پیش‌فروش 50 هزار خودرو از امروز صبح

مدیران عامل ایران خودرو و سایپا از عرضه 90 هزار خودرو در هفته جاری و آینده خبر دادند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، در این حال وزارت صنعت با بیان این که فعلا افزایش قیمت خودرو مطرح نیست، اعلام کرد: از این پس ستاد تنظیم بازار تعیین کننده قیمت خواهد بود و شورای رقابت تنها می تواند قیمت کالاها را پیشنهاد دهد. جهرودی مدیر عامل سایپا در گفت وگوی ویژه خبری اعلام کرد که ساعت 10 صبح روز چهارشنبه، 50 هزار دستگاه خودروی پراید و انواع آن، تیبا و انواع آن و نیسان و انواع آن به صورت پیش فروش و با قیمت مصوب و منطبق با زمان تحویل، توزیع خواهند شد.

وی همچنین اظهارکرد: ما در سیستم فروش، عوامل محدود کننده ای را تعبیه کرده ایم. مثلاً یکی از شروط خرید این است که در 18 ماه گذشته، متقاضی سابقه خرید نداشته باشد یا با یک کد ملی، فقط می توان یک خودرو در سال خرید. یکه زارع مدیر عامل ایران خودرو نیز در این برنامه از عرضه 40 هزار خودرو در هفته آینده با هدف شکستن قیمت بازار سیاه خودرو خبر داد.

تعزیرات: احتکار خودرو مطرح نیست اختفا با هدف گران فروشی است
در این برنامه مدیرعامل ایران خودرو درباره افزایش ناگهانی قیمت پراید و پژو 405 اظهارکرد: این افزایش قیمت ها بازار کاذبی است که ایجاد شده و صرفا برای ملتهب کردن فضا به وسیله قیمت گذاری توسط فروشنده‌های خرد است. چرا که به نظر نمی‌رسد در سراسر ایران خودروی زیادی با این قیمت بتواند به فروش برسد.مدیر عامل سایپا نیز با طرح این سوال که چند نفر پراید 40 میلیون تومانی گرفته اند، گفت: این قیمت نادرست است. شورای رقابت به ما قیمت را اعلام می کند و ما ریالی نمی توانیم اضافه تر بفروشیم تا زمانی که اصلاح قیمت صورت گیرد. 
وی بر این نکته تاکید کرد: عددهایی که درباره قیمت خودرو بیان می شود، منبعث از چند سایت است بنابراین عددهایی نیست که در جامعه بر مبنای آن معامله صورت گیرد. جهرودی همچنین اظهارکرد: در واقع تاخیر در دریافت قطعه است که باعث می شود ما نتوانیم در موعد مقرر خودرو را تحویل مشتری دهیم.در این زمینه البته سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی نظر متفاوتی ارائه کرد. 
رایگانی در گفت وگوی تلفنی در خصوص تایید احتکار خودرو گفت: مصداق احتکار درباره خودرو وجود ندارد. بحث احتکار زمانی پیش می‌آید که الزام به عرضه از سوی وزیر صمت اعلام شود که درباره خودرو اعلام نشده است،عنوانی که در این باره مطرح می‌شود، اختفای خودرو با هدف گران فروشی نام دارد و از آن به نام احتکار یاد نمی‌شود.

دیدگاه تان را بنویسید