نگرش بعضی بازیکنانش اذیت کننده است

قلعه نویی: مدیریت فوتبال ما به امثال دادکان و مصطفوی نیاز دارد

سرمربی تیم فوتبال سپاهان با بیان اینکه نگرش بعضی بازیکنانش اذیت کننده است، گفت: مدیریت فوتبال ما به امثال دادکان و مصطفوی نیاز دارد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، امیر قلعه نویی در خصوص دلایل موفقیت سپاهان در هفته های اخیر لیگ برتر گفت: موفقیت باشگاه ها به چند مسئله بستگی دارد. نخستین موضوع بحث مالی است.   باید بگویم از لحاظ مالی تیم چهارم یا پنجم جدول هستیم. مورد دوم هواداران هستند که با حضورشان باعث بالارفتن انگیزه شده اند سپس مسائل فنی اهمیت دارد که به ما بر می گردد. شاید همین مشکل فنی به خودم بازگردد.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان اصفهان ادامه داد: این تیم در دو سال گذشته ضعف هایی داشته است که سعی کرده ایم آنها را تغییر دهیم. مهمترین موضوع هم نگرش بازیکنانی است که خواستیم، آن را تغییر دهیم. متأسفانه وقتی دو گل می زنیم شرایط فنی تیم به طور محسوسی تغییر می کند. نگرش برخی بازیکنان اذیتم می کند و روی روح و روان من و هواداران است.

قلعه نویی تصریح کرد: البته به نظرم چنین نوسانی طبیعی است. منچستر یونایتد هم پس از رفتن فرگوسن دچار مشکل شد. آنها مشکل مالی و مسائلی نظیر چمن تمرینی ندارند بلکه نگرش آن باشگاه تغییر کرده است.

وی درباره کیفیت بازی های فصل جدید لیگ برتر اذعان داشت: اولا باید بگویم از لحاظ زیرساخت دچار مشکل هستیم و بستر مناسب نداریم ضمن اینکه تیم های شهرستانی مظلوم هستند. همین بازی با نفت مسجد سلیمان باعث شد تا بارها به دلیل مشکلات پروازی برنامه رفت و برگشت را تغییر دهیم.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان اصفهان افزود: مورد دوم تعطیلات لیگ  است. کجای دنیا تعطیلات لیگ اینچنینی دارد؟ تا تیم ها می آیند شکل بگیرند باید به تعطیلات بروند.

قلعه نویی درباره حضور هفت ساله کارلوس کی روش روی نیمکت تیم ملی و انتظار فوتبالی ها از وی برای قهرمانی در جام ملت های آسیا، اظهار داشت: سوال خوب و سیاسی ای پرسیدید. به نظر من اگر در امور مملکت قرار است اتفاقی رخ دهد باید همه چیز طبقه بندی و موضوعات به طور صادقانه مطرح شود.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان اصفهان با انتقاد از تصمیمات مدیران فدراسیون فوتبال تصریح کرد: متأسفانه تصمیمات در فوتبال ما، باری به هر جهت شده است. هیچ نگاه آینده نگرانه ای وجود ندارد و به نحوی مدیریت می کنند که در حال رفع روزمرگی هستند. فوتبال ما امثال دادکان و مصطفوی را می خواهد که اقتدار و آینده نگر باشد. مدیری که کارمند دیگری نباشد. در زمان دادکان با آن همه امکانات ضعیف، دیدید که چه نتایجی گرفتیم.

وی افزود: من تجربه تیم ملی را دارم. باید بگویم راه رسیدن به جام جهانی بسیار راحت تر از جام ملت ها است. زیرا در جام جهانی ۴+۱ تیم صعود می کنند اما در جام ملت ها فقط تیم قهرمان است که قهرمان می شود.

