تجلیل از هنرمندان پیشکسوت متولد شهریور

مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت با تاکید بر اینکه باید رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی نقش موثری داشته باشند، بیان کرد: برخی رسانه‌ها شاخصه‌ای برای چهره و غیرچهره بودن هنرمندان دارند؛ وقتی یک هنرمندی چهره است در ختم و جشن پیش قدم‌اند اما برای دیگر هنرمندان رنگ‌ و بوی حضور و رسانه‌ای شدنشان خیلی کم است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، جشن تجلیل از هنرمندان پیشکسوت متولد شهریور ماه ظهر امروز (۱۲ شهریورماه) در مجموعه «باغ زیبا» برگزار شد.

در ابتدای این مراسم بعد از پخش کلیپی از برگزاری این‌ آیین در سال‌های گذشته، سید عباس عظیمی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت بیان کرد: آقای فخار منفرد پیامی را برای من فرستادند درباره خصوصیت‌هایی از شهریور ماهی‌ها. مثل اینکه این افراد ساعی،کوشا، خونسرد، منطقی، کمالگرا، دوراندیش، اقتصاددان، دقیق و... هستند.

او ادامه داد: به تازگی دو نفر از اعضای مان را از دست داده‌ایم؛ استاد انتظامی و استاد صندوقی از بین ما رفته‌اند.

مدیر عامل موسسه هنرمندان پیشکسوت با اشاره به گلایه‌ای که در مراسم‌ تشییع صادق صندوقی (از هنرمندان تصویرگر کتابهای درسی و داستان) مطرح شد از رسانه‌ها و مطبوعات برای پوشش برنامه‌هایی که افراد چهره در آنها حضور ندارند، انتقاد کرد و گفت: برخی رسانه‌ها شاخصه‌ای برای چهره و غیرچهره بودن هنرمندان دارند. وقتی یک هنرمندی چهره است در ختم و جشن پیش قدم‌اند اما دیگر هنرمندان رنگ‌ و بوی حضور و رسانه‌ای شدنشان خیلی کم است. رسانه ها باید فرهنگ سازی کنند. وقتی به مراسم عزت‌الله انتظامی نگاه می‌کنید، می‌بینید مردم می‌آیند تا با چهره‌ها فیلم و عکس بگیرند. هنرمندان شاخص زیادی در رشته‌های مختلف داریم که چهره نیستند، باید قدردان استادانمان که سرمایه فرهنگی ما هستند، بدانیم.

او یادآور شد: مدتی پیش جلسه‌ای با آقای سیدعباس صالحی وزیر ارشاد داشتیم و درباره بودجه موسسه هنرمندان پیشکسوت صحبت کردیم. ایشان نگاه خاص و ویژه‌ای به این موسسه داشتند و وجود این موسسه را با اهمیت می‌دانستند و بر حمایت از آن تاکید کردند. جلسه‌ای هم‌ با دبیر جدید شورای ارزشیابی هنرمندان داشتم و خوشبختانه ایشان نگاه خوبی هم به این موسسه داشتند. امیدوارم‌ این‌ تعامل بتواند اعضای جدیدی را به این‌ موسسه اضافه کند.

عظیمی با اشاره به ساختمان جدید این موسسه و همچنین پیگیری موضوعات مرتبط با پیشکسوتان توضیح داد: بازسازی ساختمان موسسه را در دستور کار داریم؛ دو استودیو برای صدا و سینما ساخته شده است که استودیو صدا در آینده نزدیک بهره‌برداری خواهد رسید، گالری و سالن اجتماعات هم داریم.

او گفت: ۱۵ شهریور روز بازنشستگان است و ما این‌موضوعات و مسائل را پیگیری می‌کنیم و بحث همسان سازی حقوق بازنشستگان به جد دنبال خواهد شد تا به نتیجه خوبی برسد. من نامه‌ای هم به مدیران نوشته بودم که بالاخره شما هم‌ بازنشسته می‌شوید و آن قدرت و توان اداری را از دست می‌دهید و حسرت می‌خورید که برای دوران بازنشستگی خودتان فکر و چاره اساسی نکرده‌اید.

