فتحی: خرافاتی نیستم، استقلال صعود می کند

سرپرست باشگاه استقلال گفت:مگر کسی فکر می‌کرد مراکش با آن همه ستاره در جام جهانی به ما ببازد و ما آنها را ببریم، پس استقلال هم می‌تواند در بازی برگشت مقابل السد صعود کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، امیرحسین فتحی که هم اکنون در اردوی تیم استقلال در کشور قطر حضور دارد درخصوص آخرین شرایط آبی‌پوشان قبل از مصاف با السد قطر و مسائل مختلف این باشگاه صحبت‌های زیر را انجام داد: 

حتما خبر دارید که مجید غلام‌نژاد بازیکن سابق استقلال در یک سانحه فوت کرده است...

بله متاسف شدم. در وهله اول درگذشت مجید غلام‌‌نژاد بازیکن سابق تیم استقلال را به جامعه فوتبال و خانواده وی تسلیت عرض کنم. خبر تلخ و ناراحت کننده بود و از این بابت بسیار ناراحت هستیم. همچنین از طریق شما با حسین فرکی مربی سابق تیم ملی نیز ابراز همدردی می‌کنم. 

اوضاع و احوال تیم چطور است؟ 

شرایط خوب است و بازیکنان مشغول تمرین هستند و ما هم آماده هستیم برای یک بازی خوب و یک برد خوب و امیدوارم به حق همین شب‌های عزیز و با یاری خداوند و با توسل به امام حسین (ع) بتوانیم از این مرحله عبور کنیم و با یک پیروزی خوب به مرحله بعد صعود کنیم. این خواسته قلبی من و همه طرفداران تیم استقلال است. 

ظاهرا به بازیکنان استقلال هم پیشنهاد پاداش داده‌اید، درست است؟ 

بله؛ ما هم وعده پاداش خوب داده‌ایم و هم سعی کردم طوری با بازیکنان صحبت کنم که آنها روحیه داشته باشند. ما می‌خواهیم یقه السد را بگیریم و به همه هواداران، کارشناسان و فوتبالی‌ها ثابت کنیم شکست در بازی رفت مقابل السد فقط یک اتفاق بود و باز هم تاکید می‌کنم آن باخت یک اتفاق نادر بود و البته این را هم بگویم که شکست دادن السد در خانه خودش کار سخت اما ممکن است. می‌شود ما السد را ببریم و امیدوارم با همت بازیکنان به این مهم برسیم. من هم از اعتبار باشگاه استقلال بازیکنان را شارژ خواهم کرد و امیدوارم آنها بتوانند السد را شکست داده و صعود کنند و مطمئن باشند باشگاه از زحمات آنها تقدیر خواهد کرد. 

ظاهرا با کادر فنی هم صحبت کرده‌اید؟ 

بله؛ از کادر فنی حمایت همه جانبه کرده‌ایم و روز گذشته هم در تلویزیون اعلام کردم که باشگاه حامی شفر و اعضای کادر فنی تیم استقلال است. 

شما از بازگشت‌های استقلال در یکی دو دهه اخیر چیزی به یاد دارید؟ 

من خیلی خرافاتی نیستم و به قول خیلی از دوستان چون سه بار COME BACK کردیم نمی‌خواهم بگویم حتما این کار را می‌کنیم ولی فوتبال به جذابیت‌هایش است و همیشه اتفاقاتی در آن رخ می‌دهد که هیچکس نمی‌تواند آن را پیش بینی کند. حتی خوش‌بین‌ترین هوادار تیم فوتبال السد هم فکر نمی‌کرد تیمشان در تهران سه بر یک استقلال را شکست بدهد. مگر کسی فکر می‌کرد مراکش با آن همه ستاره در جام جهانی به ما ببازد و ما آنها را ببریم؟ یا چه کسی فکر می‌کرد اسپانیا ایران را به سختی ببرد یا پرتغال با ستاره‌هایش با ما مساوی کند؟ ما همه تلاش‌مان را انجام می‌دهیم و با غیرت و تعصب و روحیه خوب به مصاف حریف می‌رویم. خودم هم در کنار تیم هستم و امیدوارم یک نتیجه رویایی برای ما رقم بخورد. 

 شخص شفر با شما صحبتی انجام نداده است؟ حتما می دانید که یکی از معضلات باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس برای حفظ مربیان و بازیکنان خارجی نرخ ارز در کشور است با این شرایط استقلال و پرسپولیس و تراکتورسازی قطعا کار سختی برای پرداخت مطالبات مربیان و بازیکنان خارجی‌شان دارند؟ 

دقیقا همینطور است، ما حتی برای اعضای داخلی تیم‌مان هم کار سختی داریم. این اتفاق یک معضل بزرگ برای فوتبال کشور است. برخی از بازیکنان از فوتبال ایران رفته‌اند و شاید رقم کمی از تیم‌های خارجی‌شان دریافت کرده‌اند ولی همان رقم کم در فوتبال ایران عدد بزرگی است. شما تصور کنید یک بازیکن در لیگ‌های خارجی فقط 150 هزار دلار گرفته باشد، همان 150 هزار دلار حدود 2.5 میلیارد به پول ما می‌شود. یعنی یک بازیکن ایرانی در بیرون از ایران رقم کمی گرفته اما در اینجا رقم چشمگیری محسوب می‌شود. این یک خطر بسیار بزرگ برای فوتبالیست‌های ایرانی هم هست که بازیکن با قیمت بسیار پایین به خارج از کشور برود. از آن سو هم اگر بخواهیم بازیکن خوب به داخل کشور بیاوریم باید رقم گزافی پرداخت کنیم که مطمئن باشید در یک دوره خاص فوتبال ایران تهی از بازیکن با ارزش خواهد شد. اینها برای باشگاه‌ها سم است. 

شما برای تامین رقم قرارداد شفر دچار مشکل نیستید؟ 

شما هر جور حساب کنید رقم قرارداد آقای شفر به پول ایران افزایش پیدا کرده است چون قرارداد قبلا بسته شده و نرخ ارز افزایش پیدا کرده است. این مشکل هم برای ما و هم برای باشگاه پرسپولیس وجود دارد و من فقط امیدوارم نرخ ارز به ثبات برسد تا باشگاه‌ها بتوانند کارشان را به بهترین شکل انجام دهند. 

 ظاهرا مدیریت قبل مقداری از هزینه های باشگاه برای فصل جدید را از اسپانسر گرفته بود،درست است؟ 

بله؛ چنین اتفاقی افتاده است. 

 ظاهرا 10 درصد دیگر هم به بازیکنان پرداخت شده است؟ 

دقیقا؛ ما تا امروز 20 درصد به بازیکنان پرداخت کرده‌ایم و امیدوارم خدا این توفیق را بدهد تا بتوانیم در ادامه به تعهداتمان عمل کنیم. 

تکلیف بازیکنانی مثل عمران‌زاده که از باشگاه طلب داشتند چه شد؟

به هر حال عده‌ای هستند که طلب دارد و به باشگاه مراجعه می‌کنند و ما هم طبق برنامه‌ریزی که کردیم در یک پروسه زمانی مطالبات آنها را پرداخت خواهیم کرد. حنیف عمران‌زاده با استقلال تسویه حساب کرده و باید بگویم او بیش از نیمی از مطالباتش را بخشید و در این زمینه بزرگواری کرد. تک تک پیشکسوتان شرایط باشگاه را درک کرده و به ما لطف می‌کنند و ما هم قدردان محبت آنها هستیم. 

نقش وزارت ورزش در این بخش چه بوده است؟ 

وزارت از نظر مالی هیچ کمکی به ما نکرد چون نمی‌تواند این کار را انجام دهد ولی واقعا از سایر جهات بیش از حد به ما کمک کرده است شخص آقای سلطانی‌فر و داورزنی بیشتر وقتشان را به باشگاه‌ها اختصاص دادند و باور کنید که شبانه‌‌روز برای صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها زمان گذاشته شده است. 

ظاهرا برای پادووانی هم خانه گرفتید؟ 

بله؛ برای او خانه گرفتیم و پیگیر درمان او هستیم و این بازیکن تمام قد مورد حمایت باشگاه است. 

پس این بحثی که عنوان کرده بود می‌خواهد به برزیل برود چه شد؟ 

شاید او بخواهد به برزیل برود و ممکن است بخواهد به خانواده‌اش سر بزند اگر این کار را انجام بدهد قطعا با هماهنگی باشگاه است و مشکلی هم وجود ندارد. 

 به کمیته فنی باشگاه استقلال برسیم چگونه به جمع‌بندی رسیدید که این نفرات انتخاب شوند؟ 

همانطور که می‌دانید باشگاه استقلال بزرگان زیادی دارد که همه آنها توانمند و مستحق حضور در باشگاه هستند. ما سعی کردیم از دوستانی که با استقلال همکاری داشتند نفراتی را انتخاب کنیم و سعی می‌کنیم از توانمندی آنها استفاده کنیم. 

ظاهرا قرار است آکادمی به صورت شورایی اداره شود؟

بله؛ شورای عالی آکادمی مشغول به فعالیت هستند و بزودی آنها جلسه می‌گذارند تا رئیس آکادمی انتخاب شود. 

پس صادق ورمزیار از آنجا جدا شده است؟ 

بله، او فعلا هست تا نفر جدید انتخاب شود. 

پس در ریاست آکادمی استقلال شاهد تغییرات هستیم؟ 

بله؛ همینطور است. 

صحبت خاصی باقی مانده؟ 

از هواداران تیم استقلال می‌خواهم که برای موفقیت تیم در بازی روز دوشنبه دعا کنند. 

دیدگاه تان را بنویسید