گزارش جی پلاس/ یافته های جدید محققان درباره انسان ها خاص؛

هر چه تنهاتر، دورتر!

مطالعات اخیر حاکی از آن است افرادی که در زندگی احساس تنهایی می‌کنند، خود را از خانواده و دوستان خود دورتر نگه می‌دارند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناوری جی‌پلاس، دانشمندان دانشگاه شیکاگو دریافتند افرادی که احساس تنهایی می‌کنند معمولا به لحاظ جسمی دورتر از خانواده و دوستان خود می نشینند یا می‌ایستند. محققان برای اثبات این مسئله، حدود 600 مرد و زن آمریکایی را مورد مطالعه قرار دادند و بررسی کردند افرادی که احساس تنهایی می‌کنند تا چه اندازه از گروه‌های مختلف شامل خانواده، دوستان، همسر خود دور می‌شوند.

به طور متوسط، احساس تنهایی، خطر دور شدن از دوستان و آشنایان را دو برابر افزایش می دهد. این اولین باری است که به طور مستقیم ارتباط میان تنهایی و دور ماندن از دیگران را مورد بررسی قرار داده‌اند. احساس تنهایی حتی در میان جمع یا بعد از ازدواج، اختلافی بین آن چیزی است که فرد می‌خواهد و آن چیزی است که دارد.

محققان، این احساس تنهایی را مدل تکامل‌یافته تنهایی و آن را پیامد سلامت جسم دانسته و معتقدند ، این وضعیت به دنبال اختلالات خواب، بروز التهاب در بدن و مرگ زودرس رخ می‌دهد. با وجود این که انتظار می‌رود این مدل تنها بودن، افراد را بیشتر به دیگران نزدیک کند اما برعکس، آنها را بیشتر در خود فرو می‌برد و از جمع دورتر می‌کند و هر روز آنها را تنهاتر می‌کند.

تحقیقات نشان می‌دهد که افراد تنهاتر نسبت به تهدیدهای اجتماعی مانند پس‌زدگی‌های اجتماعی یا خصومت بین فردی هوشیارتر هستند. «حالت بقا» به این معناست که با وجود این که یک فرد تنها تمایل به برقراری تعاملات اجتماعی دارد، به طور ناخودآگاه فاصله خود را از دیگران حفظ می کند و تنهایی را ترجیح می‌دهد.

به گزارش جی پلاس؛ محققان امیدوارند که با رساندن این سطح از تمرکز روی مرکز خودآگاهی، بتوانند مرز جدایی‌ها را کاهش دهند و ارتباطات بین فردی را تقویت کنند.

دیدگاه تان را بنویسید