او همچنین درباره برگزاری بزرگداشت‌ها برای هنرمندان پیشکسوت در جشن‌های مختلف گفت: تا کنون برای حدود ۷۰ نفر از اعضای این موسسه مراسم تجلیل در جشن‌های مختلف برگزار شده است. بنا داریم که برای همه هنرمندان یکبار این بزرگداشت برگزار شود. مهم‌ هم‌ نیست که نشان موسسه در پوستر این جشن‌ها درج شود و فقط نفس عمل برای ما مهم است. همچنین که تعداد اعضای این موسسه از ۷۵۰ نفر رد شده است و به نظر می‌رسد به زودی به هزار نفر هم خواهد رسید.

مدیر عامل موسسه هنرمندان پیشکسوت اظهار کرد: ما رکورددار برگزاری جشن‌های تولد شده‌ایم. ۲۰ شهریور هم سالگرد ۶ سالگی‌ این‌ موسسه است، این جشن ریتمی پیدا کرده است ولی ما انتقاد پذیر هستیم و هر ایده‌ای وجود داشته باشد را می پذیریم. امیدواریم بضاعت این موسسه به حدی برسد که بتوانیم‌ بیشتر از هنرمندان حمایت کنیم. ما ماهی ۱۵۰ تومان، هدیه عضویت به هنرمندان می‌دهیم؛ ما نه تنها حق عضویت نمی‌گیریم‌ بلکه این‌رویه را برعکس کردیم. خوشبختانه وضعیت متفاوتی نسبت به سال‌های گذشته پیدا کردیم و شرایط مساعدتر شده است.

عظیمی درپایان صحبت‌هایش مطرح کرد: حمایت از کالای ایرانی موضوعی است که ما به آن پرداخته‌ایم. مشکلات اقتصادی هم با آرامش حل خواهد شد. خودتان‌ هم‌ به عنوان هنرمند تاثیرگذار در آرامش دادن به مردم نقش خواهید داشت.

سپس با حضور اعضای هیات مدیره و عباس عظیمی از هنرمندان‌ متولد این‌ ماه با اهدای هدایایی تجلیل شد.

این‌ هنرمندان‌ به شرح زیر هستند: حسن تقوی، گوهر خیراندیش، سید رضامیرهاشمی، عباس مشهدی‌زاده، حبیب دهقان‌نسب، محمد احدی، هارون یشایائی، عباس عظیمی، مسعود حسنخانی، محمد احمدی، خسرو نعمتی روشن، داوود جعفری امید، علی اصغر ریسه، محمد ناصری پور، مهرزمان فخار منفرد، عبدالکاظم صادقا، محمدعلی اسماعیلی متین، مهدی میرزاعلی، هوشنگ توکلی، علی قلم‌سیاه، محمد سلمانی، علی اصغراسکندری.

گوهر خیراندیش از شهریوری‌های سینمای ایران که همزمان صحبت‌های خود را در صفحه اینستاگرامش به صورت زنده پخش می‌کرد در سخنانی گفت: همه دردانه‌ها، شهریوری‌اند. از آقای عظیمی هم بابت فعالیت‌هایشان تشکر می‌کنم. امروز جای خیلی‌ها مثل شهلا ریاحی، نصرالله وحدت و ... خالی است.

هوشنگ توکلی نیز با اشاره به صحبت‌های عباس عظیمی درباره معروفیت چهره‌ها گفت: به گفته اقای عظیمی شاید ما در آینده‌ای نه‌چندان دور حدود هزار نفر پیشکسوت داشته باشیم که از نظر چهره معروف نباشند و چه بهتر است که ما در خود موسسه برای این هنرمندان مراسمی داشته باشیم که مورد نقد قرار نگیریم. 

 

دیدگاه تان را بنویسید