ترکیب این مواد با ماست ۷ بیماری را درمان می‌کند

ترکیب ماست با سبزیجات مختلف خواص دارویی دارد و ما را از بیماری‌ها دور می‌کند. در این مطلب فواید ماست با سبزیجات مختلف و نحوه مصرف آنها را توضیح خواهیم داد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، ما ایرانی‌ها عادت داریم ماست را با گیاهان مختلف مخلوط کنیم. نعنا، شوید و گل سرخ از جمله گیاهان محبوب و خوشمزه‌ای هستند که به طور معمول با ماست مخلوط می‌شوند. البته اضافه کردن این سبزیجات با ماست از طبع سرد ماست هم می‌کاهد و هضم آن را برای بدن راحتتر می‌کند. ترکیب ماست با گیاهان و سبزیجات همچنین می‌تواند خاصیت دارویی داشته باشد و ما را از برخی بیماری‌ها دور نگه دارد. در این مقاله نگاهی به خواص ماست با گیاهان مختلف خواهیم داشت.

 

خواص نعناع خشک با ماست

مصرف ماست به همراه نعناع و گردو، خاصیت سردی ماست را کم می‌کند و آن را برای بدن قابل هضم می‌کند. اگر اهل خوردن ماست و خیار هستید حتما به آن نعنا اضافه کنید تا از سردی ماست بکاهید. نعنای تازه به علت این که دارای عطر و اسانس بیشتری است خواص درمانی بیشتری هم دارد و به درمان نفخ معده و تسکین دردهای معده کمک می‌کند.

نحوه مصرف: پودر نعنا یا عصاره آن را به ماست اضافه و مصرف کنید.

 

خواص ترکیب ماست و زیره

مصرف ترکیب ماست و زیره لاغرکننده است. شما می‌توانید با ترکیب ماست و زیره روند چربی‌سوزی را در بدن خود سرعت ببخشید. زیره سرشار از فیتوسترول‌ها (مواد شیمیایی گیاهی که مانع جذب کلسترول در بدن می‌شوند) است. محققان حدس می‌زنند که زیره مانند سایر ادویه‌های تند، سرعت سوخت و ساز بدن را به صورت موقتی افزایش می‌دهد. یکی از بهترین روش‌های مصرف زیره ترکیب آن با ماست است.

نحوه مصرف: برای شروع چربی‌سوزی با ماست و زیره 1 قاشق پودر زیره را به 141 گرم ماست اضافه و میل کنید.

 

خواص ماست و شوید

شوید جزو دسته‌ای از سبزی‌ها است که علاوه بر طعم و عطر خوب، خواص فراوانی دارد، این گیاه اثرات درمانی زیادی دارد از جمله اینکه به عنوان یک ضدتشنج و ‌ضد درد به کار می‌رود و نفخ شکم را درمان می‌کند. شوید همچنین یک منبع بسیار خوب از کلسیم است و به همین دلیل مصرف این سبزی به همراه ماست می‌تواند از ابتلا به پوکی استخوان جلوگیری کند.

ترکیب ماست و شوید خشک هم تأثیر مناسبی روی کاهش چربی خون دارد.  

نحوه مصرف: شوید خشک با ماست را می‌توانید حداقل یک بار در روز مصرف کنید.

///

خواص پونه و ماست

پونه هم یکی از سبزیجات معطری است که خواص زیادی دارد. از جمله خواص پونه با ماست می‌توان به تسهیل ترشح شیره معده، رفع نفخ و دل پیچه اشاره کرد. مصرف پونه همچنین به دلیل داشتن کلسیم به خانم‌های یائسه، افرادی که دچار پوکی استخوان هستند و کودکان در حال رشد توصیه می‌شود.

نحوه مصرف: شما می‌توانید برای مصرف پونه با ماست آن را ابتدا خشک کنید و 1 قاشق از پودر آن را روی ماست بریزید.