قلعه نویی تصریح کرد: اتفاقاتی مثل اخراج مهرداد پولادی در دور قبلی جام ملت ها جزو حادثه است. واقعا از دست کادر فنی هم کاری بر نمی آمد. بازی در پلی آف هم شرایط خاص خودش را دارد و نمی توان هیچ پیش بینی ای داشت. البته که مربی با تجربه ای که ۸ سال هم در تیم ملی وقت داشته است می تواند دلیلی باشد که به قهرمانی در جام ملت ها فکر شود اما به نظرم نباید فشار به تیم ملی بیاوریم. البته در طول این ۸ سال هزینه های زیادی شده است.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان اصفهان یادآور شد: در طول ۸ سالی که آقای کی روش سرمربی تیم ملی بوده است، هزاران برنامه درباره تمدید قرارداد ایشان صحبت کرده اند. این نشان از ضعف مدیریت فوتبال ایران دارد.

وی در ادامه تأکید کرد: البته فراموش نکنید دوستان قبل از جام جهانی استاندارد لیگ را قبول نداشتند اما بازیکنانی لژیونر شدند که از داخل همین لیگ بودند. قبول دارم کیفیت برخی بازیکنان لژیونر و شرایط جسمانی آنها با داخلی ها هم فرق دارد.

قلعه نویی درباره عدم حضور کادر فنی تیم ملی برای تماشای بازی های لیگ برتر، گفت: زمانی که ما مسئولیت داشتیم از هر تیم، یک پرونده تهیه کردیم و جلسات فنی متعددی را که با حضور آقای احمد ابراهیمی یا آقای کاظمی که مسئولیت دبیری جلسه را عهده دار بودند و همچنین با حضور مربیان تیم ملی که به شهرهای مختلف می رفتند، برگزار می کردیم. مثلا مارکار آقاجانیان مسئول لژیونرها بود. هر دوشنبه عملکرد بازیکنان شاغل در لیگ های خارجی را بررسی می کردیم. اگر وحید هاشمیان بازی نمی کرد همان جا تماس می گرفتیم و دلایلش را می پرسیدیم. بنابراین به نظرم باید بازی های لیگ دیده شود.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان اصفهان تصریح کرد: سردار آزمون از کجا به این جا رسیده است؟ افرادی مثل رضا شکاری و وحید امیری را چه کسی به فوتبال اول مملکت معرفی کرد. آنها از طریق مربیان تیم های پایه که بدون چشمداشت کار می کنند به اینجا رسیدند.

قلعه نویی به بدهی های گذشته استقلال تهران نیز اشاره کرد و گفت: برای اینکه به یک بازی برویم ۳۰۰ میلیون تومان از ۱۰ نفر از رفقایمان پول می گرفتیم اما حالا استقلال و پرسپولیس سالی ۵۰ میلیارد تومان درآمد دارند که صحیحش هم همین است. اگر هم بازیکنی می رفت به دلیل بی پولی بود.

سرمربی سابق استقلال تهران در خصوص دربی ۸۸ پایتخت نیز اظهار نظر کرد و گفت: در مورد مسائل فنی صحبت نمی کنم چون مسئولیتی ندارم اما درباره استقلال باید بگویم در چنین دیداری نباید به آمار جدول نگاه کرد. دربی شرایط خاص خودش را دارد. اولین بار که به عنوان مربی استقلال به دربی رفتم، پرسپولیس تیم های قبلی اش را با ۶ یا ۸ گل می برداما ما موفق شدیم که در آن بازی ۲ بر یک پیروز شویم. امیدوارم استقلال این بازی را ببرد.

وی در پایان درباره صعود پرسپولیس به نیمه نهایی قهرمانان آسیا خاطرنشان کرد: بابت صعود حماسی این تیم به برانکو ایوانکوویچ و بازیکنان پرسپولیس تبریک می گویم. استقلال هم لایق بود که بالا برود اما همانطور که گفتم اخراج برخی از بازیکنان غیرقابل پیش بینی است و همان هم باعث شد که استقلال به مشکل بخورد.

 

دیدگاه تان را بنویسید