گزارش جی پلاس؛

فدراسیون پرحاشیه و خبرساز این روزها!/ والیبال ایران با رفتن ضیایی ضرر می کند؟

احمد ضیایی ظاهرا به دنبال ماندن در والیبال است و اعتقاد دارد باید از حقش دفاع کند تا والیبال لطمه نخورد!

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ والیبال در ماه ها و هفته های گذشته کم حاشیه نداشته. حاشیه هایی که البته اغلب به آقای رئیس فدراسیون و تصمیمات و عکس العمل هایش مرتبط می شود و در این اواخر هم به نتیجه تیم ملی در رقابت های جهانی. با این حال آخرین شاهکار احمد ضیایی به ماجرای قانون منع بکار گیری بازنشسته ها مربوط می شود و ظاهرا او در تلاش است در مقابل این قانون که آن را غلط می داند، بایستد!

ضیاییِ بازنشسته ابتدا با این استدلال که فدراسیون والیبال به نوعی از لحاظ مالی استقلال دارد، به دنبال راه فرار از این قانون بود که مشخص شد از این طریق به جایی نمی رسد. سپس مساله انتخابی بودن سمتش مطرح شد که آن هم به طور مشخص در قانون آمده و استثناء قائل نشده. اقدام بعدی پنهانی بود و تا زمانی که نهادهای بین المللی به کمیته ملی المپیک خبر ندادند، هیچ کس از آن با خبر نشد!

منافع رئیس بازنشسته به قیمت تعلیق ورزش ایران؟

فدراسیون والیبال هفته گذشته در تماسی که هنوز مشخص نیست به طور تلفنی یا کتبی برقرار شده، ماجرا را برای فدراسیون جهانی شرح داده است! اقدامی که می تواند خطر تعلیق و محرومیت ورزش ایران را به قیمت ماندن رئیس فدراسیون بر سر کارش، ایجاد می کند. استدلال مطرح شده از سوی رئیس هم این است که: " من سرباز این مملکتم اما دلیل نمی شود از حق خودم دفاع نکنم! " در حالی که عقیده هر سرباز وطن، تلاش برای حفظ منافع کشورش است.

آیا والیبال با رفتن ضیایی ضرر می کند؟

 

دبیر فدراسیون والیبال در اظهار نظری واضح درباره این ماجرا به خبرنگار جی پلاس می گوید: « ما با فدراسیون جهانی برای استعلام از اساسنامه مان در مواجهه با این ماجرا تماس گرفتیم. تمام این کار هم برای این بود که والیبال لطمه نخورد و بعدها به ما ایراد نگیرند که در مقابل این ماجرا سکوت کرده و کاری نکردیم!"

 

ضیایی هم در صحبت هایش به طور غیر مستقیم نشان داده که معتقد است والیبال با رفتن او متضرر می شود و روندی که در پیش گرفته ناقص می ماند. به هر حال هر کسی شاید فکر می کند که تاثیر مثبت و بزرگی بر جای می گذارد اما عملکرد فدراسیون به راحتی از سوی کارشناسان قابل نقد است و این سوال روشن مطرح می شود که ضیایی در هشت ماه دوران ریاستش چه اقداماتی در والیبال انجام داده که معتقد است با رفتنش روی زمین می ماند؟

بخش هایی از عملکرد فدراسیون در دوره ریاست ضیایی:

در بخش های پایه، احمد ضیایی وقتی روی کار آمد زمان زیادی گذشت تا مربیان را دوباره منصوب و فعالیت این تیم ها را آغاز کند؛ شاید نتیجه اش این شد که تیم نوجوانان در خانه نتوانست روی سکوی قهرمانی برود اما با قضاوتی منصفانه می توان گفت حضور مربی کارکشته و باتجربه ای چون محمد وکیلی در این رده یک تصمیم درست از فدراسیون والیبال است که می تواند نوید بخش پروسه پشتوانه سازی و فرستادن بازیکنان توانمند به رده بزرگسالان باشد.

اما در رده بزرگسالان تیم ایران راهی سه تورنمنت مختلف شد که در دو مورد ناکام محض بود. در لیگ جهانی تیم ایران با داعیه جوانگرایی نتوانست در جایگاه خوبی قرار بگیرد و نتایجش دور از انتظار بود. در رقابت های قهرمانی جهان که همین یکشنبه شب به پایان رسید هم تیم ایران به عنوانی بهتر از سیزدهمی مشترک نرسید.

ضیایی

تنها بازی های آسیایی بود که تیم اصلی ایران در رقابت با تیم های بعضا دوم و سوم چین و ژاپن و سایر رقبای سطح پایین آسیایی به موفقیت و مدال طلا رسید. طلایی که البته به قول ضیایی معافیت قهرمانان و چند سکه طلا به همراه داشت که می شود آن را نقطه عطف مدیریت او دانست.

در لیگ برتر هم ضیایی ابتدا با سر و صدای فراوان برای جذب ملی پوشان محدودیت گذاشت و پس از آن هم طی همین روزهای گذشته با اضافه کردن دو تیم به لیگ برتر، لیگ پر مشکل والیبال را چهارده تیمی کرد! آن هم در شرایطی که در سال های گذشته همان 12 تیم هم به سلامت به پایان لیگ نمی رسیدند.

به گزارش جی پلاس؛ در مجموع شاید تنها نفراتی که پس از آمدن ضیایی وارد فدراسیون شدند و جزئی از تغییرات گسترده و همه جانبه رئیس تازه وارد بودند از رفتن او ناراحت شوند. احمد ضیایی با فلسفه ای متفاوت مدیریتش در والیبال را آغاز کرد اما متاسفانه از هر موضوعی یک حاشیه بر ضد خودش و فدراسیونش ساخت و حالا هم که طبق قانون باید برود! رفتنی که بعید به نظر نمی رسد بیش از این ها هم حاشیه ساز بشد و ضیایی کار را به جاهای باریک تری بکشاند.

 

دیدگاه تان را بنویسید