گزارش جی پلاس؛

مبلغ انتقال حاجی‌صفی به تراکتورسازی: صفر دلار! شما باور می کنید؟

آیا مدیران باشگاه المپیاکوس از سود انتقال حاج صفی گذشته‌اند؟ یا مدیران تراکتورسازی راستش را نمی‌گویند؟!

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ رسانه‌های یونان، یک ماه قبل. کمی که جست و جو می‌کنیم به اخباری درباره احسان حاجی‌صفی و جدایی‌اش از المپیاکوس می‌رسیم. اخبار، گوناگون است اما در همه آن‌ها یک چیز مشترک است. اینکه باشگاه المپیاکوس با توجه به قرارداد حاجی‌صفی تا سال 2020 ، رقمی را برای صدور رضایت‌نامه او می‌خواهد. احسان به همین دلیل و با توجه به اینکه هیچ باشگاهی در اروپا نمی‌توانست رقمی در حدود 500 هزار یورو بپردازد، مجبور شد پیشنهادهای ایرانی‌اش را بررسی کند و بعد از حدود یک فصل دوباره به لیگ برتر برگردد.

 

دو تیم حاجی‌صفی را می‌خواستند. تیم‌هایی که احسان سابقه بازی برای هر دو را داشت. سپاهان و تراکتورسازی. سپاهان خانه حاجی‌صفی بود و انتخاب نخست او. تراکتورسازی هم با زنوزی و جذب اشکان دژاگه و مسعود شجاعی وارد بازار شده و سعی در شکار کاپیتان سوم تیم ملی ایران داشت.

 

باشگاه سپاهان وقتی در حال مذاکره با المپیاکوس بود، به بن‌بست خورد. تنها به این دلیل که نمی‌توانست مبلغی در حدود 500 هزار یورو برای انتقال احسان هزینه کند. این را مسعود تابش، مدیرعامل سپاهان اعلام کرد و مدعی شد در حال توافق با المپیاکوس برای انتقال قرضی حاجی‌صفی است. انتقالی که در آن سپاهان وظیفه داشت حقوق یک فصل احسان را بپردازد و نه مبلغ رضایت‌نامه.

در این کش و قوس حاجی‌صفی به تراکتورسازی رفت. چون این باشگاه با پرداخت مبلغ 600 هزار دلاری که او می‌خواست موافقت کرد. کاپیتان سوم تیم ملی به تبریز رفت اما در خبر انتقال او نوشتند: « قطعی و نه قرضی » یعنی تراکتورسازی برای انتقال قطعی او پولی به المپیاکوس نداده و احسان را آزاد کرده. آن هم با قراردادی به مدت سه فصل فوتبالی!

مدیران باشگاه تراکتورسازی بعد از انتقال حاجی‌صفی مدعی شدند که هزینه‌ای برای دریافت رضایت‌نامه او متقبل نشده‌اند. یعنی المپیاکوس مفت و مجانی، رضایت‌نامه حاجی‌صفی را کف دست مدیران تراکتورسازی گذاشته و او را به این تیم تبریزی هدیه داده. اتفاقی که نه باورکردنی است و نه منطقی!

المپیاکوس از جمله باشگاه‌های درجه دو فوتبال اروپا است که راه و رسم درآمدزایی را خوب می‌داند. این تیم همه ساله بازیکنان بسیاری را به تیم‌های بزرگ و لیگ‌های معتبر منتقل می‌کند و از این راه سودی چند ده میلیون دلاری به جیب می‌زند. حاجی‌صفی هم از جمله این بازیکنان است که المپیاکوس برای جذب او مبلغی در حدود 500 هزار یورو به حساب پانیونیوس واریز کرد تا شکارش کند.

قضاوت با شما. آیا المپیاکوس که همین فصل قبل، این رقم را برای خرید حاجی‌صفی هزینه کرده بود، او را با انتقالی آزاد در اختیار تراکتورسازی قرار می‌دهد؟ این وسط یک جای کار لنگ می‌زند. یا مدیران باشگاه المپیاکوس از سود انتقال حاج صفی گذشته‌اند یا مدیران تراکتورسازی واقعیت را نمی‌گویند!

دیدگاه تان را بنویسید