گزارش جی پلاس؛

اولین واکنش روسای تیراندازی به نتایج جاکارتا: چرا دو برابرشدن فینالیستها را نمی بینند؟/ عمده بدهی ها را ما دادیم

اظهار نظرهای غیر رسمی مسئولان فدراسیون تیراندازی ناکامی این تیم در جاکارتا را به سه برابر شدن تعداد فینالیست ها توجیه می کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ کاروان تیراندازی ایران در بازی های آسیایی  در شرایطی که امید زیادی به مدال آوری اش بود، با تنها یک برنز به ایران بازگشت. نتیجه ای که خیلی ها آن ها را یک ناکامی بزرگ دانستند. در جی پلاس هم گزارشی را با عنوان "وقتی به 12 سال پیش برگشتیم" منتشر کردیم که به عملکرد کاروان تیراندازی در جاکارتا اختصاص داشت.

فدراسیون تیراندازی تا کنون درباره این نتیجه هیچ اظهار نظر رسمی نکرده و پاسخ انتقادهای بعضا تند را نداده است. با این حال صحبت های غیر رسمی آنها حاوی استدلال هایی قابل بحث است.

به عنوان نمونه یکی از این استدلال ها همانی است که الهه احمدی هم پس از نرسیدن به مدال در جاکارتا عنوان کرد. احمدی گفته بود: « اصلا قبول ندارم که کاروان تیراندازی شکست خورده. تعداد فینالیست های ما خیلی بیشتر از دوره گذشته است و این نشان می دهد که عملکرد بهتری داشته ایم و تنها نداشتن تجربه فینال باعث نرسیدن به مدال شده است.»

استدلال فدراسیون نشین ها هم چیزی شبیه به همین است. در دوره گذشته بازی های آسیایی کاروان ایران 27 ورزشکار داشته و در نهایت به 3 فینال در بخش انفرادی و میکس رسیده؛ تعدادی که در این دوره به عدد 7 رسید؛ آن هم در شرایطی که تیراندازی هشت نفر کمتر، یعنی 19 ورزشکار در این رقابت ها داشته است.

حذف ماده های تیمی هم دیگر موردی است که مدیران فدراسیون انتظار دارند منتقدان به آن توجه کنند و در نظرش بگیرند. تیراندازی ایران در طول شش - هفت دوره حضورش در این بازی ها، تنها سه مدال انفرادی گرفته. سه مدالی که البته هر سه در دو دوره گذشته بدست آمده و برای همین هم انتظار از تیراندازی برای جاکارتا بیش از یک مدال برنز بوده است.

ماجرای دیگر هم مشکلات رایجی است که وجود داشته و به اعتقاد رؤسای فدراسیون تیراندازی همچنان ادامه دارد. مشکلاتی نظیر مشکل جدی کمبود فشنگ و نداشتن سلاح های روز دنیا به دلیل تحریم و البته بحث های مالی.

این طور که ادعا می شود، فدراسیون تیراندازی بدهی های سنگینی داشته و در نهایت به سه مدال در اینچئون 2014 رسیده. بدهی هایی که فدراسیون کنونی ادعا می کند بخش های قابل توجهی از آن را پرداخت کرده. یکی از این بدهی ها مربوط به مربی تاثیرگذار تفنگ ایران یعنی لازلو بوده که نقش موثری در رشد تیراندازی ایران ایفا کرد اما در نهایت به دلیل پرداخت نشدن مطالباتش از ایران رفت.

تیم تیراندازی ایران پس از نتایج نه چندان خوبش در جاکارتا، به رقابت های جهانی کره جنوبی رفت و در بخش پسران به مدال طلای جوانان و نقره در میکس، رسید.

دیدگاه تان را بنویسید