آشنایی با راه هایی برای کنترل میگرن

با وجودیکه هیچ درمانی برای میگرن وجود ندارد اما متخصصان انجام برخی کارها را برای کاهش علائم میگرن توصیه می کنند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، گاهی اوقات درد ناشی از میگرن به قدری زیاد است که فرد مجبور می شود ساعت ها در یک اتاق تاریک و ساکت بنشیند.

طبق اعلام بنیاد میگرن آمریکا، اگر یکی از والدین مبتلا به میگرن باشد احتمال ابتلا فرزند به میگرن ۵۰ تا ۷۰ درصد افزایش می یابد. رژیم غذایی ناسالم، عدم ورزش کردن، کمبود خواب و استرس هم در بروز سردرهای میگرنی موثر هستند. محققان برای کنترل بهتر میگرن موارد زیر را توصیه می کنند.

مصرف مکمل های ریبوفلاوین یا منیزیم: متخصصان معتقدند برخی مکمل ها از جمله ویتامین B۲ (ریبوفلاوین) و منیزم در پیشگیری از میگرن سودمند هستند. طبق یک مطالعه در سال ۲۰۱۸، مشخص شد افرادی که ۶۰۰mg ریبوفلاوین مصرف کرده بودند احتمال ابتلای شان به میگرن کاهش یافته بود. مطالعات دیگر هم نشان داده اند که مصرف ۴۰۰ mg ریبوفلاوین موجب کاهش حملات میگرن در ماه تا ۲ درصد می شود.

کنترل استرس: استرس می تواند محرک مهمی در این مورد باشد چراکه موجب آزادشدن مواد شیمیایی ای در مغز می شود که می تواند باعث آغاز میگرن یا تشدید آن شود. در طول مدت استرس، هورمون های اپی نفرین و کورتیزول در خون آزاد می شوند و اثر استرس تا هفته ها بجا می ماند.

اجتناب از مصرف مشروبات الکلی: به گفته متخصصان الکل حاوی ترکیبات و موادی است که احتمال بروز میگرن را افزایش می دهند.

پرهیز از مصرف غذاهای فرآوری شده: مصرف این نوع غذاها موجب تشدید میگرن می شود. محققان معتقدند گلوتامات مونوسدیم موجود در غذاهای نظیر پیتزا و چیپس موجب میگرن می شود. مواد خوراکی حاوی شیرین کننده های مصنوعی هم باید در این فهرست ممنوعه قرار گیرند.

 

دیدگاه تان را بنویسید