رونمایی فیس بوک از دستگاه مخصوص تماس ویدئویی

شرکت فیس بوک دو دستگاه جدید به نام های «پورتال» و «پورتال پلاس» را برای برقرای تماس ویدئویی رونمایی کرده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، فیس بوک به تازگی از دو دستگاه جدید برای ارتباط ویدئویی رونمایی کرده است. دستگاه های جدید به نام های Portal با قیمت ۱۹۹ و Portal+  با قیمت ۳۴۹ دلار عرضه می شوند.

این دستگاه ها اکنون برای تحویل ماه نوامبر پیش فروش می شوند. دستگاه های مذکور دوربین هایwide angle  مجهز به هوش مصنوعی هستند که کاربران را در اطراف اتاق دنبال می کنند و چشم انداز تصویر را براساس آن تنظیم می کنند. این ویژگی انتقاد کارشناسان امنیتی را برانگیخته است.

دستگاه Portal + نسخه ای بزرگتر با نمایشگر ۱۵.۶ اینچی و وضوح ۱۰۸۰ پیکسل است. پورتال نیز نمایشگر ۱۰ اینچی با وضوح ۷۲۰ پیکسل دارد. کاربران می توانند هنگام تماس ویدئویی بین دو حالت پرتره و منظره انتخاب کنند. هر دو دستگاه دوربینی ۱۲ مگاپیکسلی و دو میکروفون در پشت و جلو دارند.

دوربین های ۱۲ مگاپیکسل این دستگاه ها با زاویه ۱۴۰ درجه از هوش مصنوعی استفاده می کنند تا تصویر کاربر را با توجه به حرکت او در اتاق تنظیم کنند. این ویژگی که Smart Camera نامیده می شود، به طور اتوماتیک تصویر را براساس افرادی که وارد یا خارج می شوند، تنظیم می کند. هنگامیکه کاربران حرکت می کنند دوربین  طوری تنظیم می شود که آنها را در قاب تصویر بگنجاند.

دستگاه های پورتال و پورتال پلاس برای برقراری و دریافت تماس ویدئویی از فیس بوک مسنجر استفاده می کنند. علاوه برآن این دستگاه ها با دستیار صوتی آمازون یکپارچه شده اند که طیف وسیعی از اپلیکیشن ها مانند اسپاتیفای و پاندورا را فعال می کند. همچنین علاوه بر دستورهای عادی مانند کنترل وضعیت آب وهوا و سفارش خرید مواد خوراکی را انجام می دهند.  

کاربران این دستگاه ها می توانند با گفتن جمله «هی پورتال» تماس ویدئویی برقرار کنند. دستگاه های پورتال همچنین مجهز به بلندگوی بلوتوثی و  یک بلندگوی دیگر هستند که با صوت فعال می شود.

در کنار این موارد، دستگاههای پورتال را می توان برای نمایش ویدئو از اپلیکیشن هایی مانند فیس بوک واچ و فود نتورک  استفاده کرد.

 فیس بوک سعی کرده در این محصول به حریم خصوصی کاربران توجه کند. هنگامیکه تماسی برقرار می شود، پس از قبول آن از سوی گیرنده، دوربین روشن می شود. این درحالی است که دستگاه های مشابه دیگر در بازار چنین قابلیتی ندارند.

 فیس بوک همچنین قابلیت غیرفعال کردن دوربین و میکروفون در هر دو دستگاه را فراهم کرده است. کاربران می توانند یک پسورد ۱۲ کاراکتری برای قفل نگه داشتن دستگاه به  کار گیرند.

فیس بوک از یک سال قبل ساخت دستگاه های چت Portal را آغاز کرده بود اما به دلیل رسوایی کمبریج آنالایتیکا آن را رها کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید