جزییاتی از ماجرای فوت هوادار تراکتور

جان باختن هوادار تراکتور در بازی روز جمعه تراکتور و استقلال خوزستان حواشی زیادی در خصوص نبود امکانات در آمبولانس اورژانس تبریز و ضعف امدادرسانی نیروهای اورژانس به وجود آورده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، بر اساس آنچه که نزدیکان مرحوم «جواد محمدپور» در برنامه دیشب(دوشنبه) نود اعلام کردند، امکاناتی از قبیل اکسیژن و دستگاه احیاء در آمبولانس وجود نداشت. 

«وحید شادی‌نیا»، سخنگوی اورژانس آذربایجان‌شرقی در خصوص این حواشی به وجود آمده به ایسنا گفت: همه ادعاهای مطرح شده مبنی بر «مجهز نبودن آمبولانس حاضر در وررزشگاه یادگار امام (ره) در بازی تیم تراکتورسازی و استقلال خوزستان(جمعه ششم مهر ماه)» مغرضانه است، چون داور مسابقه پیش از آغاز بازی از آمبولانس بازدید کرده و پس از حصول اطمینان از مجهز بودن آن، سوت شروع بازی را به صدا در می‎آورد و در صورت نبود تجهیزاتی همچون DC شوک، داور درخواست آمبولانس مجهزتری را می‎دهد. 

وی خاطرنشان کرد: در بازی‎های معمولی یک دستگاه و در بازی‎های لیگ برتر و بین‎المللی، چهار دستگاه آمبولانس در ورزشگاه حضور پیدا می‎کنند و در بازی تراکتور و استقلال خوزستان نیز دو دستگاه از مجهزترین آمبولانس‎های مرکز تحت عنوان آمبولانس MICU در محل بازی حضور داشتند و همه اظهارات مبنی بر این‌که «یک دستگاه نیسان از آمبولانس حاضر در ورزشگاه مجهزتر است» کذب بوده و آمبولانس هم‌اکنون در مرکز مدیریت حوادث حاضر و قابل بازدید است. 

سخنگوی اورژانس آذربایجان‌شرقی یادآور شد: کارشناسان ما به محض اطلاع از این حادثه، در محل حضور پیدا کرده و با انجام عملیات احیای قلبی - ریوی برای نجات او اقدام کردند که متأسفانه بیمار حین انتقال به بیمارستان فوت شد. 

 

دیدگاه تان را بنویسید