دیدار دوستانه شاگردان کی‌روش با تیمی که آرژانتین، شیلی و پاراگوئه را برد

تیم ملی بولیوی با نتایج عجیب و غریب خود در یک سال اخیر، به عنوان رقیب تدارکاتی تیم ملی ایران انتخاب شده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ تیم ملی فوتبال ایران ۲۴ مهرماه ۹۷ در پنجره بازی‌های دوستانه فیفا، در ورزشگاه آزادی به مصاف بولیوی می‌رود.

تیم ملی بولیوی در آخرین رده‌بندی فدراسیون جهانی فوتبال در جایگاه ۵۹ قرار گرفته است. بولیوی در منقطه آمریکای جنوبی قرار دارد و از حالا برای این رقابت‌های بین‌المللی آماده می‌شود.

آخرین دیدار دوستانه این تیم برابر عربستان برگزار شد که برابر سعودی‌ها به تساوی ۲ بر ۲ رضایت دادند. از نتایج عجیب این تیم در یک سال گذشته می‌توان به پیروزی برابر آرژانتین، شیلی و پاراگوئه در انتخابی جام جهانی اشاره کرد. در عوض این تیم در ۱۰ دیدار اخیر خود فقط یک پیروزی کسب کرده و برابر تیم‌های نظیر کوراسائو، صربستان، آمریکا، اروگوئه و .. شکست خورده است.

عمده بازیکنان بولیوی را فوتبالیست‌های شاغل در لیگ این کشور تشکیل می‌دهند. آنها هیچ لژیونری در فوتبال اروپا ندارند و در آخرین بازی ملی این تیم، تنها چهار بازیکن شاغل در لیگ‌های چین، آمریکا، عربستان و شیلی به تیم ملی پیوستند. البته این کشور بازیکنان دیگری هم در کشورهای آمریکای جنوبی دارد که به تیم ملی دعوت نشدند.

سزار فاریاس از ونزوئلا از سال ۲۰۱۸ به عنوان سرمربی موقت بولیوی انتخاب شده است. او سرمربی تیم باشگاهی The Strongest بولیوی است و برای مدتی کارهای فنی این تیم را تا انتخاب سرمربی انجام می‌دهد.

بهترین عملکرد بولیوی در مسابقات کوپا آمریکا مربوط به سال ۱۹۶۳ میلادی است که عنوان قهرمانی این مسابقات را به دست آوردند. آنها در قرن ۲۱ تنها یک بار از گروه خود صعود کردند و به مرحله یک چهارم نهایی رسیدند.

از آخرین حضور بولیوی در جام جهانی نیز حدود ۲۴ سال گذشته است. آنها سه بار به جام جهانی صعود کرده‌اند که در سال ۱۹۳۰ و ۱۹۵۰ بدون شرکت در مسابقات انتخابی به این مسابقات آمدند.

 

دیدگاه تان را بنویسید