معتادان این استان مواد مخدر سنتی بیشتر دوست دارند

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از ۶۰ درصد گرایش های معتادین استان به مواد مخدر سنتی است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ رسید ناصر رضایی در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، افزود: حرکت هایی به سمت مصرف مواد مخدر صنعتی با محوریت مصرف موادی مانند "ماری جوآنا" وجود دارد که به عنوان یک تهدید جدی محسوب شده و باید نسبت به اعمال بیش از پیش برنامه‌های کنترلی و پیشگیرانه اقدام کرد.

 

وی با بیان اینکه در برخی از روستاهای شهرستان کهگیلویه هدف گذاری برای ارتقای ظرفیت های کنترلی، فرهنگی و افزایش ظرفیت های ورزشی و زیرساختی با هدف کاهش آلودگی به مواد مخدر و آسیب های اجتماعی انجام شده است، افزود: دستگاه‌های متولی نسبت به تحقق برنامه‌ها و هدف‌گذاری‌ها اقدام کنند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به آغاز فعالیت مدارس از مهر، بر افزایش فعالیت های کنترلی و نظارتی، تاکید و خاطرنشان کرد: پاکسازی محیط اطراف مدارس تا شعاع ۵۰۰ متری با پوشش مدارس اولویت دار و با تاکید بر مدارس دخترانه ضروری است.

رضایی با اشاره به مباحث آموزشی و نقش آن در کاهش آسیب های اجتماعی تصریح کرد: تدریس درس مهارت های زندگی به عنوان دو واحد درسی در سطح کارشناسی به دانشگاه ها اعلام شده و در استان نیز باید از این ظرفیت بهره برد.

وی با تاکید بر جذب مناسب اعتبارات آسیب‌های اجتماعی توسط دستگاه‌ها، اضافه کرد: پرداخت مرحله اول اعتبارات انجام شده و پرداخت مرحله دوم در گرو جذب مناسب اعتبارات در مرحله اول است . برنامه های برنامه ریزی شده در حوزه بانوان اجرا شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید