فرمانده 21 ساله با دیگران چگونه سخن می گوید؟

«مرگ حق همه ماست، پس بکوشید که آن را انتخاب کنید تا شاید توشه ای باشد برای این سفر طولانی»، جمله ای از وصیتنامه شهیدی که مانند بسیاری از همرزمانش در اوج جوانی، ره صد ساله را طی کرد و مقام شاهدان و عارفان را نصیب خود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس: تنها 21 سال از عمر شریف مهدی می گذشت که با سمت فرماندهی گردان امام سجاد(ع) لشکر 17 علی بن ابیطالب(ع) در مرداد سال 62، جزیره مجنون محل پروازش شد و رفت. متن زیر وصیتنامه اوست:

«بسم الله الرحمن الرحیم

من المؤمنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر و ما بدلوا تبدیلا

از میان مؤمنان مردانی هستند که بر عهدی که با خدای خود بستند پایدار ماندند. پس بعضی از آنها به پیمان خویش وفا کردند و به شهادت رسیدند و بعضی دیگر انتظار وفای به عهد یعنی شهادت را می کشند و این قانونی است که تبدیل و تغییرناپذیر است. قرآن کریم

وصیتنامه اینجانب مهدی شالباف فرزند علی به شماره شناسنامه 801، صادره از قزوین، شغل پاسدار، وصی پدر بزرگوارم، محل دفن مرقد مطهر و پاک شهدا «امامزاده حسین»

اشهدان لا اله الا الله – اشهد ان محمداً رسول الله - اشهد ان علیا ولی الله

شهادت می دهم که خدا یکی است و بحق اسلام کامل ترین آیین از جانب اوست و همچنین حضرت محمد(ص) آخرین پیامبر از طرف خداوند متعال است و شهادت می دهم به چهارده معصوم(ع) پاک که آخرین آنها حضرت صاحب الزمان (عج) که در میان ما پنهان است و روزی ظهور خواهد کرد و تمام جهان را پر از عدل و داد می کند.

درود بر یگانه رهبر کبیر مسلمان جهان امام خمینی و سلام بر رزمندگان اسلام که با از خود گذشتن انقلاب را در اعماق مکتب مستضعفان جای دادند و سلام بر تمام شهدا مخصوصاً معلولان و مجروحان جنگ تحمیلی که این عزیزان بهترین الگوی ایثار، ‌شهادت و شجاعت هستند و ما باید از آنها درس بگیریم.

سخنی با امت حزب الله:

همان گونه که تا به حال پا به پای انقلاب و امام امت قدم برداشته اید،‌ از این به بعد نیز مصمم تر و استوارتر در راه خدا و یاری رهبر قدم بردارید و از این رهبر بزرگ و مبارز واقعی اسلام حمایت کنید و قدر امام این اسوه تقوا و الگوی راستین اسلام را بدانید و تا نابودی امریکا و اسرائیل و تا ظهور حضرت مهدی (عج) او را یاری کنید که خدا شما را یاری خواهد کرد و پاسدار خون شهدا باشید و این مسئولیت سنگین را به دوش بکشید و اجر آن را از خدای متعال بخواهید.

عزیزان!

مرگ حق همه ماست، پس بکوشید که آن را انتخاب کنید تا شاید توشه ای باشد برای این سفر طولانی، انالله وانا الیه راجعون، از همگان طلب رضایت دارم.

والسلام

مهدی شالباف»

 

دیدگاه تان را بنویسید