیم توپ می زنند. انتخاب کاشیما در این مقطع برای پرسپولیس خیلی جالب نیست! چرا که آنتلرز تیمی بسیار بالانس و متوازن را در اختیار دارد که خطوط بازی اش از دفاع تا حمله چون یک ماشین در کنار یکدیگر با ریتم عقربه های ساعت حرکت می کنند و عملا برای سبک فوتبال احساسی غرب آسیا یک سم خواهند بود! هر فاکتوری را که بخواهیم نادیده بگیریم، سرعت باورنکردنی این تیم را نمی توانیم مورد بررسی قرار ندهیم! تیمی که میانگین سنی اش 26 سال است و میزان دوندگی هر بازیکنش چیزی بالغ بر 10 کیلومتر در هر بازی است!

سوان سامسونگ بلووینگز

قدیمی های آسیا که از مهد پر افتخار ترین های لیگ قهرمانان آسیا می آیند، برای ما آشنا هستند! کره ای ها شاید در سال های اخیر در رقابت های ملی ناموفق ظاهر شده باشند، اما در عرصه باشگاهی هنوز هم حرف های بسیاری برای گفتن در قاره کهن را دارند! لی بویونگ سرمربی سوان سامسونگ یکی از موفق ترین مربیان کشور کره محسوب می شود که توانسته است بار دیگر این قدرت برتر قدیمی را به سطح اول فوتبال آسیا بازگرداند تا با مهره هایی بزرگ چون: دژان دامیانوویچ - جین پارک - جاناتان - واگونینهو - جی لی - هیوب ایم به دنبال فتح لیگ قهرمانان آسیا باشد.

 

10

به جرات می توان گفت سوان سامسونگ بهترین قرعه ممکن برای پرسپولیس است! تیمی که از تاریخ 2 سپتامبر و در 8 بازی گذشته خود رنگ پیروزی را به چشم ندیده است! کره ای ها خط حمله ای فوق العاده آتشین را دارند  اما به مراتب خط هافبک و خط دفاع این تیم ضعیف تر از کاشیما آنتلرز است! حتی میانگین سنی آنها نسبت به دیگر رقیب ژاپنی، 1 سال بیشتر است و به طور معمول در طول هر بازی میانگین دوندگی آنها 8.9 کیلومتر است! شاخص هایی که به فوتبال ایران و البته پرسپولیس بسیار نزدیک تر است و می تواند قابل شکست تر از کاشیمای هیولا صفت باشد! سوان سامسونگ حتی در  رقابت های لیگ داخلی کشور کره جنوبی شرایط مناسبی را ندارد و با 43 امتیاز تا پایان هفته سی و یکم در رده پنجم جای گرفته است تا در روزهای پایانی فصل که ساق هایی خسته هم دارند، حریفی راحت برای سرخ های ایران باشند!

دیدگاه تان را بنویسید