یادداشت جی پلاس؛

دلسوزی با طعم بازیکن سالاری!/ پادرمیانی بیهوده در پرسپولیس برای چیست؟

پیشکسوتان و بزرگان باشگاه پرسپولیس یکی پس از دیگری برای بازگشت رامین رضاییان پا درمیانی را شروع کرده اند، عملی که مسلما نیت خیرخواهانه دارد اما تجربه نشان داده که نتیجه ای عکس می دهد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، برانکو ایوانکوویچ که چهارمین فصل حضورش رو نیمکت سرخپوشان را تجربه می کند، در سه فصل قبلی یک نایب قهرمانی و دو قهرمانی به ارمغان آورده تا کارنامه به شدت پرباری داشته باشد. فارغ از مسائل فنی یکی از مسائلی که باعث شده پرسپولیس در فصول اخیر رنگ آرامش را ببیند، دیسیپلین و قاطعیت خاص مرد کروات است که به شدت دربرابر حاشیه ها و حاشیه سازان ایستاده است.

دو سال پیش بود که رامین رضاییان به شکلی کاملا غیرحرفه ای و ناشیانه از پرسپولیس جدا شد تا به لیگ ترکیه برود و البته مهدی طارمی را نیز با خودش برد. با درگیری های داخلی در ترکیه هر دو بازیکن پشیمان شدند و به پرسپولیس بازگشتند. رضاییان اما مورد غضب برانکو بود و مدت ها روی نیمکت نشست و سرانجام نیز به دلیل دعوا با علیپور از باشگاه اخراج شد و به بلژیک رفت. مهدی طارمی اما در آن مقطع در پرسپولیس ماند که ای کاش نمی ماند!

نیمکت نشینی رضاییان با واکنش های زیادی روبرو شد، بسیاری معتقد بودند برانکو در مورد یکی از بهترین بازیکنانش سخت گیری بی مورد می کند، اما او روی مواضعش ایستاد و در نهایت حکم به جدایی رضاییان داد و تیمش قهرمان نیز شد. رفتارهای مشابه دیگری که از برانکو در زمینه مبارزه با بازیکن سالاری سر زد باعث شد تا سایر بازیکنان حساب کار خود را بفهمند و به دنبال حاشیه سازی نباشند.

در چنین شرایطی که نظم و انضباط برانکو جواب داده و از پرسپولیس تیمی یکدست و منسجم ساخته که حتی با وجود محرومیت از پنجره نقل و انتقالاتی جزو مدعیان است، پروین و یکی دو تن دیگر از پیشکسوتان دیگر پا پیش گذاشته اند تا بار دیگر رامین رضاییان را به پرسپولیس برگردانند! اقدامی عجیب که شاید با هیچ عقل و منطقی جور در نیاید.

برانکو رضاییان را بیرون گذاشت تا این پیام ضمنی را برای او بفرستد که تو با این حاشیه ها در هیچ تیم دیگری نیز موفق نمی شوی. حالا بعد از دو سال، حتی تجربه لژیونر شدن نیز به کمک رضاییان نیامد تا حرف برانکو درست از آب در آید. در چنین شرایطی سرمربی پرسپولیس چرا باید با بازگشت او به تیمش موافقت کند؟

صحبت از بازیکن سالاری که می شود همه اهالی فوتبال از لزوم مقابله با آن سخن می گویند اما از انجام ساده ترین کارها برای تحقق این هدف عاجزند.

تجربه نشان داده که حرکت امروز پروین و سایر بزرگان باشگاه پرسپولیس و پادرمیانی آنها برای بازگشت رضاییان می تواند یک حرکت کاملا بازیکن سالارانه تلقی شود؛ حال با هر هدف و نیتی صورت بگیرد اما در اصل داستان تفاوتی ایجاد نمی کند. شاید بهتر باشد بزرگان باشگاه پرسپولیس لااقل به حرمت نتایج و عملکرد موفق مربی خارجی تیم به تصمیماتش احترام بگذارند تا فضای اخلاقی و مقرراتی پرسپولیس به دوران ماقبل برانکو که بعضا چنین مصلحت اندیشی های بی فایده و ویرانگری در آن بود نیز برنگردد.

دیدگاه تان را بنویسید