گزارش جی پلاس؛

سفر به مناطق ناشناخته با فناوری‌های نوین

چشم‌انداز سفر در سال 2019 میلادی با توجه به مهارت‌های جدید و اطلاعاتی که در طول تعطیلات به دست می‌آورید، شکل می‌گیرد. پس تا می‌توانید مسافرت را در برنامه خود قرار دهید و بیش از هر چیز، مکان‌هایی را در فهرست سفرهای خود قرار دهید که کم‌تر کسی سفر کرده باشد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناوری جی‌پلاس، یک شرکت گردشگری در 163 میلیون نظری که از 21 هزار و 500 مسافر از 29 کشور دنیا به دست آورده، مسیرهای مختلفی را به عنوان مقصد سفر برای سال 2019 اعلام کرده است.

سفر آموزشی

زمانی که در سفری خارجی هستید، به دنبال آموختن زبانی تازه باشید یا سعی کنید در دوره‌های آشپزی شرکت کنید. مسافران معمولا در سفرهای خود به دنبال کسب تجربه‌اند تا در کنار خاطرات خوبی که برای خود می‌‌اندوزند، مهارت‌هایی را هم به دست آورند. طبق این گزارش، مهم‌ترین اتفاقاتی که در خلال این قبیل سفرهای آموزشی رخ می‌دهند، تبادل فرهنگی (68 درصد)، سفرهای داوطلبانه (54 درصد) و جایگزینی کاری بین‌المللی ( 52 درصد) است.

فناوری و مسافرت

در حالی که شرکت‌های مسافرتی مانند خطوط هوایی، هتل‌ها و کشتی‌های کروز به خودی خود برنامه مسافرت را هماهنگ می‌کنند و خدماتی چون هوش مصنوعی، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را ارائه می‌دهند، مشتریان آنها بیشتر به اپلیکیشن‌های فناورانه‌ای مانند اپ‌های چمدان‌یاب و سیستم‌های حمل و نقل خودکار علاقمند هستند. به دنبال سیستم‌هایی باشید که به طور صوتی فعال می‌شوند تا از این طریق مشتریان راحت‌تر بتوانند برنامه‌های سفر خود را جستجو کنند و نیز بتوانند از واقعیت افزوده، به عنوان نوعی راهنمای مجازی در طول سفر استفاده کنند.

مناطق ناشناخته

انتظار می‌رود که سال آینده، دوران تازه‌ای برای سفرهای فضایی باشد. شرکت بریتانیایی «ویرجین گلکتیک» که در صنایع گردشگری فضایی فعالیت می‌کند، اعلام کرده است که می‌تواند سال آینده افرادی را به فضا اعزام کند، در حالی که ناسا طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته، قرار است ساخت ایستگاه فضایی ماه را نیز در سال 2019 آغاز کند. برای آن گروه از مسافرانی که قادر به پرداخت هزینه بلیط سفر فضایی نیستند، بهترین ماجراجویی که می‌توانند در برنامه سال بعد قرار دهند، استفاده از امکانات زیرآبی است.

برنامه‌های شخصی

این برنامه‌ها شامل روند انتقال راهنمای سفر عمومی و بخش سفر سفارشی است که خوراک آن از شبکه‌های اجتماعی تأمین می‌شود. حدود دو پنجم یا 41 درصد مسافران اعلام کرده‌اند که خواستار دریافت توصیه‌های شخصی سفر خود از طریق هوش مصنوعی هستند.

سفر هوشمندانه

سایت رزرو این شرکت اعلام کرده است که سال 2019 مشتریانی خواهد داشت که مسافرت آگاهانه‌ای را در دستور کار خود قرار می‌دهند. به عنوان مثال، بیش از نیمی (حدود 58 درصد) شرکت‌کننده‌ها در پاسخ‌های خود عنوان کرده‌اند که اگر احساس کنند مقصد سفر آنها تأثیر منفی روی زندگی ساکنان آنجا، محیط یا فرهنگ آنها داشته یا باعث می‌شود که حکومت آن منطقه حقوق بشر را زیر پا بگذارد، مقصدشان را تغییر خواهند داد.

آلودگی پلاستیکی

مبارزه گسترده‌ای که از طریق صنعت گردشگری، هتل‌ها، خطوط هوایی و کشتی‌های کروز به منظور ممنوعیت استفاده تک‌منظوره از چیزهای ‌بی‌ارزش و جلوگیری از مصرف پسماندهای پلاستیکی شکل گرفته که در سال 2019 به تصویب خواهد رسید. بیشتر شرکت‌کننده‌ها (حدود 86 درصد) پاسخ داده‌اند که مایل‌اند اقدامات محیط‌زیستی خود را به عنوان مثال با تمیز کردن سواحل محلی یا مناطق پرجاذبه گردشگری و پرجمعیت آغاز کنند. این پدیده ممکن است در سال آینده منجر به شکل‌گیری استارتاپ‌های جدید شود که راه‌حل‌های خلاقانه‌ای را برای برقراری صنعت سبز ارائه می‌دهند.

سفر آزمایشی

هر چه مشتریان بیشتر متوجه می‌شوند که داشتن دارایی زیاد، رضایت طولانی‌مدتی را به دنبال ندارد، مسافران زمان و هزینه بیشتری را صرف فعالیت‌هایی نظیر اتفاقات ورزشی، نمایش‌ها و تجربیات غذایی در خریدهای خود در سال آینده می‌کنند.

سفرهای کوچک

ازدیاد هواپیماهایی که هزینه سفر با آنها مقرون به صرفه تمام می‌شود، گسترش مسیرهای پرواز و افزایش حرکت‌ها، انگیزه بیشتری در مسافران ایجاد می‌کند تا سفرهای کوتاهی را در تعطیلات آخر هفته تجربه کنند.

دیدگاه تان را بنویسید