افزایش 6 درصدی تعداد دانش‌آموزان

وزیر آموزش و پرورش گفت:در سال تحصیلی پیش رو 14 میلیون و 7 هزار و 736 دانش‌آموز در مقاطع مختلف مدرسه می‌روند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، سید محمد بطحایی امشب در همایش نکوداشت خدمات فرهنگی و عمرانی محمدرضا حافظی رییس مجمع خیرین مدرسه ساز کشور در بروجرد بیان کرد: سال تحصیلی پیش رو 14 میلیون و 7 هزار و 736 دانش‌آموز در مقاطع مختلف مدرسه می‌روند که این آمار در مقایسه با سال قبل رشد حدود 6 درصدی را نشان می‌دهد.

وی افزود: در مهر ماه سال تحصیلی پیش رو حدود 8 هزار کلاس درس به کلاس‌های کشور افزوده می‌شود که البته این عدد تا پایان سال 97 به حدود 10 هزار کلاس می‌رسد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: سهم خیرین در احداث این تعداد کلاس درس تقریبا به اندازه سهم دولت است که این خود نقش خیرین را در راه‌اندازی کلاس‌ها و فضاهای آموزشی و پرورشی می‌رساند.

وی از نیروی انسانی به عنوان یکی از مهمترین عوامل یک آموزش و پرورش پیشرفته یاد و خاطرنشان کرد: فضای آموزشی از مهمترین عوامل دیگر برای دست یابی به آموزش و پرورش پیشرفته است.

وزیر آموزش‌وپرورش ادامه داد: چنانچه بتوانیم از معلمان شایسته و توانمند در نظام آموزش‌وپرورش بهره ببریم، وجود این معلمان حرفه‌ای و علاقه‌مند می‌تواند بسیاری از کاستی‌های دیگر را پوشش دهد و رفع کند

بطحایی با اشاره به ابن که بخشی از کاستی‌ها در نظام آموزش‌وپرورش به فضای آموزشی و پرورشی بر می‌گردد، تأکید کرد: اگر امروز آموزش‌وپرورش ما در جهاتی مورد انتقاد است، بخشی از این نقایص به فضاهای آموزشی برمی‌گردد.

وی با اشاره به اینکه فضاهای آموزشی در کشور ما با مشکلات بسیار عدیده‌ای مواجه هستند، افزود: دولت‌های پیشین به دلیل کمبود منابع اعتباری و تنگناهایی در بخش‌های مختلف نتوانسته‌اند آن‌گونه که باید به این مهم توجه کنند.

وزیر آموزش‌وپرورش تصریح کرد: در حالی امروزه سرانه فضای آموزشی ما حدود ۵ مترمربع به ازای هر دانش‌آموز و در برخی استان‌ها حدود ۳ مترمربع است که میانگین استاندارد در این زمینه ۸ مترمربع است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سهم تأثیرگذار و غیرقابل‌انکار خیرین مدرسه‌ساز در احداث فضاهای آموزشی در کشور گفت: مدارس امروز به‌شدت به کمک خیرین نیاز دارند، چراکه اگر نتوانیم فضای آموزشی پرنشاط را در اختیار دانش‌آموزان قرار دهیم افراد بزرگ و فرهیختگان تأثیرگذار بر تمدن کشور از آن‌ها بیرون نخواهند آمد.

وی با تأکید بر اینکه باید همبستگی معنی‌دار و مثبتی بین فضای آموزشی با میزان توسعه یافتگی کشور تعریف کنیم، تأکید کرد: اینجاست که نقش خیرین مدرسه‌ساز خودش را هرچه بیشتر نشان می‌دهد.

وزیر آموزش‌وپرورش در ادامه به اهمیت فضاهای آموزشی و ضرورت بالا بردن سرانه آن در مدارس اشاره و اظهار کرد: در سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به حوزه تربیت‌بدنی و ورزش مدارس صورت گرفته اما همچنان فاصله با نیاز دانش‌آموزان بسیار زیاد است.

بطحایی به مشکلات ورزشی دانش‌آموزان دختر اشاره کرد و گفت: به‌شدت نیازمند توسعه و گسترش فضاها و امکانات ورزشی به‌ویژه برای دانش‌آموزان دختر هستیم.

وی بیان کرد: تربیت‌بدنی تنها به معنای تربیت جسم دانش‌آموزان نیست، بلکه به معنی پرورش روحیه و بالا بردن تحمل و صبوری آن‌ها در برابر شرایط زندگی است و دانش‌آموزان باید این مهم را در مدرسه تمرین کنند که البته یکی از مهم‌ترین امکانات موردنیاز براز این منظور وجود فضاهای آموزشی و پرورشی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: آئین تکریم از رئیس انجمن خیرین مدرسه‌ساز کشور تکریم از مردی است که تواضع، خضوع و صداقت در کار مهم‌ترین عامل موفقیت او است.

وزیر آموزش‌وپرورش ادامه داد: هدف دکتر حافظی تنها تعلیم و تربیت و خدمت به دانش‌آموزان این مرزو بوم است، نه اینکه به‌عنوان چهره ماندگار شناخته شود.

بطحایی با تجلیل از خدمات خیرین مدرسه‌ساز افزود: این افراد بدون نام و نشان و تبلیغات و مصاحبه و عکس بسیار گمنام تاریخ تمدن آینده کشور را می‌سازند.

 

دیدگاه تان را بنویسید