دستگیری ۱۹۸۱ نفر برای جرائم مواد مخدر در استان سمنان

فرمانده انتظامی استان سمنان بابیان اینکه طی پنج‌ماهه سال جاری یک هزار و ۹۸۱ نفر در خصوص جرائم مربوط به مواد مخدر در استان دستگیر شدند، گفت: این رقم نسبت به پارسال ۱۸ درصد رشد داشت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، سردار روح‌الامین قاسمی ظهر پنج‌شنبه در گفتگو با خبرنگاران و اصحاب رسانه بابیان اینکه طی پنج‌ماهه نخست سال جاری یک هزار و ۹۸۱ نفر در خصوص جرائم حوزه مواد مخدر دستگیر شدند، ابراز داشت: این رقم به نسبت مدت مشابه سال قبل رشد ۱۸ درصدی را نشان می‌دهد.

وی بابیان اینکه کشف مواد مخدر در استان سمنان ۹۷ درصد رشد داشت، افزود: طی مدت مذکور سه هزار و ۴۶۰کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان سمنان کشف و ضبط‌شده است.

فرمانده انتظامی استان سمنان بابیان اینکه ریشه بسیاری از وقوع جرائم از مواد مخدر ناشی می‌شود، ابراز داشت: برای آگاه‌سازی جوان‌ها و به‌ویژه نوجوانان کارگاه‌های آموزشی مواد مخدر به‌صورت دوره‌ای در مدارس استان سمنان برگزار می‌شود که خوشبختانه از این نظر دانش آموزان استقبال خوبی را داشتند.

قاسمی در ادامه تصریح کرد: بیشتر مواد مخدر کشف‌شده مربوط به خودروهای عبوری است از دید قاچاقچیان سمنان به‌عنوان استانی برای گذر محموله‌های مواد مخدر به شمار می‌رود که بافراست و تیزبینی مأموران پاسگاه‌های نیروی انتظامی این محموله از رسیدن به مقصد بازمانده و منجر به کشف و شناسایی آن‌ها می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه اعتیاد و آسیب‌های ناشی از آن متوجه کل جامعه است لذا مبارزه جدی با آن تنها در اختیار نیروی انتظامی نیست و نهادها  دستگاه‌های مختلفی در این کار دخیل هستند که حضور و مشارکت همه‌جانبه آن‌ها می‌تواند به کاهش ناهنجاری‌های ناشی از مصرف موارد مخدر منجر شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید