اضافه شدن علوم فضایی به کتب درسی اول و دوم متوسطه

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان از ورود علوم فضایی به کتب درسی مقاطع متوسطه اول و دوم، با همکاری سازمان فضایی ایران، خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس ، فاطمه مهاجرانی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه میان مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و سازمان فضایی ایران گفت: یکی از ویژگی‌های سازمان‌هایی که می‌توانند خودشان را سازمان‌های مترقی معرفی کنند، میزان تعاملی است که با شرکا یا سازمان‌های بیرونی دارند، در همین راستا مرکز ما بر اساس دستور وزیر مبنی بر کمک به مدارس تیزهوشان، شروع به رایزنی با سازمان های مختلف از جمله سازمان فضایی ایران کرد.

وی ادامه داد: این تفاهم‌نامه در راستای آشنا شدن دانش‌آموزان با تکنولوژی‌های فضایی و ترغیب بیشتر آنها برای تحصیل در اینگونه رشته‌ها است. به طور حتم یکی از موضوعات پررنگ در این زمینه عینی بودن آن است.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان به نحوه همکاری با سازمان فضایی ایران و ورود این سازمان به سیستم آموزشی اشاره کرد و گفت: در این حوزه‌ برگزاری المپیاد، جشنواره‌ها، رویدادها و نیز تولید کتب تکمیلی را خواهیم داشت که به دانش‌آموزان کمک می‎کند تا توانایی‌های علمی و معرفتی‌شان بیشتر شود و از این رو این تفاهم نامه اخذ شده است. 

مهاجرانی تصریح کرد: آشنایی و آگاهی در این حوزه به صورت فوق برنامه وارد بحث آموزش می‌شود، مضاف بر آن زمانی که ما بتوانیم کتب تکمیلی را با کمک سازمان فضایی تولید کنیم در کتب درسی هم وارد خواهد شد.

وی اضافه کرد: این اقدام در مقاطع متوسطه اول و دوم صورت خواهد گرفت و امیدواریم اولین رویداد مشترکمان را در هفته فضا با کمک دوستانمان در سازمان فضایی برگزار ‌کنیم.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان در پایان با اشاره به استقبال سازمان فضایی ایران برای ورود به بحث آموزشی دانش‌آموزان اظهار داشت: آنها واکنش بسیار مثبت و خوبی داشتند و حیف است که آموزش و پرورش از ظرفیت‌های این چنینی کم استفاده کند، این سازمان بسیار با ما همراه بوده و حتی مشتاق‌تر از ما جلو آمد.

 

دیدگاه تان را بنویسید