توضیح خوش خبر درباره استعفایش: ضیایی گفت"در دو خط لغو ماموریتت را بنویس و برو"

امیر خوشخبر گفت: اگر وزارت ورزش و جوانان به من این اعتماد را داشته باشد مطمئنا در انتخابات فدراسیون والیبال شرکت خواهم کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، امیر خوشخبر که از سال ۱۳۸۵ تاکنون به مدت ۱۲ سال سرپرستی تیم‌ ‌ملی والیبال را برعهده داشت، پس از جلسه‌ای که دیروز (دوشنبه) بین او و احمد ضیایی رییس فدراسیون والیبال برگزار شد، به صورتی عجیب استعفایش از این پست را اعلام کرد. این استعفا و نوع رفتاری که ضیایی نسبت به زحمات ۱۲ ساله خوشخبر داشت، باعث تعجب اهالی والیبال شد چرا که این تصمیم از سوی ضیایی در حالی گرفته شد که حتی دبیر فدراسیون از این موضوع بی اطلاع بود و از طرفی دیگر خود ضیایی نیز باید تا چند هفته‌ دیگر به دلیل بازنشستگی صندلی ریاست را ترک کند. 

در همین خصوص امیر خوشخبر در گفت‌وگو با ایسنا، درباره جلسه‌ای که دیروز با ضیایی داشت، اظهار کرد: جلسه‌ای که من با ضیایی داشتم واقعا یک جلسه خاص و عجیبی بود. من روز گذشته برای استعفا دادن به فدراسیون والیبال نرفته بودم و نمی‌خواستم از سرپرستی تیم‌ ‌ملی خداحافظی کنم. در این جلسه تنها من و ضیایی حضور داشتیم و او در ابتدا از زحمات من تشکر کرد، اما زمانی که می خواستم بلند شوم و از او خداحافظی کنم ضیایی کاغذی جلوی من گذاشت و  به من گفت که "در دو خط  لغو ماموریتت در فدراسیون والیبال را بنویس". با توجه به این که ماموریت من با تیم ملی در سال ۹۷ تا پایان شهریور بود، نمی‌توانستم استعفاء بدهم و فقط باید خودم را  از ماموریتم لغو می‌کردم.

او در ادامه صحبت‌هایش گفت‌: ضیایی این تصمیم را کاملا شخصی گرفت و حتی دلیل خاصی برای آن عنوان نکرد. من پس از لیگ ملتهای والیبال در نامه‌ای مفصل که تقریبا یک صفحه A۴ بود استعفایم را تقدیم ضیایی کردم اما در آن موقع او صلاح ندانست و آن را نپذیرفت. دلیل استعفایم در آن موقع نیز این بود که حس می‌کردم که ضیایی اعتماد لازم را به من ندارد. نوع کار من به گونه‌ای است که باید رییس فدراسیون اعتماد کامل را به من داشته باشد. در طول لیگ ملتها من باید ۱۴ بازیکن را ببرم و بگردانم و اگر اعتماد متقابل وجود نداشته باشد قطعا والیبال لطمه می بیند حتی در آن موقع به ضیایی گفتم اگر به من اعتماد ندارد فردی را کنار من بگذارد که مورد اعتمادش است تا من کار را به او یاد دهم.

خوشخبر در خصوص صحبت‌های اخیر محمد موسوی در باره وضعیت بد مواد غذایی در اردوهای تیم‌ ‌ملی، خاطر نشان کرد: یکی از نقاط قوت فدراسیون والیبال در بین فدراسیون‌های دیگر نوع مواد غذایی با کیفیتی بود که استفاده می‌کرد و همیشه روسای فدراسیون درباره آن وسواس به خرج می دادند و حتی دکتر تغذیه لیست می داد که چه موادی خریداری شود اما متاسفانه در مقطعی کیفیت مواد غذایی پایین آمد که من آن را به پای شرایط اقتصادی می گذارم. هر چند باید اذعان‌ کرد که کیفیت  مواد غذایی در مقایسه با بسیاری از رستوران‌های خوب تهران بهتر است.

