گزارش جی پلاس/ محققان دریافتند؛

سرطان در کمین زنانی که "هات داگ" می خورند!

محققان بر این باورند که مصرف برگر و هات‌داگ خطر ابتلا به نوعی از سرطان را در زنان افزایش می‌دهد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناوری جی‌پلاس، محققان دانشگاه هاروارد در مطالعات خود دریافتند زنانی که برگر و هات‌داگ زیاد مصرف می‌کنند بیشتر در معرض ابتلا به سرطان سینه قرار دارند. در واقع، گوشت‌های فرآوری‌ شده ارتباط مستقیمی با ابتلا به سرطان‌هایی چون پانکراس، پروستات و روده دارد اما این اولین باری است که محققان ارتباط آنها را با ایجاد تومورهای سرطان سینه کشف کرده‌اند.

زنانی که بیشتر از گوشت‌های فرآوری‌شده استفاده می‌کنند 9 درصد بیشتر مبتلا به سرطان سینه می‌شوند. اما در این میان، محققان ارتباطی را میان مصرف گوشت‌های قرمز غیرفرآوری‌شده و بروز سرطان سینه نیافتند. صندوق جهانی مطالعات سرطان به افراد توصیه می‌کند که مصرف گوشت‌های فرآوری‌شده را به طور کلی قطع کنند اما چنانچه افراد قادر به انجام این کار نیستند، بهتر است مصرف آن را به 70 گرم در روز کاهش دهند که به عنوان مثال به اندازه یک نصف برگر یا یک عدد سوسیس می‌شود.

میزان مصرف گوشت‌های فرآوری‌شده در آمریکا طی سال‌های اخیر کاهش یافته اما هنوز هم میلیون‌ها نفر هستند که بیشتر از حد تعیین‌شده 70 گرم در روز از این ماده غذایی مضر استفاده می‌کنند. گوشت فرآوری‌شده شامل گوشتی است که به آن نمک زده شده، دودی شده و معطر شده مانند سوسیس و کالباس، هات‌داگ و برگر. این ماده‌غذایی با وجود این که تنها 9 درصد شانس ابتلا به سرطان سینه را در زنان افزایش می‌دهد، اما همین آمار هم بسیار حائز اهمیت است.

از این رو، محققان توصیه می‌کنند که کاهش یا حتی قطع مصرف گوشت‌های فرآوری‌شده برای پیشگیری از ابتلا به سرطان سینه بسیار مؤثر است. به نظر می‌رسد که مواد افزودنی به این ماده‌غذایی از قبیل نیتریت و نیترات که به گوشت رنگ صورتی می‌دهند، به همراه چربی‌های اشباع، کلسترول و آهنی که از پروتئین‌های حیوانی جذب می‌شود، عامل افزایش خطر ابتلا به سرطان سینه است.

دیدگاه تان را بنویسید