گزارش جی پلاس

اقدام تشویقی به جای پیگرد کیفری؟/ ملی پوش جاعل عاقبت به خیر می شود!

فوتسالیست ملی پوش، پس از جعل کارت پایان خدمت، تنها از حضور در لیگ محروم شده اما کارت معافیتش را گرفته و چند هفته دیگر در لیگ هم به میدان خواهد رفت؛ آن هم بدون هیچ گونه پیگرد قانونی!

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ ماجرای کارت های معافیت جعلی در میان فوتبالیست ها در سال های گذشته حواشی بسیاری به وجود آورد. تعداد قابل توجهی از بازیکنان مجبور شدند به خدمت بروند و روند فوتبالی شان با چالش مواجه شد. بازیکنی هم مانند مهرداد پولادی ترجیح داد دیگر به ایران بازنگردد و به فعالیت در لیگ های سطح پایین مشغول باشد اما مجبور نباشد دو سال در تیم های نظامی بازی کند.

این بار اما جلوه جدید و جالب تری از ماجرای کارت های جعلی را شاهد هستیم. یکی از بازیکنان تیم ملی فوتسال که مدارکش را برای بازی در فصل جاری لیگ به سازمان لیگ فدراسیون فوتبال داده بود، در بررسی های دوباره ای که مشخص نیست به چه دلیل انجام شده، جعلی بودن کارت پایان خدمتش محرز می شود. به این ترتیب کارت بازی اش صادر نمی شود و در نهایت هم جدیدترین خبر این است که کمیته انضباطی او را تا اطلاع ثانوی محروم کرده است.

تا اینجای کار ماجرا خیلی عجیب نیست و با توجه به وجود چنین سوابقی در فوتبال ایران، خیلی تعجب نمی کنیم. با این حال این ماجرا وجهه دیگری دارد که قبل تامل است.

طبق اطلاعات موجود، این بازیکن چیزی حدود شش سال است که از این کارت استفاده می کند. جالب اینجاست، حالا که جعلی بودن کارت محرز شده، او با مراجعه به سازمان نظام وظیفه، از قانون جریمه مشمولان غایب استفاده کرده و با توجه به هشت ساله بودن غیبتش، کارت معافیت خود را به طور قانونی دریافت می کند!

یعنی این بازیکن در سال های گذشته که از کارت جعلی برای حضور در لیگ برتر و سفرهای خارجی با تیم ملی استفاده کرده و حالا هم که جعلی بودن کارت محرز شده، با استفاده از تعداد سال های گذشته به عنوان غیبت، کارت معافیتش را دریافت می کند؛ بدون اینکه کوچکترین مشکلی برایش پیش بیاید!

در این میان سخت گیر ترین نهاد گویا فدراسیون فوتبال و کمیته انضباطی اش است که اجازه حضور او در لیگ برتر را نداده و به علت استفاده از کارت جعلی، او را تا اطلاع ثانوی محروم کرده است. غیر از فدراسیون، گویا هیچ نهاد دیگری، جرمی را متوجه این بازیکن نکرده اند. بازیکنی که به طور واضح جعل سند انجام داده و شش سال هم از آن استفاده کرده اما حالا که جرمش محرز شده، به جای توبیخ، می تواند با پرداخت رقمی که به 20 میلیون هم نمی رسد، کارت معافیتش را بگیرد و احتمالا چند هفته بعد هم با پایان یافتن محرومیت، فعالیتش را ادامه دهد.

حال سوال اینجاست که آیا نهادی برای پیگیری این ماجرا وجود ندارد؟ جرم اتفاق افتاده را تنها باید فدراسیون فوتبال با محرومیت موقت پیگیری کند و جریمه دیگری برای این مساله کیفری، در انتظار این بازیکن نباشد؟!

دیدگاه تان را بنویسید