گفت و گوی جی پلاس با یکی از کارکنان؛

اتفاقات زشت در بعضی فروشگاه های زنجیره ای!

افزایش روزافزون اجناس و کالاهای اساسی زندگی، منجر به افزایش تقاضا و کاهش عرضه شده و برخی از مردم به خیال کمبود کالا، اقدام به خرید بیش از اندازه اجناس مختلف می کنند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس جامعه جی پلاس؛ گرانی و افزایش تورم در ماه های گذشته موجب نگرانی شهروندان شده و گزارش ها حاکی از خرید بیش از مصرف شهروندان و مردم شده است به طوری که مصرف کنندگان واقعی هم با مشکلات جدی برای تامین نیازهای خود مواجه شدند.

قفسه های خالی سوپرمارکت ها و فروشگاه های زنجیره ای به نگرانی مردم دامن زده است؛ برخی از مردم تصور می کنند فروشندگان محصولات خود را برای سود بیشتر عرضه نمی کنند. از سویی فروشندگان وشرکت های زنجیره ای بر اساس آمار تاکید دارند که روزانه چندین تن کالای اساسی به فروشگاه ها تزریق می شود.

یکی از فروشندگان فروشگاه های زنجیره ای از ابعاد جدیدی از احتکار کالا پرده برداشته است. این فروشنده جوان به خبرنگار جی پلاس می گوید: به دلیل تقاضای بالا، هر روز مشغول بارگیری و تزریق محصولات به فروشگاه هستیم اما برخی از محصولات که بر اساس نرخ دولتی عرضه می شود، به دست مردم نمی رسند چرا که فروشنده های این فروشگاه ها پیش دستی می کنند و کالاهای اساسی را خریداری می کنند.

او با بیان اینکه فرآورده های گوشتی و برنج از مهم ترین محصولاتی است که کمتر به دست مردم می رسد می گوید: در بازار آزاد گوشت با نرخ های مختلفی عرضه می شود اما فروشگاه های زنجیره ای از نرخ دولتی تبعیت می کنند. به همین دلیل هر کدام از فروشندگان به محض تزریق کالاهای اساسی اقدام به خرید این محصولات می کنند و بخشی اعظمی از آن را برای خود  و بخشی را هم برای بستگان نزدیک شان بر می دارند.

این فروشنده با اشاره به تصور غلطی که بین مردم و فروشندگان درباره کمیاب شدن کالاهای اساسی به وجود آمده می گوید: همکاران خودم و سایر فروشندگان به خاطر هجوم مردم برای خرید، تصور می کنند به زودی قحطی فرا می رسد و از الان هر کدام مقدار زیادی از این محصولات را در خانه انبار کرده اند. این اتفاقات در حالی رخ می دهد که شرکت های زنجیره ای اطلاعی از این اتفاق ندارند. البته می توان چنین وضعیتی را در بخش های مختلف فروش متصور شد.

به گزارش جی پلاس؛ به نظر می رسد نبود نظارت دقیق توسط فروشگاه های زنجیره ای بر فروش محصولات یکی از عوامل کمبود کالا در بازار است که موجب ترس مردم از فرا رسیدن قحطی شده است.

دیدگاه تان را بنویسید