IOC به دنبال تحریم و تهدید و فشار به ایران نیست

صالحی امیری : نباید باعث تخریب فدراسیون‌ها شویم/شناخت باخ از ورزش ایران مثبت بود

رییس کمیته ملی المپیک گفت: منکر کاستی‌ها نیستم ولی این نباید منجر به تخریب فداسیونها و ورزش کشور شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، صالحی امیری در نشست مشترک روسای فدراسیونهای ورزشی با وزیر و معاونان وزارت ورزش و جوانان ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع)از همه کسانی که در برای اعتلای ورزش کشور در بازیهای آسیایی اندونزی تلاش کردند تشکر کرد.

وی با بیان اینکه پیروزی ها و ناکامی‌ها متعلق به همه است، افزود: باید به خانواده ورزش تبریک گفت و از دکتر سلطانی فر که با جدیت و یک تیم خوب جلسات ستاد عالی بازی ها را برگزار کردند و همچنین از همکاران خودم در کمیته ملی المپیک تشکر می کنم.

صالحی امیری ادامه داد: آنچه که در اندونزی شاهد بودم ظرفیت ورزش ایران بود و همه فدراسیونها نهایت تلاش خود را برای رسیدن به اهداف انجام دادند.

وی با بیان اینکه باید از بخشی نگری پرهیز کنیم افزود: همه رشته‌ها با همه ظرفیت شان متعلق به ایران هستند و همه در پیروزی ها سهیم هستند.

رییس کمیته ملی المپیک گفت: منکر کاستی‌ها نیستم ولی این نباید منجر به تخریب فداسیونها و ورزش کشور شود.

وی با بیان اینکه بازی‌های آسیایی اندونزی مقدمه‌ای برای المپیک ۲۰۲۰  و بازیهای آسیایی ۲۰۲۲ بود،  افزود: همه فدراسیونها علی رغم ناداوری‌ها و حق کشی‌هایی که وجود داشت تلاش حداکثری خود را انجام دادند و نباید باعث تخریب آنها شویم. نباید سرمایه گذاری‌های رقبا را فراموش کنیم و همه آنها به دنبال کسب جایگاه بالاتر هستند.

صالحی امیری تاکید کرد: سیاست ما حمایتی، اصلاحی، سازندگی و اخلاقی است و رویکرد ما نیز تحلیل بر اساس واقعیت و پرهیز از افراط و تفریط است.

وی همچنین به دیدار اخیر خود با توماس باخ رییس کمیته بین المللی المپیک در لوزان سوییس اشاره کرد و افزود: شناخت آقای باخ از ورزش ایران مثبت بود و تحلیل وی نیز این است که ایران در ورزش هم در آسیا و هم در جهان جایگاه خوبی دارد.

صالحی امیری افزود: IOC به دنبال تحریم و تهدید و فشار به ایران نیست و انتظار دارند منشور المپیک رعایت شود.

رییس کمیته ملی المپیک با بیان اینکه باخ از همکاری و هماهنگی کمیته ملی المپیک با وزارت ورزش و جوانان استقبال کرد، افزود: وی این هماهنگی و همکاری نزدیک را تبریک و ابراز خرسندی کرد.

وی از علاقه مندی باخ به  ایران و تقاضای ملاقات وی با رییس جمهور خبر داد و گفت: این درخواست را به اطلاع دکتر روحانی رساندم و امیدواریم این ملاقات انجام شود.

 صالحی امیری گفت: در مجموع  IOC به دنبال تقویت و توسعه و رشد ایران است. ما تاکنون گزارش عملکردی از پیشرفت ورزش ایران و توسعه ورزش بانوان به کمیته ملی المپیک نداشته‌ایم که باید در این زمینه جدی تر عمل کنیم. 

وی همچنین به دیدارش با لالوویچ رییس فدراسیون جهانی کشتی اشاره کرد و گفت: لاوویچ از کشتی ایران شناخت خوبی دارد و قول داد در کنار ایران باشد.

 

دیدگاه تان را بنویسید