جی پلاس؛

هر سرنشین یک موسیقی خاص!

با سیستم صوتی جدید، از این پس، سرنشینان خودرو می‌توانند بدون ایجاد مزاحمت برای دیگر سرنشینان جلو به موسیقی مورد علاقه‌شان گوش دهند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناوری جی پلاس؛ معمولا سیستم‌های صوتی داخل خودروها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که همه سرنشینان، صدای پخش شده را می‌شنوند. در این میان، پخش موسیقی به سلیقه همه سرنشینان هم کار دشواری است. اما به تازگی نوعی سیستم جدید صوتی طراحی شده است که به کمک آن، همه سرنشینان می‌توانند بدون ایجاد مزاحمت برای سرنشینان جلو به موسیقی گوش دهند.

پیش از این، کمپانی‌های خودروسازی «هارمان» و «هیوندای - کیا» سیستم‌های صوتی خاصی طراحی کرده بودند که افراد را در حباب صوتی خاصی قرار می‌داد اما طراحی سیستم صوتی دینامیک، به گونه‌ای است که برای اولین بار توسط کمپانی خودروسازی Seat به طور آزمایشی مورد استفاده قرار گرفته است. در این سیستم صوتی، صدا به طور مستقیم به گوش سرنشینان فرستاده می‌شود، بدون این که دیگر سرنشینان آن صدا را بشنوند.

کمپانی Noveto در نمایشگاه CES 2018 نوعی فناوری هدفون مجازی را عرضه کرد که حسگرهای تعبیه شده در آن قادرند حرکات سر کاربر را ردیابی کنند. منبع صوتی از طریق سیستم پردازش Noveto و موتور پردازشگر سیگنال دیجیتال فرستاده و مبدل‌‌ها به طور بی‌سیم روی ارسال مستقیم صدا به گوش سرنشینان خودرو تمرکز می‌کند.

با نصب چنین سیستم صوتی نوینی در خودروها، هر کدام از سرنشینان خودرو می‌توانند موسیقی، کتاب صوتی را هر صوت دیگری را به طور انفرادی گوش کنند.

دیدگاه تان را بنویسید