پیام امام به مناسبت جمعه خونین

از هفدهم شهریور تا امروز سالروز افتخارآمیز آن، هرگز سستى و فتورى در اراده آهنین ملت انقلابى ایران حاصل نشده

ملتى را که پانزدهم خرداد و هفدهم شهریور و ایام دیگر را پشت سر نهاده است و چون سیلى خروشان موانع را هر چه بزرگ باشد از سر راه خود برداشته و درهم پیچیده است، نمى ‏شود با کارهاى بزدلانه که جز از شکست ‏خورده ‏ها و مأیوسها و مطرودها صادر نمى ‏شود، ارعاب کرد و این دریاى متلاطم را از خروشیدن و به پیش رفتن بازداشت.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس: در سالروز حماسه خونین هفدهم شهریور، امام خمینی (س) با صدور پیامی خطاب به ملت ایران به تجلیل از آن حماسه و نیز مقاومت ملت در برابر توطئه های دشمنان پرداختند. در بخشی از این پیام آمده است:

«سالروز هفدهم شهریور که گزارشگر جنایات شاهنشاهى ضد انسانى و اسلامى است و از ایام اللَّه و نشانگر مقاومت و شجاعت و ایستادگى ملت در مقابل ستمگران و جنایتکاران است، در خاطره ملت مبارز ایران زنده است و زنده خواهد بود. ملت شجاع و رزمنده ایران در آن روز و روزهاى اختناق و جنایت به دست دژخیمان شاه مطرود، نشان داد که تا رسیدن به هدفهاى انسانى- اسلامى خود چون سدى آهنین ایستاده و از قتل عامها و کشتارهاى وحشیانه دسته جمعى هراس به خود راه نداده و راه خود را شجاعانه ادامه مى ‌دهد. از هفدهم شهریور تا امروز سالروز افتخارآمیز آن، هرگز سستى و فتورى در اراده آهنین ملت انقلابى ایران حاصل نشده، بلکه هر واقعه و فاجعه ‌اى او را مصمم ‌تر و منسجم ‌تر مى ‌کند. هفده شهریور باید درسى باشد براى کوردلانى که گمان کرده‌ اند با به شهادت رساندن چند نفر از سران متعهد کشور، مى‌ توانند سد عظیم مسلمانان نیرومند و شجاع را بشکنند.

ملتى را که پانزدهم خرداد و هفدهم شهریور و ایام دیگر را پشت سر نهاده است و چون سیلى خروشان موانع را هر چه بزرگ باشد از سر راه خود برداشته و درهم پیچیده است، نمى‌ شود با کارهاى بزدلانه که جز از شکست‌ خورده ‌ها و مأیوسها و مطرودها صادر نمى ‌شود، ارعاب کرد و این دریاى متلاطم را از خروشیدن و به پیش رفتن بازداشت. بگذار کوردلان جنایت پیشه و ورشکستگان، پشت به اسلام و ملت نموده، با لاف و گزاف از خشم و اندوه خود بکاهند و حکومت ایران را متزلزل بخوانند. بگذار بوقهاى تبلیغاتى که دستشان از مخازن ما قطع و امیدشان به یأس مبدل گردیده، خود را با تهمتها و دغلکاریها راضى نگه دارند و به ما تهمت نارواى رابطه با اسرائیل- دشمن بشریت- را بزنند. بگذار هر چه مى‌ خواهند ایران را بى ‌ثبات و متزلزل و ورشکسته توصیف کنند.»

در انتهای این پیام آمده است: «دولت و مجلس و شوراى قضایى و سایر دولتمردان با وحدت نظر و با کمال قدرت به کارهاى خویش ادامه مى ‌دهند. و ملت عزیز و عظیم و سازش ناپذیر در صحنه حاضر و به هیچ دولت و قدرتى اجازه دخالت در امر کشور را نمى ‌دهد. و ما بحمد اللَّه و توفیق الهى از ۱۵ خرداد تا ۱۷ شهریور و تا امروز که سالروز آن است، با رسیدن به هدفهاى عالى اسلامى به راه خود ادامه مى‌ دهیم و از خداوند بزرگ عظمت اسلام و مسلمین و عزت مؤمنین و علوّ درجات شهداى ۱۷ شهریور را خواستاریم.»

صحیفه امام؛ ج ۱۵، ص ۱۹۴-۱۹۵‌

 

دیدگاه تان را بنویسید