 

خواص زنیان با ماست

زنیان گیاهی مناسب برای ضدعفونی و پاکسازی معده و دستگاه گوارش است. از همین رو توصیه می‌شود که برای کاهش سردی ماست و پاکسازی معده زنیان را با ماست ترکیب کنید. زنیان با ماست همچنین ترکیب مناسبی برای از بین بردن جای جوش است. پودر دانهٔ زنیان را با ماست ترکیب کنید و روی صورت خود قرار دهید. بعد از سی دقیقه آن را با آب گرم بشویید. این روش درمانی می‌تواند جای جوش را کمرنگ کند.

 

خواص ماست و شنبلیله

استفاده از بذر یا دانه شنبلیله به همراه ماست می‌تواند در درمان دیابت مؤثر باشد. یک مطالعه بالینی نشان می‌دهد مصرف دانه‌های شنبلیله که در آب داغ خیس خورده است سطح قند خون را در بیماران دیابتی کاهش می‌دهد. یکی از خواص ترکیب ماست با شنبلیله کمک به جوان سازی پوست است. برای تهیه ماسک پوستی، یک قاشق بذر شنبلیله را با ماست ترکیب کنید و آن را روی صورت خود قرار دهید.

نحوه مصرف: برای کاهش سطح قند خون، دانه شنبلیله خیس خورده در آب داغ را با ماست ترکیب و میل کنید.

 

///

خواص ترکیب ماست و کرفس

کرفس یک سبزی معطر است که علاوه بر خوش طعم کردن ماست، دارای خواص متعدد درمانی است. ترکیب ماست و کرفس به دلیل اینکه دارای فلاوونوئیدها و فتالیدهاست، می‎تواند به مهار کردن تورم معده، درمان روماتیسم و کاهش چربی‌های مضر خون، محافظت از کبد، جلوگیری از التهاب، جلوگیری از بروز دیابت و سرطان و مسمومیت کمک کند.

نحوه مصرف ماست با کرفس: کرفس تازه را رنده کنید و پس از ترکیب با 100 گرم ماست میل نمایید.

 

ترکیب ماست و زنجبیل و تأثیر آن روی لاغری

زنجبیل خواص ترموژنیک دارد. مواد غذایی ترموژنیک به خوراکی‌هایی اطلاق می‌شود که دمای بدن را افزایش می‌دهند و در نتیجه سوخت و ساز بدن را تحریک می‌کنند. به همین دلیل نیز به چربی‌سوزی کمک زیادی می‌کنند. این گیاه دارویی اگر به همراه ماست و غذا مصرف شود می‌تواند به روند لاغری کمک کند. صرف زنجبیل به‌صورت پودر شده یا رنده شده گیاه تازه آن به همراه مواد‌غذایی خصوصا در ماست تاثیر زیادی در کاهش جذب کلسترول خون و سطح کلسترول کبد دارد.

علاوه بر این زنجبیل برای هضم غذا مفید است، چرا که می‌تواند حرکات مواد غذایی را در معده و روده‌ی کوچک کنترل کند.

نحوه مصرف زنجبیل با ماست: زنجبیل می‌تواند به صورت تازه، خشک شده، پودر، روغن یا آبمیوه مورد استفاده قرار گیرد. اما برای تأثیر بهتر زنجبیل می‌توانید آن را رنده کنید و داخل ماست بریزید.

 

خواص ماست همراه با گیاهان مختلف

از زمان‌های قدیم پزشکان استفاده از ماست را توصیه می‌کردند، خوب است بدانید اگر ماست را با برخی مواد ترکیب کنید بسیاری بیماری‌ها از بدنتان دور می‌شود، ماست به همراه خرفه کلسترول را تنظیم می‌کند، ماست با شوید چربی بالا را کاهش می‌دهد، ترکیب ماست با زیره چاقی را از بین می‌برد، ماست همراه با شاهتره کبد چرب را درمان می‌کند، ماست با نعنا نفخ معده را کاهش می‌دهد و آن را درمان می‌کند، ماست همراه با شنبلیله دیابت را درمان و ماست با تخم کتان بهترین ترکیب برای از بین بردن چربی اضافی بدن است.

 

  • مرضیه هدایت ارسالی در

    خیلی عالی ومفید

دیدگاه تان را بنویسید