زمان صدور گذرنامه از یک هفته به ۷۲ ساعت کاهش یافت

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی از کاهش روند صدور گذرنامه از یک هفته به ۷۲ ساعت خبر داد و گفت: زائران به‌تدریج به مرزها مراجعه و از ازدحام خودداری کنند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی از کاهش روند صدور گذرنامه از یک هفته به ۷۲ ساعت خبر داد و گفت: زائران به‌تدریج به مرزها مراجعه و از ازدحام خودداری کنند.

سرهنگ مجید صمدی با اشاره به روند صدور گذرنامه برای زائرین در ایام اربعین حسینی اظهار داشت: با توجه به اینکه با نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی، حجم تقاضای زائران اربعین حسینی برای دریافت گذرنامه افزایش می‌یابد در اداره پلیس مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی تمهیدات ویژه‌ای را به جهت تقاضا بیشتر برای صدور گذرنامه داریم.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی با اشاره به افزایش حجم تقاضای زائرین در ایام اربعین حسینی در صدور گذرنامه تصریح کرد: به جهت افزایش حجم تقاضای زائرین در ایام اربعین حسینی در صدور گذرنامه، افزایش ظرفیت چاپ را در دستور کار خود قرار داده‌ایم و هر چه تقاضا با افزایش روبرو باشد ما مشکلی در پاسخگویی نداریم و آمادگی کامل را در خدمت‌رسانی به زائرین در ایام اربعین حسینی داریم.

وی با بیان اینکه زمان صدور و چاپ گذرنامه در ایام اربعین حسینی کاهش‌یافته است، افزود: زمان صدور و چاپ گذرنامه به‌شرط اینکه مدارک زائران اربعین حسینی فاقد نقص و مشکل باشد از یک هفته به ۷۲ ساعت کاهش پیداکرده است، اما اگر نقص و مشکلی وجود داشته باشد، زائران امام حسین (ع) به مشکل برمی‌خورند و ممکن است زمان صدور و چاپ طولانی‌تر می‌شود.

سرهنگ صمدی با بیان اینکه صدور گذرنامه بدون هیچ وقفه‌ای در حال انجام است، خاطرنشان کرد: گذرنامه طی ۴۸ ساعت در تهران و ۷۲ ساعت در استان‌ها و شهرستان‌ها صادر می‌شود.

وی با اشاره به مدارک موردنیاز داوطلبان برای دریافت گذرنامه تصریح کرد: مدارک موردنیاز برای دریافت گذرنامه شامل اصل شناسنامه، کارت ملی و ۲ قطعه عکس و تکمیل فرم در دفاتر پلیس ۱۰+ می‌شود و هزینه گذرنامه است و گذرنامه‌ها باید حداقل دارای ۶ ماه اعتبار باشد و برای اعتبار گذرنامه طبق توافقی که با مسئولان کشور عراق شده است، باید گذرنامه‌ها بیشتر از ۶ ماه اعتبار داشته باشند تا زائران امام حسین (ع) بتوانند ویزا بگیرند و ضروری است که زائران نسبت به اعتبار گذرنامه‌های خود دقت کنند.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی با تأکید بر اینکه زائران در اربعین حسینی سفر خود را مدیریت و در زمان مناسب و به‌صورت تدریجی به مرزها مراجعه کنند تا دچار ازدحام نشوند، گفت: زائران اربعین حسینی برای اینکه سفر ایمن و بدون مشکلی را داشته باشند باید حتماً مدارک موردنیاز را به‌موقع و به هنگام تهیه کنند و روند صدور مدارک سفر خود را به‌روزهای آخر موکول نکنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید