علل مهم و تاثیرگذار در ریزش مو

افت و موس در صورتی که روی ریشه موها قرار بگیرند باعث بسته شدن روزنه‌های مو می‌شوند. بالطبع اگر روزنه‌های مو بسته شود، مانع رشد فولیکول مو می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، گاهی وقت ها ما مجبور هستیم برای مدتی موهای خود را با انواع فیکساتور مثل موس و ژل و تافت  ثابت کنیم اما آیا می دانستید استفاده از این محلول های شیمیایی باعث ریزش و فرسایش بافت مو می شود؟ ویکی از دلایل ریزش مو است اگر از این اسپری‌ها استفاده می‌کنید توجه داشته باشید که نباید اجازه دهید مواد شیمیایی اسپری زمان طولانی روی موها باقی بماند و حتما باید پس از مدتی شسته شوند. اگر به این نکات توجه داشته باشید می‌توانید از این اسپری‌ها استفاده کنید و مشکلی هم نداشته باشید.

دلایل ریزش مو

یک متخصص و مو گفت: استفاده بیش از حد از اسپری و ژل‌های حالت دهنده مو، موجب شکنندگی و فرسایش موی سر شده و در درازمدت نیز موجب ریزش مو می‌شود.

دکتر زهرا موسوی دزفولی، اظهار کرد: انجام هر گونه عمل فیزیکی و شیمیایی بر روی موی سر که موجب تغییر حالت معمولی موها شود در درازمدت مضر بوده و به موها آسیب می‌رساند.

وی افزود: اسپری و ژل‌های حالت دهنده مو نیز از مواد شیمیایی ساخته شده‌اند و با ایجاد تغییر در بافت مو و کاهش انعطاف پذیری آنها، موجب حالت گرفتن موی سر می‌شوند، ولی در درازمدت موجب فرسایش و ریزش مو می‌شوند. استفاده مکرر از این مواد، موجب ه شده سر، ایجاد مو خوره و آسیب به ریشه مو می‌شود.این متخصص و مو در پایان توصیه کرد: تا حد امکان برای حالت دادن مو از موادشیمیایی استفاده نشود و در صورت استفاده، در پایان روز و پیش از خواب حتما استحمام کنند.

مواد و محلول شیمیایی در فیکساتور باعث ریزش مو می شود

ماینوکسیدیل برای مردان زیر ۴۰ سال که اخیرا از دست دادن مو شروع به کار کرده است، بهتر است. شما باید از آن برای حداقل ۴ ماه، و احتمالا تا یک سال استفاده کنید. در حالی که بسیاری از کارشناسان توصیه می کنند که ماینوکسیدیل به عنوان اولین درمان ، گزینه مناسبی برای افرادی است که از فیناستراید کمک نگرفته اند یا مایل به اضافه کردن یک محصول دیگر به رژیم خود هستند. ماینوکسیدیل یک درمان تایید شده توسط FDA و داروی بدون نسخه است که بر روی پوست سر شما اعمال می شود. این دارو میزان از دست دادن مو را کاهش می دهد و در بعضی از افراد به رشد موهای جدید کمک می کند. اما هنگامی که شما استفاده از آن را متوقف می کنید، ریزش مو باز شروع می شود.قرص های ضد ریزش مو

استفاده از یک قرص برای جلوگیری از ریزش موی شدید مانند فیناستراید ممکن است ایده بسیار خوبی باشد. این دارو با کاهش سطح هورمون ای که فولیکول های مو را کاهش می دهد، به نام دی هیدروتستوسترون (DHT) عمل می کند.

این ماده ریزش مو را در حدود ۸۸ درصد مردان کاهش می دهد و حدود ۶۶ مردان را با رشد مجدد مواجه می کند . بسیاری از کارشناسان فکر می کنند که بهتر از ماینوکسیدیل کار می کند. زنان باردار نباید این دارو ریزش مو را استفاده کنند – این می تواند نقایص مادرزادی را در نوزادان ایجاد کند. این دارو مانند ماینوکسیدیل، تنها زمانی کار می کند که از آن استفاده می کنید.

 

دیدگاه تان را بنویسید