نخستین واکنش محسن شادی یه ناکامی اش در بازی های آسیایی

ملی‌پوش رویینگ ایران که در بازی های آسیایی جاکارتا ناکام شد به تمام انتقادهایی که از او می‌شود پاسخ داد. شادی تاکید کرد که از بازگشت به قایقرانی نیز پشیمان نیست.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، محسن شادی درباره ناکامی‌اش در بازی‌های آسیایی اظهار کرد: همه کشورها با تمام قدرت به بازی‌های آسیایی آمده بودند. من خیلی آماده بودم و در تمریناتم تمام رکوردها را زده بودم. حتی بهترین تایمم را که در گوانگجو زده‌بودم را دو ، سه ثانیه کاهش دادم. ولی جو  مسابقات فرق داشت. مشکلاتی در بازی‌های آسیایی داشتیم که بر کارمان تاثیر داشت. قایق ها دو سه روز دیر رسید و دیدیم که یک قایق اصلا نیامده است.

او ادامه داد: به دنبال بهانه نیستم. مسابقه واقعا شرایط خاصی داشت و نمی دانم چرا در این دوره نتوانستیم قدرتمان را نشان دهیم. حالا مشکل از من بود یا قایق نمی‌دانم و هنوز نه من و نه مربی دلیل این اتفاق را نفهمیده‌ایم. ما همیشه با مدال بر گشته‌ایم و مسئولان و مردم از ما  انتظار طلا داشتند. اما ورزش برد و باخت دارد و ما این بار باختیم.

دارنده دو مدال طلای بازی‌های آسیایی، در پاسخ به این سوال که از بازگشت به قایقرانی پشیمان نیست، گفت: به هیچ وجه بلکه خوشحال هم هستم و اگر شرایط خوب باشد ادامه می دهم. من بدنم خیلی آماده بود و هیچ استرسی برای مسابقه نداشتم.

شادی در پاسخ به این سوال که آیا انتقادها مبنی بر تاثیر کاهش وزن زیاد بر ناکامی‌اش را قبول دارد؟ بیان کرد: اصلا این طور نیست. من یک ماه قبل از مسابقه سر وزن بودم. حالا برخی ها مصاحبه کرده‌اند و گفته‌اند که شاید وزن کم کرده ام و به مشکل خورده ام.  اما من این بار راحت‌تر از دفعات قبل وزن کم کردم و مشکلی نداشتم. من سه ماه آخر فهمیدم که قرار است در سبک وزن پارو بزنم و زیر نظر مربی با تمرینات خوب وزنم را کاهش دادم و مشکلی وجود نداشت. کاهش وزن من هیچ تاثیری بر نتایج نداشت.

او در پاسخ به این سوال مبنی براینکه آیا درست است که  لیو هیچ تاثیری در قایقرانی نداشت و قرارداد با این مربی چینی تنها برای او بوده؟ تصریح کرد: اصلا این طور نیست. یک اردوی یک ماهه در چین بود و همین ورزشکارانی که امروز منتقد شده اند در آن اردو شرکت کردند. من به چین نرفتم و در کاپ آسیا کره حاضر شدم. همین افراد در اردوی چین بودند اما خبرگزاری های ایران را از تعریف و تمجیدهایشان پر کردند. فقط برای این که اردوی ارومیه را خراب کنند از اردوی چین و مربی تعریف می کردند.  هدفشان هم این بود که ارومیه را بدنام کنند. چطور آن زمان اردوی چین و مربی چینی خیلی خوب بود و حالا همه چیز بد شده است.

شادی درباره نقش طاهر کبوتری مربی رویینگ در اتفاقات تیم ملی بیان کرد: او مگر چه کاره است. مگر می تواند ارنج عوض کند. همه چیز با تست تعیین شده  است. قایقرانی  فدراسیون و سرمربی دارد و طاهر تنها به عنوان مربی تمرین‌ها  و برنامه‌های تعیین شده را  عملی می‌کرد. گفته اند ما والیبال بازی می‌کردیم. بله. برخی از روزها که باد شدید بود و نمی توانستیم به آب بزنیم تمرین ارگو، دو یا والیبال داشتیم.  کلا سه یا چهار بار والیبال بازی کردیم اما این دوستان چرا نمی‌گویند وقتی در تمرین دو، پنج کیلومتر تعیین می‌شد چرا چهار یا سه کیلومتر می‌دویدند. چرا نمی گویند وقتی از چین برگشتند ۱۵ روز دیرتر وارد اردو شدند؟

ملی‌پوش رویینگ ایران در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود حذف خشایار عباس‌آبادی از تک‌نفره سنگین‌وزن با نظر او بوده و آیا عباس آبادی نمی‌توانست در تک نفره سنگین وزن باشد و حداقل مدال برنز  سال قبلش را تکرار کند؟ بیان کرد: نه نمی‌توانست. او در سنگین وزن نفر آخر بود. من، مجتبی شجاعی، عاقل حبیبیان ، سیاوش سعیدی و رضا قهرمانی از او جلوتر بودیم. اگر به زمان باشد رضا قهرمانی بیشتر حق داشت تا در بازی‌های آسیایی شرکت کند. در تست هم خشایار نفر چهارم شد.  

