۶ مدال ورزشکاران ایران در مسابقات جهانی نومد گیمز

در پایان نخستین روز از بازیهای جهانی عشایری در قرقیزستان، یک مدال طلا، یک نقره و چهار مدال برنز به ملی‌پوشان ایران رسید.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، سومین دوره مسابقات جهانی ورزشهای عشایری (نومد گیمز) در قرقیزستان آغاز شده و تا هشتم شهریور ماه (۱۱ تا ۱۷ شهریور) برگزار خواهد شد که تیم‌های ملی ورزش‌های روستایی ایران نیز برای کسب مدال در این رقابت‌ها شرکت کرده‌اند و تاکنون شش مدال نصیب کاروان ایران شده است.

در روز نخست این بازی‌ها و در مسابقات طناب‌کشی انفرادی رضا قیطاسی مدال طلای مسابقات را تصاحب کرد. در بخش تیمی مسابقات طناب کشی نیز ملی‌پوشان ایران در دیدار فینال مغلوب تیم  قزاقستان شد و مدال نقره را کسب کرد.

همچنین در رشته چوب‌کشی(mas-wrestling) بخش بانوان در وزن ۸۵ کیلوگرم هانیه عاشوری در مسابقه رده‌بندی با برتری برابر رقیبی از ازبکستان به مدال برنز این دوره از بازی‌ها رسید.

در وزن ۹۰ کیلوگرم مردان مسابقات چوب کشی نیز علی‌ابرار باقرپور صاحب گردن آویز برنز شد. همچنین در وزن ۸۰ کیلوگرم، علی‌اکبر ساجدی با غلبه بر رقیب ازبک سومین برنز این بازی‌ها را برای ایران به ارمغان آورد.

در ادامه رضا قیطاسی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم توانست با غلبه بر رقبای خود مدال برنز این وزن را بدست آورد.

پیش از این ایران در کشتی پهلوانی نیز سه مدال طلا بدست آورده تا کاروان ایران با 4 طلا، یک نقره و 3 برنز در رده پنجم کشورها قرار داشته باشد.

بیش از ۲ هزار ورزشکار از ۷۹ کشور جهان در سومین دوره بازیهای جهانی عشایر (نومد گیمز) شرکت کرده اند

 

دیدگاه تان را بنویسید