چند روزی همقدم با شهید کلاهدوز

یوسف و حضورش در گارد جاویدان شاه

برای عضویت در گارد جاویدان انتخاب شده بود و این اول تعقیب و گریزها برای تأیید صلاحیتش بود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس ـ منصوره جاسبی: مسیر پرخطری را انتخاب کرده بود، فردی مذهبی که باید بر خلاف اعتقاداتش رفتار می کرد. ریش هایش را می زد، کراوات می زد، بسیار شیک لباس می پوشید، نمازش را در انظار نمی خواند و همه حرکات و رفتارش کاملاً‌ حساب شده بود تا جایی که توانسته بود به خوبی در بین دیگر نیروها نفوذ کند. به لحاظ نظامی نیز از افسران کاربلد و ماهر زرهی بود و همه این ویژگی ها باعث شده بود تا تیمسار از میان دو نفری که باید انتخاب می کرد، او را برگزیند و راهی تهران کند.

تهران نیز مرحله دیگری از غربت را برای یوسف[1] و زهرا[2] به دنبال داشت، به سختی خانه ای اجاره کردند، در طبقه پایین، افسری از گارد جاویدان زندگی می کرد و این کار را برای آنها سخت تر کرده بود.

انتخاب او برای حضور در گارد جاویدان، تعقیب و گریزهای مداومی را در پی داشت که یوسف به لطف خدا متوجه این امر شد. ماجرا از این قرار بود که یک شب که جلسه مخفی با آیت[3] و نامجو[4] داشتند، برای آنکه زهرا تا دیروقت تنها نباشد، او را به منزل یکی از دوستانش[5] برد اما ساعتی نگذشته بود که برای بازگرداندن او بازگشت در حالی که سطلی ماست، چند نان و یک کیسه دارو در دستش بود.

برای زهرا اینطور تعریف کرد که وقتی در حال رفتن به سر قرار بوده، متوجه اتومبیلی می شود که او را زیر نظر دارد برای همین به داروخانه می رود و دارو می گیرد و آنگاه به سوپری رفته و ماست و نان تهیه می کند.

این لطف خدا باعث شد تا روال زندگی آنها تغییر کند و هر روز یوسف که به خانه می آمد، برای گردش بیرون می رفتند یا حامد را پارک می برد یا به خانه افسرانی که هیچ مناسبت مذهبی و عرفی با آنها نداشتند، اما چاره ای نبود جز تقیه.[6]

 
  1. شهید یوسف کلاهدوز، قائم مقام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در هفتم مهرماه به همراه شهیدان جهان آرا، فلاحی، فکوری و نامجو و نیز تعدادی از رزمندگان اسلام دچار سانحه هوایی شده و به درجه رفیع شهادت نایل آمدند.
  2. زهرا موزرآنی، همسر شهید.
  3. شهید سید حسن آیت، نماینده مجلس شورای اسلامی، عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان قانون اساسی و دبیر سیاسی حزب جمهوری اسلامی که در چهاردهم مرداد سال 60 به شهادت رسید.
  4. سرلشکر شهید سید موسی نامجو، از وزرای دفاع دولت جمهوری اسلامی که در هفتم مهر ماه سال 60 به همراه چندتن دیگر از فرماندهان ارتش و سپاه در سانحه هوایی به شهادت رسیدند.
  5. طوطیایی.
  6. برگرفته از گفت و گوی همسر شهید.

 

دیدگاه تان را بنویسید