شادی در پاسخ به این سوال که  درست است که ارنج‌ها با نظر او تعیین شده وهمین دلیل ناکامی ملی پوشان بود؟ گفت: همه ارنج ها را سرمربی تعیین کرده است. حتی در تک نفره نیز از مجتبی شجاعی پرسید که آیا پارو می زند که او نیز قبول کرد. این که می گویند خشایار سال گذشته برنز آسیا را گرفته است درست، اما کدام ورزشکاران در آن مسابقه بودند. نفر اول آن مسابقات درجاکارتا چندم شد؟ همه اسم ها و نتایج مشخص است. چون برابر چهار جوان برنز گرفته‌اند نمی توان ادعا داشت که در جاکارتا هم موفق می شوند.

او درباره قایق سنگین وزن دو نفره هم گفت: من و عاقل تنها افرادی بودیم که زیر هفت دقیقه دو کیلومتر  را پارو می زدیم. بقیه   ۷:۱۵ و ۷:۲۰ بودند. بهترین زمان را ما داشتیم اما نمی‌دانم که در مسابقه چه اتفاقی افتاد که نتوانستیم پارو بزنیم. می‌گویند سال گذشته مدال نقره گرفتند و امسال ما مدال نگرفتیم. در  مسابقات سال قبل در همین قایق دو نفره کره قهرمان بود. امسال در جاکارتا همان کره ششم شد. همه چیز را می‌گویند اما نمی‌گویند که پیست رویینگ مسابقات قهرمانی آسیا ۱۵۰ متر کم بود و تایم هایشان بر اساس این پیست کوتاه بوده است.

شادی ادامه داد: در رویینگ چهار نفره ناکام شدند و گفتند ما در موج قایق‌های حریف ماندیم. بهترین لاین برای مسابقه سه و چهار است، اما دوستان گفتند که لاین بدی داشتند و در موج حریف مانده‌اند. خب بهتر پارو می زدید تا حریفان در موج شما بمانند. چرا وقتی در مقدماتی اول شدند به طاهر کبوتری می‌گفتند ما خیلی خوبیم و طلا می گیریم اما در فینال وقتی خراب کردند من و کبوتری مقصر شدیم. ورزشکار نباید این طور باشد که بعد از ناکامی دیگران را مقصر جلوه دهد.

او در پاسخ به این سوال که درست است قایق دو نفره سبک وزن بدون تست و با ارتباط او و طاهر کبوتری تعیین شد؟ گفت: می‌گویند تست برگزار نشده؟ اتفاقا برگزار شد و اعلام شد ولی هیچ کسی نیامد که تست بدهد. وقتی کسی نیامده دیگر چه انتقادی وجود دارد.

دارنده مدال طلای بازی‌های آسیایی اینچئون در پاسخ به این سوال که گفته شده او در تصمیم مهسا جاور برای رویینگ تک نفره بانوان نیز نقش داشته و آیا این موضوع صحت دارد یا نه؟ گفت: به هیچ وجه. من از سال‌ها قبل به مهسا می‌گفتم در تک‌نفره خوب است اما در سال‌های اخیر نازنین ملایی رشد کرد. در این مدت هم او خودش علاقه داشت تک‌نفره بزند. فدراسیون می‌خواست ملایی در دو ارنج باشد اما او قبول نمی‌کرد و خود جاور تصمیم داشت در یک نفره پارو بزند. من با کسی ارتباطی نداشتم. محمد سیفی همسر جاور و خودش با من صحبت کردند و سوال پرسیدند اما من هیچ چیزی نگفتم. البته من به او گفته بودم که اگر در دو نفره پارو می‌زد طلا می‌گرفت.

شادی در پایان به سوال ایسنا مبنی براینکه درست است که او بیشتر از یک ورزشکار در تصمیمات قایقرانی نقش دارد؟ بیان کرد: خیر. یک ورزشکار حرفه‌ای می‌داند که نباید چنین رفتاری داشته باشد. دوستان از من انتقاد می‌کنند اما همین قایق چهار نفره زیر بار هیچ تستی نرفت و می‌گفتند اگر یک نفر هم تغییر کند باقی پارو نمی‌زنند. لیو تصمیم داشت عاقل را به جای محمدی در چهار نفره ارنج کند و او را به ایران بفرستد اما طاهر کبوتری نگذاشت و گفت ماه ها در اردو بوده و باید و پارو بزند اما بعد که ناکام شدند طاهر کبوتری شد بدترین آدم. به نظر من مقصر اصلی‌ این اتفاق‌ها فدراسیون است که اجازه داده ورزشکاران هرطور که دوست داشتند کار کنند و برنامه بچینند. فدراسیون باید جلوی آنها را بگیرد.

دیدگاه تان را بنویسید