سرپرست سابق تیم‌ ‌ملی والیبال در واکنش به حواشی مربوط به رابطه‌های خاص او با برخی از بازیکنان از جمله سعید معروف، تصریح کرد: من با همه بازیکنان از نفر اول که سعید معروف باشد تا جوان ترین فرد در اردو ارتباط عاطفی خوبی دارم چرا که به این مدیریت معتقدم. یک مدیر باید رابطه‌ای به گونه‌ای باشد تا بازیکنان کوچک‌ترین مسائلشان را به او بگویند. معروف کاپیتان تیم است و می‌تواند واسطه بین خوبی بین من و بازیکنان و کادر فنی باشد.

او در ادامه اظهار کرد: بازیکن سالاری در تیم‌ ‌ملی تنها از دور دیده می‌شود ولی واقعیت چیز دیگری است. در ۱۳ سالی که من در کنار تیم‌ ‌ملی بودم آیین‌نامه‌ های انضباطی خیلی محکمی را تنظیم می‌کردیم و به بازیکنان ابلاغ می‌شد و پس از این که تفهیم می‌شدند نسبت به اجرای آن سفت و سخت بودیم. حتی جرایمی نیز اخذ می کردیم که هر سال پول قابل توجهی می‌شد. وقتی جلوی آمریکا و لهستان بازی داریم فکر نمی‌کنم بازیکنی به خودش اجازه دهد که خودنمایی کند.

خوشخبر همچنین در پاسخ به این سوال که آیا در خصوص استعفایش کولاکوویچ نقشی داشته است یا خیر؟ گفت‌: من از سال ۸۵ با گاییچ، ولاسکو، معدنی،کواچ ، لوزانو و در حال‌ حاضر با کولاکوویچ کار کرده‌ام. او از نظر شخصیتی فرد قابل احترام و مدیر قوی است. او کاملا به من اعتماد داشت. در سال‌هایی که او در ایران است به نظرم خیلی چیزها مغفول ماند و نفهمیدیم که با والیبالمان چه کرده است. اگر نتایج را کنار بگذاریم می بینیم که این مربی صرب چند بازیکن جوان را به تیم‌ ‌ملی تزریق کرده است که آینده والیبال ایران به حساب می‌آید. به نظرم کولاکوویچ اعتبارش در سطح جهان را با این جوان گرایی معامله کرد. تیم‌ ‌ملی ایران در مرحله پوست اندازی است اما متاسفانه اهالی والیبال این مساله را نادیده گرفتند.

او درباره این که آیا داورزنی از استعفایش خبر داشته است و همچنین پیش یا پس از استعفا با داورزنی صحبت کرده است؟ گفت‌: این تصمیم از سوی ضیایی کاملا شخصی بود و داورزنی به هیچ عنوان در این باره اعمال نظری نکرده است و با ضیایی صحبتی در این خصوص نداشته است. ضیایی مدیری نیست که در سایه داورزنی باشد و کاملا مستقیم عمل می‌کند حتی در مورد کنار رفتن من، دبیرش نیز اطلاع نداشت. تاکنون با داورزنی صحبت نکرده‌ام اما الان در مسیر وزارت ورزش  و جوانان هستم تا پیش داورزنی بروم و با او صحبت کنم.

امیر خوشخبر در پاسخ به این سوال که  آیا پس از بازنشستگی ضیایی تمایل دارد برای انتخابات ریاست فدراسیون والیبال شرکت کند، اظهار کرد: اگر وزارت ورزش  و جوانان به من این اعتماد را داشته باشد مطمئنا در انتخابات شرکت خواهم کرد.  به نظرم ریاست فدراسیون والیبال در کار من نوعی پیشرفت محسوب می‌شود و فکر نمی‌کنم کسی از پیشرفت کردن بدش بیاید.

 

دیدگاه تان را بنویسید