مهاجم اسبق استقلال: پرسپولیس به مساوی راضی است

مهاجم سال‌های نه چندان دور استقلال بزرگترین نقطه قوت این تیم در دربی را حضور شفر روی نیمکت می‌داند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزاش جی پلاس، علی موسوی، مهاجم سابق استقلال تهران در خصوص بازی امروز مقابل پرسپولیس به خبرنگار بانک ورزش، گفت:  استقلال با توجه به اینکه لیگ را بد شروع کرد، احتیاج مبرم به این سه امتیاز دارد تا هم یک شروع خوب برای خودش باشد و هم اینکه هوادران را راضی کند. به نظر من امروز این استقلال است که باید هجومی بازی کند و در این صورت پرسپولیس صد در صد از ابتدای بازی به لاک دفاعی فرو خواهد رفت. استقلال می تواند در همان نیمه اول به نتیجه لازم برسد. پرسپولیس به مساوی نیز راضی خواهد بود اما نباید فراموش کنیم که این تیم در ضدحملات خطرناک است.

 

موسوی در مورد اینکه استقلال سخت گل می زند و آیا این مشکل از مهاجمان این تیم است، گفت: من پیش از آغاز فصل این مشکلات را پیش بینی می کردم. مشکل استقلال، مشکل گلزنی مهاجمان یا غیرمهاجمان نیست. این مساله به خاطر ناهماهنگی است. تیمی که ادعای قهرمانی دارد و می خواهد در جام باشگاه های آسیا نتیجه خوب بگیرد باید از دوماه مانده به آغاز فصل برنامه هایش مشخص شده باشند نه اینکه تا دقیقه نود مشخص نباشد چه کسی می رود یا چه کسی می آید. استقلال بازیکنان هجومی خوبی دارد و آن ها فقط نیاز به هماهنگی دارند. باید به سرمربی تیم فرصت داد تا مانند سال گذشته تیم را بسازد.

 

وی در خصوص اینکه کدام بازیکن استقلال می تواند در نتیجه دربی تاثیر گذار باشد گفت:  یک مربی آلمانی بالای سر تیم است و به همین خاطر استقلال اگر به موفیقت برسد از نظر تیمی موفق می شود. یعنی مختص یک نفر نیست که بگوییم فلان بازیکن تاثیر بیشتری دارد. به نظر من نقطه قوت تیم شفر است. اگر او با این تجربه اش نبود، مشکلات بیشتری چه در لیگ و چه در لیگ قهرمانان آسیا داشتیم. متاسفانه مدتی است که عده ای از هواداران ناعادلانه از شفر انتقاد می کنند. شفر همان کسی است که تیم بحران زده سال گذشته را درست کرد. امسال ستون های تیمش تغییر کرده و باید دست کم سه ماه به او فرصت بدهیم تا این تیم را به شرایط خوب و مناسب برساند. همانطور که گفتم مشکل استقلال ناشی از عدم هماهنگی بازیکنان است چون بسیاری از آن ها خیلی دیر اضافه شدند. با به شفر اعتماد کنیم و مطمئن باشیم که تیم را به شرایط ایده آل می رساند.

 

گلزن سابق استقلال در مورد اینکه آیا استقلال برتری نسبت به رقیب خودش در این بازی دارد، افزود:  معتقدم استقلال از نظر روحی روانی در شرایط خاصی است که مجبور است در این مسابقه انتحاری بازی کند. اگر اتفاق خاصی نیفتد استقلال در همه پست ها می تواند بر پرسپولیس برتری داشته باشد. نتیجه گیری در این بازی کمک بسیار بزرگی از لحاظ روحی روانی برای استقلال خواهد بود بنابراین تنها راه این تیم این است که به پیروزی برسد. مساوی با باخت فرقی نخواهد داشت و ممکن است تیم را وارد حاشیه کند و لیگ را نیز از دست بدهند. استقلال اگر تیم شده باشدیعنی هماهنگی لازم بین بازیکنان برقرار شده باشد، می تواند به خوبی پرسپولیس را تحت فشار قرار دهد. اما امیدوارم این تغییر در تیم به وجود آمده باشد و بتوانند نتیجه لازم را بگیرند.

 

موسوی در مورد پیش بینی نتیجه این مسابقه گفت: به نظر من استقلال در این بازی بازنده نیست و به احتمال 80درصد برنده میدان خواهد بود.

 

دیدگاه تان را بنویسید