قیمت سکه به 3میلیون و 700هزار رسید

رییس هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر از روند کاهشی قیمت سکه خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزاش جی پلاس، رییس هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به ادامه روند کاهشی در بازار طلا و سکه اظهار کرد: قیمت‌ها رو به کاهش است و آرامش در حال بازگشت به بازار است که در این شرایط قدرت خرید مصنوعات طلا افزایش می‌یابد. 

این در حالی است که شش ماه گذشته شرایط اینطور نبود و روند رو به رشدی که در ماه‌های گذشته وجود داشت، منطقی نداشت که اکنون با اعمال سیاست‌ها این روند کاهشی شده است.

ابراهیم محمدولی درباره علل کاهش قیمت طلا و سکه بیان کرد: یکی از دلایل عمده این کاهش قیمت در بازار طلا و سکه، کاهش قیمت ارز است و دلیل دیگر نگاه دولت به اینکه ثبات را به بازار برگرداند و عرضه و تقاضا را تنظیم کند. طلا و ارز مکمل یکدیگر هستند و طلا هم قیمت جهانی دارد؛ بنابراین اگر ارز به قیمت منطقی خود برسد، طلا هم در قیمت منطقی خودش قرار می‌گیرد.

رییس هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر در پاسخ به اینکه آیا با کاهش قیمت طلا و سکه تقاضا افزایش یافته است؟ گفت: در اینگونه موارد چندان تقاضاکننده وجود ندارد و متقاضیان منتظرند قیمت اصلی مشخص و در بازار ثباتی ایجاد شود که آنگاه بتوانند برای خرید اقدام کنند. ما نیز امیدواریم در آینده نزدیک این اتفاق بیفتد.

بنا بر اعلام اتحادیه طلا و جواهر، تا ساعت ۱۳ سکه تمام طرح جدید سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، سکه تمام طرح قدیم سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، نیم‌سکه یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و ربع سکه یک میلیون تومان قیمت داشت.

همچنین امروز هر اونس طلا در بازار جهانی ۱۲۰۳ دلار بود که نسبت به روز گذشته تفاوتی نکرده است. اما سکه یک گرمی با ۸۰ هزار تومان کاهش، ۶۲۰ هزار تومان قیمت داشت و یک مثقال طلای ۱۷ عیار یک میلیون و ۴۸۰ هزار تومان و یک گرم طلای ۱۸ عیار نیز  ۳۳۴ هزار و ۶۰۰ تومان در بازار به فروش رسیدند.

 

دیدگاه تان را بنویسید