سکه‌های دپو شده به بازار سرازیر شد

دبیر اتحادیه طلا و جواهر از افزایش عرضه سکه و طلای آب شده از سوی مردم در بازار خبر داد و گفت: از روز گذشته سکه‌های دپو شده به بازار سرازیر شده است اما خرید بسیار کم انجام می‌شود و مشتری ندارد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ نادر بذرافشان اظهار کرد: از روز گذشته فروش در بازار افزایش یافت و با توجه به کاهش قیمت ارز که ناشی از جو روانی و مدیریت دولت است، نرخ طلا و سکه نیز کاهش یافت که این کاهش باعث افزایش عرضه سکه و طلای آب شده در بازار طلا شده است.

وی با اشاره به اینکه قیمت طلا و سکه کاهش یافته است، گفت: اکنون فروشنده زیاد است اما به دلیل اینکه طلافروشان خودشان خریدهای بالایی داشته‌اند و فروشی هم ندارند، نقدینگی و قدرت خرید سکه‌های عرضه شده در بازار را ندارند و معمولا خرید کم انجام می‌شود و به نوعی سکه‌ها بدون مشتری مانده‌اند. این در حالی است که مرتب به مردم توصیه کردیم در زمان اوج قیمت خرید نکنند اما همان گونه که خرید در بازار طلا و سکه هیجانی صورت گرفت، فروش آن نیز هیجانی شده است.

به گفته بذرافشان، از روز گذشته در بازار طلا، ۹۰ درصد متقاضی برای فروش وجود دارد و ۱۰ درصد خرید انجام می‌شود.

دبیر اتحادیه طلا و جواهر اختلاف قیمت خرید و فروش سکه و طلا را بسیار بالا عنوان و اظهار کرد: خرید سکه با نرخ فروش آن فاصله ۵۰ هزار تومانی دارد و خرید طلای ۱۸ عیار نیز با قیمت فروش آن با اختلاف ۱۰ هزار تومانی انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: اگر مدیریت و کنترل از سوی دولت و بانک مرکزی ادامه‌دار باشد، کاهش قیمت‌ها ادامه دارد و بازار فروکش خواهد کرد، چراکه هر اونس طلای جهانی نهایتا پنج تا ۱۰ دلار نوسان دارد اما نوسانات ارزی در بازار داخل، بازار طلا و سکه را تحت تاثیر قرار داده است که اگر کنترل شود، بازار طلا نیز فروکش خواهد کرد.

دیدگاه تان را بنویسید