علی کریمی نامزد کسب عنوان بهترین هافبک تاریخ جام ملت‌های آسیا

علی کریمی، هافبک پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان کاندیدای کسب عنوان بهترین هافبک تاریخ رقابت‌های جام ملت‌های آسیا است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در فاصله کمتر از 100 روز تا آغاز مسابقات جام ملت‌های آسیا 2019 که قرار است در ماه ژانویه به میزبانی امارات آغاز شود، در سری مقاله‌هایی قصد در معرفی و رأی‌گیری درباره انتخاب بهترین بازیکنان تمامی اداوار این رقابت‌ها در پست‌های مختلف دارد.

بر این اساس، AFC این بار به معرفی 10 نامزد کسب عنوان بهترین هافبک تاریخ جام ملت‌های آسیا پرداخته است که نام علی کریمی، هافبک پیشین تیم ملی کشورمان نیز دیده می‌شود. ستاره پیشین پرسپولیس برای کسب این عنوان با کیم جو سونگ از کره جنوبی، فهد الهریفی از عربستان، شونسوکه ناکامورا از ژاپن، شائو جیایی از چین، نشأت اکرم از عراق، هری کیول از استرالیا، سرور جپاروف از ازبکستان، کیسوکه هوندا از ژاپن و کو جاچئول از کره جنوبی رقابت می‌کند.

* برای رأی دادن در این نظرسنجی می‌توانید روی این لینک کلیک کنید.

سایت AFC درباره علی کریمی نوشت: «تیم ملی فوتبال ایران از سال 1976 هرگز موفق به رسیدن به دیدار فینال جام ملت‌های آسیا نشده است، در عین حال آخرین باری که تیم ملی به مرحله نیمه‌نهایی این رقابت‌ها رسید، علی کریمی ستاره آنها بودند.

کریمی در جام ملت‌های آسیا 2004، پنج گل برای ایران به ثمر رساند و به این تیم برای کسب عنوان سومی این رقابت‌ها کمک کرد. از گل‌های او در این دوره از رقابت‌ها، هت‌تریک فراموش‌نشدنی مقابل کره‌ جنوبی در مرحله یک‌چهارم نهایی بود.

علی کریمی در همان سال عنوان بهترین بازیکن سال آسیا را از آن خود کرد و در همان سال هم نامش در تیم منتخب جام ملت‌های آسیا 2004 قرار گرفت و در نهایت هم راهی بایرن مونیخ آلمان شد».

 

دیدگاه تان را بنویسید